וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בשבדיה: "האסירים הם כמו הרוצח הנורבגי"

15.8.2013 / 17:42

השגריר יצחק בכמן ערך את ההשוואה בראיון לתקשורת השבדית, והותקף על ידי משפחות קורבנותיו של בריוויק. בשיחה עם וואלה! הסביר: "זו דוגמה שמבהירה איזה מחיר ישראל משלמת"

השוואה בסימן שאלה: שגריר ישראל בשבדיה, יצחק בכמן, עורר סערה לאחר שערך אתמול (רביעי) השוואה בין האסירים הפלסטינים ששוחררו במסגרת התנעת המשא ומתן המדיני, לבין הטרוריסט הנורבגי אנדרס ברינג בריוויק, שרצח 77 בני אדם, בהם עשרות בני נוער, ביולי 2011. בכמן אמר את הדברים בראיון לרדיו הממלכתי השבדי בבואו להסביר למאזינים את הקושי שמעורר בישראל שחרור האסירים.

"בשביל לעזור לאנשים במדינות סקנדינביה להבין, אפשר לומר שהמעשים שביצעו האסירים הפלסטינים הללו, הינם ברי השוואה למעשיו של בריוויק", אמר השגריר, והוסיף בפנייה למאזינים – "דמיינו שהרוצח הזה היה משוחרר כמחווה מדינית כמו שאותם אסירים משוחררים עכשיו". התבטאותו זכתה לגינוי מצד חלק ממשפחות קורבנותיו של בריוויק, שאמרו כי בניגוד לאסירים הפלסטינים שנאבקים בישראל במסגרת מאבק לאומי, בריוויק פעל על דעת עצמו בלבד.

אסירים פלסטינים מגיעים לרמאללה, אוגוסט 2013. יותם רונן
החגיגות ברשות הפלסטינית לאחר שחרור האסירים/יותם רונן

את עיקר המתקפה על השגריר בכמן הוביל העיתון השבדי "אפטונדבלדט", שנחשב לעיתון בעל קו אנטי-ישראלי מובהק, ואף פרסם באוגוסט 2009 תחקיר ממנו עלה שחיילי צה"ל קוצרים איברים מפלסטינים. הפרסום השקרי גרם למשבר חריף ביחסי ישראל-שבדיה, וגונה על ידי שגרירת שבדיה בישראל ועל ידי רוב כלי התקשורת במדינה הסקנדינבית. הבוקר, בעקבות דבריו של בכמן, רואיין בעיתון מומחה לענייני המזרח התיכון שהסביר כי "האסירים ששוחררו על ידי ישראל הם לוחמי חירות, רוצחים ובמקרים מסוימים גם טרוריסטים, אבל הם אנשים נורמלים בסביבתם", ואילו בריוויק הוא "משוגע".

"רציתי ליצור הבנה לעמדה הישראלית"

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר בכמן את דבריו. "רציתי לתת למאזינים השבדים דוגמא שתסביר להם איזה קורבן גדול ישראל משלמת בשביל לחדש את המשא ומתן", טען. "צריך לזכור שאנשים פה לא מכירים את הנושא, ואם הם מכירים אותו, זה הרבה פעמים בצורה חלקית ומסולפת. המטרה שלי הייתה ליצור הבנה לעמדה הישראלית, והשתמשתי לשם כך בדוגמה שכולם פה מכירים".

בכמן אמר כי התגובות לדבריו בשבדיה היו מעורבות. "היו אנשים שיצאו נגד דבריי אבל הרבה אחרים דווקא הביעו עניין חיובי, רצו להבין את ההשוואה. אם יש אנשים שטוענים שאי אפשר להשוות, אני מציע להם להקשיב לכאב של המשפחות השכולות בישראל. אני בטוח שעל כל משפחה שאולי נפגעה מהדברים, יש עשר משפחות בישראל שמבינות את תוקף ההשוואה".

לדבריו, "אני חושב שאם מישהו בוושינגטון היה משווה את האסירים האלה למחבלי אל-קאעדה, אף אחד לא היה פוצה פה. ההשוואה לא התייחסה למטרות הפוליטיות אלא למעשים, ובשני המקרים יש רצח של חפים מפשע, שנובע משנאה וגזענות". בינתיים, בעקבות דבריו, פנו גורמים שונים לשגרירות ישראל בשטוקהולם, בבקשה לקבל את רשימת האסירים שישראל שחררה ואת פירוט המעשים שבהם הורשעו אותם אסירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully