וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון של בת 4 מאכילה כלבי פיטבול עורר סערה

ילדה בת 4 שמאכילה שישה כלבי פיטבול צולמה והסרטון עלה לרשת במטרה להוכיח עד כמה הכלבים הללו ידידותיים - ועשה את ההפך הגמור כשרבים התלוננו על האם שסיכנה את חיי בתה

צילום חובבים, פייסבוק

הסרטון הבא עורר בשבוע האחרון סערה ברשת, בניגוד מושלם לסיבה שבגללה פורסם. הקטע מציג ילדה בת 4 שמחלקת פקודות לשישה כלבי פיטבול גדולים. בהתחלה היא מבקשת מהכלבים לשבת - והם בהתאם מתיישבים וממתינים לפקודה הבאה שלה. היא מפזרת מזון לכלבים על הרצפה ורק בקריאה שלה הם מתחילים לאכול. אז נשמע קולה של אישה, ככל הנראה האמא שמתעדת את ההתרחשות: "שישה כלבי פיטבול זכרים חיים ואוכלים יחד. אנשים אומרים שזה בלתי אפשרי, אבל הנה. הם משפחה", היא אומרת, "תראו, ילדה בת 4 יכולה להגיד לכלבים האלה מה ומתי לעשות משהו. תודה לכם, שיהיה לכם יום נפלא - ותאהבו את הפיטבול שלכם".

לכאורה, יש המון סיבות לאהוב את הסרטון הזה: הילדה מקסימה, הכלבים חמודים וצייתנים להפליא ורגע ההסתערות שלהם על האוכל ממיס לבבות. אם כך - מדוע הסרטון עורר כל כך הרבה תגובות שליליות?

ילדה בת ארבע מאכילה שישה כלבי פיטבול. צילום מסך
הסרטון שפך לויראלי מהסיבות הלא נכונות/צילום מסך

הסרטון הזה עלה לעמוד הפייסבוק של האם וזכה כבר להמעל ל-800 אלף שיתופים. אחרי שצפיתם בקטע, תודו שגם אתם חשתם בחוסר נוחות במהלכו - ואתכם גם רבים אחרים שהתלוננו על חוסר האחריות של האם שהעמידה את בתה בסיטואציה מסוכנת שכזו מול שישה פיטבולים רעבים שיכולים לפגוע בו.

"כשהילדה התכופפה עם הדלי לרצפה, רציתי להפסיק לצפות בזה", כתבה אחת הצופות, "גם אני אמא ותרשו לי לומר שהייתי פועלת אחרת גם אם היה מדובר בשישה פודלים. אנשים שיתפו את הקטע כדי להראות עד כמה הפיטבולים בטוחים - אבל אני חושבת אחרת. אני מאוד מוטרדת ממה שראיתי. למה שאמא תאפשר לבת שלה להאכיל כל כך הרבה כלבים במקום אחד? ברוב הבתים בהם מגדלים הרבה כלבים, קיימת הפרדה בין הכלבים בזמן ההאכלה. אוכל הוא מניע שיכול להפוך כלב שקט לתוקפני במיוחד. מספיק שכלב אחד היה מסתער על הילדה ואז כל השאר היו מצטרפים ומסכנים את חייה".

גורדון של, שהתנדב בעמותות להצלת בעלי חיים, שיתף גם הוא את חששותיו בעמוד הפייסבוק שלו: "אומר זאת בצורה מכובדת... בבקשה תפסיקו לשתף ולתייג אותי בוידאו הזה. הילדה מדהימה, הכלבים מדהימים אבל כל שאר הדברים שקורים שם - לא מדהימים בכלל".

"כלבים יכולים לנשוך – במיוחד כשהם מקובצים סביב משאב יקר ערך כמו מזון ובמיוחד כשמדובר בפיטבולים מסוכנים", הוא כתב, "ללא קשר לגזע הכלב או להכשרתו, לכל אחד יש ימים רעים שיכולים לגרום לשינויים במצב הרוח. שינוי הכי קטן והוידאו הזה היה מגיע לחדשות תחת הכותרת 'כלבי פיטבול תקפו ילדה קטנה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלב פיטבול לבן חום. ShutterStock
כלבי פיטבול נתונים למצבי רוח - כמו כולם/ShutterStock

חובבי הכלבים דואגים לציין שהבעיה מתחילה אצלנו. "אם כלב פוגע באדם - אנו מאשימים את הכלב במקום להסתכל על התמונה הגדולה ולהבין שברוב המקרים זו התוצאה של הרשלנות והבורות שלנו", כך כתבה אריקה דניאלה מעמותת דולי, הפועלת למען בעלי החיים בפלורידה.

השחקנית רבקה קודי, שארגנה את צעדת הפיטבולים בוושינגטון בשנה שעברה - מצאה סיבה אחרת לא לחבב את הסרטון. לטענתה, נמאס לה שכולם דורשים ממנה לשתף את הסרטון הזה בפייסבוק שלה. "זה לא מה שיעצור את האפליה וההתעללות בבעלי החיים. אנשים תוקפים אותי בפייסבוק שאני לא משתפת את הוידאו. אם אתם אוהבים משהו, שתפו אותו אתם. אני לא מתכוונת לעשות את זה רק כדי לרצות אתכם".

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully