וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להסתבך: האיום המרומז של ראש העיר עפולה. האזינו

15.1.2015 / 12:38

לידי וואלה! חדשות הגיעה הקלטה שבה נשמע יצחק מירון, החשוד במעורבות בפרשת השחיתות בישראל ביתנו לוחץ על תובעת העירייה לא להגיש כתבי אישום נגד עבריינים. "השיחה הזו לא נוחה לי", הוא הודה וזלזל: "אני ראש העיר ואת פקידה"

צילום מסך

מלכלך על הפרקליטות, יורד על תובעת העירייה – ולוחץ להפסיק להגיש כתבי אישום נגד עבריינים: ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, ממשיך להסתבך. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! חדשות נשמע ראש העיר, שנעצר השבוע בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בישראל ביתנו, מנסה לגרום לתובעת בת שבע פלג-זמרי לגלות סבלנות כלפי עברייני בנייה בעיר.

"שהפרקליטות יפסיקו לבלבל במוח, אני ה-Mayor (ראש העיר) ואת פקידה", נשמע מירון בשיחה. "נראה כאילו לקראת הסוף את לוחצת 'פול גז'. אני מקבל פה ריקושטים. אם יש מישהו שצריך להגיש כתב אישום (נגדו, י"א), תגישי כתב אישום, אבל Having said that (אחרי שאמרתי את זה), יש מקרים שבהם נותנים עוד הזדמנות".

עוד בוואלה! חדשות:
בנט על תוצאות הפריימריז: "קרב היום שבו ננהיג את ישראל"
על סף פיצול? בכיר חמאס מפעיל חוליות צבאיות חשאיות
תצלומי לוויין חושפים את ממדי הטבח של "בוקו חראם" בניגריה

סגן ראש עיריית עפולה בוריס יודיס , פאינה קירשנבאום, ראש עיריית עפולה יצחק מירון. באדיבות העיתון האזורי עובדה, צילום מסך
סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום עם ראש העיר יצחק מירון/צילום מסך, באדיבות העיתון האזורי עובדה

מירון: "השיחה הזו לא נוחה לי".
פלג-זמרי: "השיחה הזו לא צריכה בכלל להתקיים".
מירון: "Off the record (שלא לציטוט). אני מבקש לעשות יותר. זה מה שאני מבקש, לא מורה, כי לא יכול להורות אלא אני מבקש".

בתגובה, ניסתה פלג-זמרי להסביר למירון כי היא נוהגת על פי הנחיות הפרקליטות. "מאז הרפורמה ברשות הכבאות, יש שינוי חד משמעי", היא אומרת. "לא נותנים עוד אורכות. גם חוק רישוי עסקים לא מאפשר".

מירון: "כשיש קטע שאי אפשר, תגישי, אני לא אומר לא, אבל 'בית הלל' ומקומות שבהם אפשר לתת עוד אורכה ולתת התרעה, באמת לעשות את זה. אני חייב להגיד, יש דברים... אני מתלבט איך להגיד את זה. לא איך להגיד כי אני שוקל מילים. למקרים שיש מקום להגיש, אבל למשל פרגולות, פרגולה של רכב כשבאתי לבקש היתר, לך תחתים את כל הדיירים, את כל השכנים לך, תאתר את כל בעלי הקרקעות. תודה רבה לכם, לא עושה את זה. כולם עשו את זה, 90% לא קיבלו היתר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"עזבי אותי ממיילים!"

בהמשך השיחה מסבירה פלג-זמרי למירון כי משרד הפנים והרשויות המקומיות מגבשים בימים אלו מסמך מדיניות שמסביר בדיוק את תנאי האכיפה. במצב כזה, כאשר מדובר במסמך הקשור לחוק האכיפה, אין לראש עירייה סמכות להתערבות. "אין לנו מדיניות חד-משמעית ברורה, משרד הפנים הוביל בהתחלה פיילוט. אנחנו ביקשנו להיכנס לשלב השני", היא נשמעת אומרת.

"אם מגבשים מסמך מדיניות", השיב לה מירון, "אז אני צריך לראות אותו. זה מסמך מ-ד-י-נ-י-ו-ת, לא חוק. בחוק אין לי מה להגיד, במדיניות אני מבקש גם לערב אותי למרות שאני לא יו"ר הוועדה, אבל עם כל הכבוד. אני רוצה לראות אותו, להביע את עמדתי. אני, נדמה לי, גם בשרשרת של התרעה וגם שימוע ביקשתי להיות מכותב כדי שאני אבוא לאנשים. את יודעת איך זה מגיע אליי?". "בריקושטים", השיבה פלג-זמרי.

עיריית עפולה. ערן גילווארג
עיריית עפולה, השבוע/ערן גילווארג

בשלב זה, מבקש מירון להיות מכותב לכל התרעה וכתב אישום שיוזמת פלג-זמרי. בתגובה, מסבירה לו התובעת כי הוא מכותב בדואר האלקטרוני. "עזבי אותי ממיילים!", הוא מתרעם. "קודם כל לא, התשובה היא לא! אני לא מקבל מאף אחד. אני רואה את זה בקבלת קהל. אני מבקש להיות מכותב. עד כדי כך ביקשנו גם שזוהר (דובר עיריית עפולה, י"א) יהיה (מכותב – י"א). שזוהר ירים טלפון 'חברי'ה אל תבואו' אחר כך".

"הייתי מבקשת להיזהר מטלפונים כאלו כי אחר כך זה יתפרש כהבטחה כי אנחנו לא יודעים, הוא לא יכול לדעת אם אפשר לעשות לגיטימציה או לא כי בחלק מהדברים אי אפשר לעשות לגיטימציה", משיבה פלג-זמרי.

"שהפרקליטות יפסיקו לבלבל את המוח"

בשלב הבא, מסביר מירון כיצד הוא כאיש פוליטי שמופעלים עליו לחצים פוליטיים מחויב לדאוג לתושבים, גם בהיבט של אי-הגשת כתבי אישום.

מירון: "לא רק כאיש פוליטי, אלא כמישהו שרואה את הנקודה מכלל ההיבטים שלה - גם מההיבט של האנשים עצמם וגם מההיבט הציבורי שצריך להישמר, אני אומר: אני רוצה לתת לאנשים לבטא כי אחר כך הם באים אליי, גם באים אלייך, אבל לך קל, את פקידה. אני לא".
פלג-זמרי: "אני לא פקידה".
מירון: "פקיד בכיר, אבל פקיד. פעם אני אספר לך על השיטה האמריקנית, שני סוגים של ראשי עיר - יש City manager ויש Mayor. City manager זה בת שבע. היא היום פה, מחר באשדוד, מחרתיים בזה. היא מתפקדת כמו ראש עיר, אבל כמנכ"ל. ראש עיר יש לו מחויבות. את City manager, אני Mayor.
".
פלג-זמרי: "Mister Mayor, הייתי מאוד שמחה בתור תושבת העיר אם היה נורא חשוב לך שלא יעשו תושבי העיר עבירות בנייה".
מירון: "בוודאי, כל מה שאני מבקש הזדמנות שנייה או שלישית כי כתב אישום זה כבר הורשע ויקבלו 15 אלף שקלים".
פלג -זמרי: "נכון, אבל אלו לא הנחיות הפרקליטות. זאת הבעיה שלי. אתה יודע מה ההנחיה של הפרקליטות? אל תשלחי בכלל מכתבי התרעה".
מירון: "עם כל הכבוד לפרקליטות, שיפסיקו לבלבל את המוח. בסדר, אני אומר לך, אני מבקש ממך. בוודאי שזה אפשרי".

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
מירון שוחרר אתמול למעצר בית/חטיבת דובר המשטרה

לבסוף, נשמע מירון מסביר כי כל כתב אישום נשמע כמו רדיפה פוליטית ואף תוהה מדוע דווקא נגד עברייני בנייה "אמיתיים" לא מוגשים כתבי אישום, גם כאלה שתומכים במתחריו. "הם מעריצים של אלקבץ (אבי אלקבץ, ראש עירית עפולה לשעבר, י"א) וזה בסדר".

פלג-זמרי: "אז יגידו. זה מונח אצלי הרבה זמן".
מירון: "הם בנו שם עיר. איציק מירון היה בונה שם פרגולה, היית תולה אותו. הם בנו עיר, כפר נופש".

החוקרים מתמקדים בטענות הקשורות לישראל ביתנו

פלג-זמרי פוטרה מעבודתה בעירייה, אך בעקבות חשיפת הלחצים שהופעלו עליה בתחום התכנון ובנייה, החליט מבקר המדינה, יוסף שפירא, להוציא צו נגד פיטוריה. היא עצמה פנתה לנציבות תלונות הציבור בטענה כי זה זמן רב מופעלים עליה לחצים לצמצום פעולותיה לאכיפת החוק.

ביום שני פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) על עיריית עפולה ועצרו את מירון. על פי החשד, במהלך כהונתו קיבל ארבעה מיליון שקלים לקופת העירייה ממפלגת ישראל ביתנו בתמורה למינויים, בהם מינויו של סגן ראש עיריית עפולה, בוריס יודיס. אתמול, הוא שוחרר למעצר בית. לידי המשטרה הגיע גם מידע על התערבות בוועדות תכנון ובנייה, כפי שנחשף כעת. עם זאת, בשלב זה החוקרים מתמקדים בעיקר בטענות הקשורות לישראל ביתנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך שבו מבקש מירון למנות את בוריס יודיס לסגנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלשכתו של מירון נמסר בתגובה כי פלג-זמרי "נתפסה מדליפה מידע פנימי שאליו הייתה חשופה מתוקף תפקידה ליו"ר האופוזיציה במועצת העיר, ראש העירייה הקודם, אבי אלקבץ. בעקבות כך, סיימה את תפקידה בארגון מאחר שהדלפת מידע פנים-ארגוני היא כשל משמעתי ומוסרי, על פי כל קנה מידה".

באשר לדברים שנאמרו בהקלטה נמסר: "תוכן השיחה בין ראש העירייה לבין התובעת העירונית לשעבר מהווה הוצאת דברים מהקשרם. ראש העירייה הבהיר לתובעת העירונית את מדיניותו, שלפיה בטרם יינקטו הליכים משפטיים נגד כל תושבי העיר, ולא רק נגד 'גורמים בעיר', יש לבחון היטב את הכרחיותם ובמקרים בהם שיקול הדעת מאפשר זאת, להימנע מכך. לאור תלונות שהגיעו, מיד לאחר הבחירות, החלה התובעת העירונית במדיניות של התעמרות בתושבים, בהשוואה למדיניות שהייתה נוהגת עד אז. יצוין כי גם בכירים נוספים בעירייה פנו לתובעת העירונית, ללא קשר לראש העיר, והעבירו לה תלונות שנתקבלו מתושבי העיר בנדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully