וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: כנופיות ניסו להשתלט על קרקעות מהיקרות במדינה

13.1.2015 / 12:15

המשטרה עצרה שלושה אנשים שניסו על פי החשד להשתלט על קרקעות השייכות לקשישים ליד הרצליה פיתוח. החשודים משתייכים לשתי כנופיות שונות שפעלו בצורה דומה, ונבדק אם קיים קשר ביניהן

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
ה"קוף" הוביל לאחד החשודים/ShutterStock

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת תל אביב עצרו בשבוע שעבר כמה אנשים בחשד שתכננו להשתלט על קרקעות יקרות ערך באזור השרון השייכות לקשישים, חלקם עריריים. מדובר בקרקעות הנמצאות מצפון ומדרום להרצליה פיתוח, ובין היתר כאלו הנמצאות סמוך למתחם הבילוי "סי אנד סאן" - קרקעות הנחשבות ליקרות בישראל. במשטרה גילו ששתי כנופיות פעלו במטרה להשתלט על הקרקעות ובאופן כמעט זהה, ונבדק אם קיים קשר ביניהן.

מחקירת חוקרי מפלג ההונאה, בפיקודו של סגן-ניצב דוד משקין, עולה כי באחד המקרים הגיע אדם ששימש "קוף" של אחת הכנופיות למשרדי הטאבו בנתניה, וביקש לרשום הערת אזהרה על מגרש שטען שירש בצמוד למתחם סי אנד סאן. האיש היה מצויד בצוואה של בעל המגרש. עובדי הטאבו חשדו בו, בין היתר בשל העובדה שהוא נראה מוזנח בעוד השטח שטען שירש נחשב לאחד המגרשים היקרים ביותר בישראל.

עובדי הטאבו הזעיקו את המשטרה ואת בלשי מפלג ההונאה של משטרת תל אביב. במהלך חקירתו עלה שמו של חשוד נוסף, אייזיק שטרן, שככל הנראה זייף את הצוואה וגייס את "הקוף". שטרן נעצר בשבוע שעבר והובא לבית משפט השלום בתל אביב. הסנגורית, עורכת הדין ניצה דיקובסקי, טענה כי החשוד מכחיש את המיוחס לו. השופט ירון גת האריך את מעצרו ביומיים.

עוד בנושא משפט ופלילים:
האסון בהר הרצל: "הפרקליטות התעלמה מאחראי עיקרי לכשל"
"בניגוד לחוק": העתירה שהדליקה נורה אדומה בעפולה
מאבטחו האישי של אריאל שרון נעצר בחשד לשוד בנק

קשיש נקנס על שחצה את הכביש לאט מדי. ShutterStock
מאתרים קשישים וקרקעות שנותרו ללא יורשים/ShutterStock

בסוף השבוע הובאו לבית משפט השלום בתל אביב שני חשודים נוספים, המשתייכים ככל הנראה לכנופיה נוספת. חוקר מפלג ההונאה הרצל שמואלי סיפר בבית המשפט כי השניים, חיים בן ארוש ויצחק דוד אוש מבני ברק, ניסו להשתלט על קרקע סמוך להרצליה פיתוח, והרחיב על השיטה שבה פועלת הכנופיה שבה הם חברים. לדברי שמואלי, כנופיה זו נתפסה כשניסתה להעביר לחזקתה מגרש בשווי ארבעה מיליון שקלים, השייך לקשישה בת 94.

"בן ארוש מזהה אנשים קשישים, אנשים שנפטרו, אנשים שאין להם יורשים ונכסים שמגיעים לאפוטרופוס הכללי, בין אם במחשב או דרך מקורות מידע אחרים", תיאר שמואלי את שיטת עבודתם. "השניים חברו יחד כדי להוציא מהגברת סכום של ארבעה מיליון שקל מרכושה".

בחיפוש בביתו של בן ארוש מצאו החוקרים מסמכים שונים, החשודים כמזויפים, שבהם תכננו השניים להשתמש כדי להשתלט על קרקעות נוספות. בן ארוש ואוש הכחישו את המיוחס להם וטענו כי הם עוסקים בתיווך נדל"ן בלבד. בית המשפט האריך את מעצרם עד סוף השבוע.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully