וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייח בערב הסעודית נגד אנשי שלג: הם אנטי-איסלאמיים

13.1.2015 / 10:44

מוחמד סאלה אל-מונג'אד עורר סערה לאחר שקבע כי בניית איש שלג אסורה, גם אם זה נועד למטרות משחק, משום שהוא "צורה של בן אנוש". פסיקתו גררה תגובות נסערות בטוויטר: "חולים בראש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פקיד בכיר בערב הסעודית עורר לאחרונה מחלוקת לאחר שפסק שאסור לבנות איש שלג ותיאר אנשי שלג כאנטי-איסלאמיים. את הסערה סביב הנושא החל השייח מוחמד סאלה אל-מונג'אד, שנשאל באתר אינטרנט העוסק בחוקי האיסלאם אם מותר לאב לבנות איש שלג עם ילדיו. "אסור לבנות פסל משלג, גם אם זה נועד למטרות משחק והנאה", השיב השייח.

אל-מונג'אד נימק את תשובתו בכך שאיש שלג הוא למעשה "צורה של בן אנוש", ובניית פסל הדומה לאדם היא חטא ואסורה על פי הפירוש הסוני המחמיר המקובל בממלכה. "האל הותיר לבני האדם חופש לבנות כל העולה על רוחם בתנאי שיהיה חסר נשמה, כמו עצים, ספינות, פירות ובניינים", כתב בפסיקתו.

איש שלג. ShutterStock
"בניית איש שלג היא מעשה כפירה"/ShutterStock

פסיקתו המחמירה גררה תגובות נסערות בטוויטר מצד מגיבים בעלי שמות ערביים. "הם מפחדים מכל דבר", כתב אחד המגיבים והוסיף: "חולים בראש". מגיב נוסף פרסם תמונה של אדם בלבוש ערבי מסורתי אוחז ביד בובת שלג בלבוש כלה עם חזייה ואודם. מתחת לתמונה כתב: "הסיבה לאיסור היא פחד מהסתה". עם זאת, אל-מונג'אד זכה גם לכמה תגובות אוהדות. "בניית איש שלג היא מעשה כפירה, זה מעשה שמעודד ארוטיקה", כתב אחד המגיבים התומכים של השייח.

עוד ידיעות על ערב הסעודית:
תיעוד: הלקאה פומבית לבלוגר סעודי שלעג לאיסלאם
שריעה איירליינס: גברים ונשים יופרדו בטיסות בערב הסעודית
ערב הסעודית: אישה שנתפסה נוהגת תואשם ב"טרור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully