וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על שגריר ישראל בשוודיה שכתב פוסט בגנות המוסלמים

השגריר יצחק בחמן כתב בפייסבוק כי מחבלים הם "תמיד מוסלמים" וכי "המוסלמים מאשימים את האחרים במצבם". המגיבים זעמו: "קונספירציות דומות נכתבו על יהודים", "מוסלמי הציל את היהודים במרכול הכשר בפריז"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

פוסט איסלאמופובי שפרסם שגריר ישראל בשוודיה מעורר עליו תגובות קשות מצד הגולשים. השגריר, יצחק בחמן, כתב בעמודו האישי בפייסבוק כי "קשה למצוא מוסלמים שוחרי שלום". לדבריו, "המוסלמים אינם מאושרים באף מדינה מוסלמית", והם "תמיד מאשימים את האחר" במצבם. בחמן עורר זעם בשטוקהולם ב-2013 אחרי שהשווה את רוצח הנערים הנורווגי אנדרס בריוויק למחבלים פלסטינים.

בחמן פרסם את הפוסט בתגובה למתקפת הטרור בפריז. השגריר כתב: "האם זו הכללה?! האם מדובר בתאונה או במקרה?!". הוא פירט מעל 20 פיגועי טרור שאירעו בעשרות השנים האחרונות - מהפיגוע בבית הספר בבסלאן ועד הפלת מטוס פאן-אם ורצח עיתונאי "שרלי הבדו" - ואמר כי בכל המקרים, המחבלים היו מוסלמים". "ועוד לא נגענו באלפי מעשי הטרור נגד ישראל ונגד מוסלמים אחרים", ציין, תוך שהוא מתעלם מפיגועים אחרים שבוצעו בידי לא-מוסלמים.

בהמשך, כתב השגריר בחמן: "חשבו על כך - כאשר בודהיסטים חיים לצד ההינדו - אין בעיה; כאשר יהודים חיים לצד בודהיסטים - אין בעיה; כאשר בהאים חיים לצד נוצרים - אין בעיה", וכו'. לאחר מכן מנה השגריר בשוודיה דוגמות אחרות: "כאשר מוסלמים חיים לצד ההינדו - יש בעיה. כאשר מוסלמים חיים עם בודהיסטים - יש בעיה. כאשר מוסלמים חיים עם יהודים - יש בעיה", וכו'.

לדברי השגריר בחמן, "המסקנה היא ש"הם" (המוסלמים) אינם מאושרים בעזה, במצרים, בלוב, במרוקו, באיראן ובסודאן (...) אך הם כן מאושרים באוסטרליה, בצרפת, באיטליה, בשוודיה, בארה"ב ובקנדה. הם מאושרים כמעט בכל מדינה שאינה איסלאמית! ואת מי הם מאשימים? לא את האיסלאם, את ההנהגה שלהם או את עצמם. הם מאשימים את האחר, כולל את המדינות שהן מאושרים בהן!!" (סימני הקריאה במקור).

בחמן ציין שורה ארוכה של ארגוני טרור, וכתב כי כולם "ארגונים איסלאמיים". "מי שלא אוהב להכליל, שישאל את עצמו היכן נמצאים המוסלמים רודפי-השלום, ומדוע אין להם קול ודעה בתוך כל זה. ללא ספק, זה משהו לחשוב עליו".

"כיצד מיליון המוסלמים מישראל מרגישים לגבי דברי השגריר?"

אחד המגיבים לפוסט כתב: "זו גזענות מובהקת כלפי המוסלמים. אם אכן מדובר בפוסט שפרסם שגריר ישראל, אני מזועזע. ראיתי סוגים של טיעונים קונספירטיביים כאלה, שהופנו בעבר נגד יהודים, וראיתי טיעונים כאלה נגד מוסלמים, מהגרים וכו'. הם תמיד פוגעניים, לא משנה מי עומד מאחוריהם. נפגעי הפיגועים בפריז הגיעו מרקע שונה, אך כולנו מתאבלים עליהם. כדי לכבד את זכרם, עלינו לשלב ידיים, ולא לפנות אלה נגד אלה כמו שהמחבלים היו רוצים".

מגיבה אחרת פנתה לשגריר וכתבה: "כל השגרירים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם מפרסמים דברים כאלה. הפניית הצבעות כלפי כל המוסלמים בעולם כרגע היא גזענות. נ.ב - האדם שהציל את חייהם של 15 היהודים במרכול הכשר בפריז - היה מוסלמי. אני תוהה אם שכחת לציין את זה".

מגיב נוסף כתב: "אני תוהה כיצד מיליון המוסלמים מישראל מרגישים לגבי ההשוואה הזו, שעשה עובד ציבור שמייצג את האינטרסים שלהם בחו"ל". אחד המגיבים כתב: "דברייך גם מכלילים וגם שגויים עובדתית. אם אתה מחפש את המוסלמים רודפי השלום, נסה לחפש בגוגל". כמה מגיבים לפוסט ציינו כי מדובר בטקסט ישן, שהועתק בשלמותו מאתרים אנטי-מוסלמיים.

ב-2103 עורר בחמן סערה בשוודיה אחרי שהשווה את שחרורם של 104 אסירים פלסטינים לשחרורו של המחבל הנורווגי אנדרס ברינג בריוויק. בראיון לתחנת רדיו מקומית אמר השגריר בחמן כי "חלק מהמעשים שעשו האסירים דומים לאלה שעשה בריוויק". "דמיינו לכם שבריוויק ישוחרר כמחווה למישהו", אמר. קרובי המשפחה של ההרוגים במתקפת הטרור באוסלו, שבה רצח בריוויק 77 בני אדם ופצע 242, זעמו על בחמן וטענו כי אין כל הקבלה בין המקרים.

השגריר בחמן מסר בתגובה: "אין עוד מדינה זולת ישראל שבה מוסלמים חיים בשוויון עם זכויות אזרח דמוקרטיות וכתורמים נפלאים לחברה שלנו. כוונתי הייתה להסב תשומת לב לסכנות הטרור האיסלאמיסטי במקומות רבים בעולם, שקורבנותיו העיקריים הם גם מוסלמים 'רגילים' ושוחרי שלום. ממשיות האיום הזה הודגמה לאחרונה, ובשפע, בפריז. מי שמחפש מסרים נסתרים בפוסט שלי מחפש במקום הלא-נכון. המסר שלי הוא שכולנו, בחברות הדמוקרטיות, חייבים להגן על עצמנו נגד האיום הגובר של האיסלאם הפונדמנטליסטי והטרור, כפי שעושה ישראל זה עשרות שנים".

בהכנת הכתבה השתתף אמיר תיבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully