וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה מתוכנן? פסל האדם הקדמון בדמותו של עמיר פרץ

12.1.2015 / 11:58

פסל שעווה במתחם הבילוי סינמה סיטי בירושלים, המזכיר באופן חריג את השר לשעבר ושאליו צורפה משקפת סגורה, עורר את כעסם של המבקרים. יחימוביץ': "גזענות". סינמה סיטי: "מתנצלים על אי הנעימות. נסיר את הפסל"

עמיר פרץ איש מערות בסינמה סיטי. פייסבוק, צילום מסך
"כך מיוצג שר לשעבר". פסל איש המערות ב"סינמה סיטי" בירושלים/צילום מסך, פייסבוק

פסל שעווה שדומה באופן חריג לשר לשעבר, חבר הכנסת עמיר פרץ (התנועה), הוצב במתחם "סינמה סיטי" בירושלים ועורר עניין בקרב המבקרים במקום. דמות הפסל מדמה אדם קדמון בעל מעיל פרווה, המביט דרך משקפת, שאף הייתה מכוסה לפרק זמן מסוים - בדומה לצילום המפורסם של פרץ בעת תרגיל צבאי, ב-2006. לאחר כמה שבועות הוסר הכיסוי מהמשקפת.

הדמיון המדהים בין השר לדמות הפסל, בעלת תסרוקת ושפם שאינם מראה מאפיין של האדם הקדמון, יחד עם המשקפת שאינה מתאימה לתקופה הפרהיסטורית, גרמו לרבים לתהות אם מדובר בפעולה מתוכננת שתכליתה ללעוג לשר. זאת על רקע האירוע שבו צולם מביט לעבר הגבול עם לבנון כשר ביטחון במלחמת לבנון השניה, באמצעות משקפת מכוסה.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי שבועיים, דרעי חזר לש"ס: "אמשיך להנהיג את התנועה"
השחיתות בישראל ביתנו: ראש עיר מהצפון עוכב לחקירה
"שיעור בדמוקרטיה": המבחן הגדול של צרפת

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לפסל: "מי שורת הגזענים שהגו, יצרו, הקימו, והציבו את הפסל של שר הבטחון לשעבר עמיר פרץ בדמות האדם הקדמון בפתח הסינמה סיטי? כמה חוצפה, גסות רוח, חוסר כבוד, חשכה מוסרית, אפשר להכיל בפסל אחד, זה פשוט מרתיח את הדם. מי המנהלים שעברו במקום ולא התפלצו, מי המבקרים שעברו, נשארו שווי נפש ולא מחו?"

מי שצילמה את התמונות ועוררה את הסערה הייתה הפעילה החברתית יעל גידניאן. גידניאן כתבה בדף הפייסבוק שלה: "איך אתן מדמיינות את האדם הקדמון? בטח שלא דמיינתן אותו אוחז במשקפת, בטח שלא במשקפת שעדשותיה מכוסות. כך נראה האדם הקדמון בראש של מישהו מבין מעצבי מתחם 'סינמה סיטי' החדש בירושלים. נראה מוכר? כך מיוצג שר לשעבר, איש ציבור ותיק ונאמן לדרכו, במתחם בילוי ישראלי. כי מרוקאי, מוכשר, מוצלח ומתקדם ככל שיהיה, הוא אחרי הכל, איש מערות".

מסינמה סיטי נמסר בתגובה: "הפסלים המוצבים במתחם הסינמה סיטי בירושלים מיוצרים ומיובאים מחו"ל. הפסל הנ"ל מוצב במתחם כבר שנתיים ולא הייתה כל כוונה לדמות אותו לאדם כזה או אחר ולהשוות אותו למישהו מסוים. בשל הרגישות והדמיון שאנשים מוצאים, למרות שלא הייתה שום כוונה כזאת, אנו נסיר את הפסל. אנו מתנצלים על אי הנעימות ומסתייגים מכל אמירה שיש בה גזענות או עדתיות".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully