וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחף או אורח? "בפריז שיבצו את נתניהו ואבו מאזן יחד"

בלשכת ראש הממשלה מתקשים לשכנע שהתגנבותו לעצרת המנהיגים לא נבעה רק מהגעתם של ליברמן ובנט. עם זאת, בניגוד לפרסומים ביממה האחרונה, עיתון בצרפת מדווח הבוקר שנתניהו לא נדחף אלא שובץ מראש בקדמת הצעדה

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך הבוקר (שני) את ביקור הבזק שלו בפריז. הוא ייפגש עם מנהיגי הקהילה היהודית בעיר, לדיון על מצב הקהילה ועל הקשר עם ישראל. נתניהו צפוי להמריא חזרה לישראל בשעות אחר הצהריים, וטרם ברור אם ייקבעו לו היום גם פגישות מדיניות בצרפת לאחר האירוע עם הקהילה היהודית.

בחלק מכלי התקשורת כאן בפריז, וגם בישראל, הועלתה הטענה ולפיה נתניהו "נדחף" לשורה הראשונה של המנהיגים במהלך העצרת. העיתון "פארי מאץ'" פרסם הבוקר ידיעה ששוללת את הטענה הזו, והסביר כי ארמון האליזה תכנן היטב את שיבוץ המנהיגים בעצרת, כך שנתניהו ואבו מאזן יצעדו שניהם בשורה הראשונה ויבלטו מול המצלמות.

בסביבתו של ראש הממשלה ניסו להדגיש אתמול לאורך היום את רגעי המפגש הקצרים בינו לבין נשיא צרפת פרנסואה הולנד, כדי להדוף את הרושם שנתניהו אינו רצוי בפריז. אלא שבשעות הערב נחשף בערוץ 2 כי הצרפתים העבירו לירושלים מסר מפורש ולפיו הם אינם מעוניינים שנתניהו יבוא לעצרת. מסר דומה הועבר גם לאבו מאזן במוקטעה שברמאללה. נשיא צרפת הולנד, הסבירו באליזה, לא רצה שהעצרת תייצר מחלוקת בנושא הישראלי-פלסטיני, אלא תתמקד במסר של אחדות כלל-צרפתית.

העצרת בפריז - כותרות אחרונות
3.7 מיליון בצעדת הזיכרון לנרצחי מתקפת הטרור בפריז
התקשורת בצרפת לגלגה על "הרגע המדהים" של נתניהו. צפו
נתניהו בנאום ליהודי פריז: "הגיע הזמן להילחם בטרור יחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו – פריז, 11 בינואר 2014. GettyImages
אבו מאזן ונתניהו בשורה הראשונה של העצרת, אמש בפריז/GettyImages

גורם בלשכת ראש הממשלה אמר בתגובה כי הצרפתים לא פירטו את הסיבה המקורית להסתייגותם מהגעתו של ראש הממשלה, וכי בהמשך הדיאלוג עם ירושלים הודגשו קשיי האבטחה, נקודה אותה העלה גם השב"כ. הגורם הדגיש כי לאחר שהועבר לצרפתים מסר ולפיו נתניהו בכל זאת מעוניין להגיע, הנשיא הולנד התקשר אליו באופן אישי והזמין אותו להשתתף באירועים.

לאחר שהפנימו הצרפתים כי נתניהו מתעקש להגיע - ובלשכתו מכחישים, באופן לא-משכנע במיוחד שההחלטה הייתה קשורה לעובדה שהשרים ליברמן ובנט יצאו גם הם לפריז – בפריז מיהרו להזמין גם את אבו מאזן, וקיוו שאולי יקרה נס ובין השניים ייווצר איזשהו רגע אנושי קצר, שיעביר מסר למיליוני הצופים שראו את השידור החי. הפעם האחרונה בה מנהיגים מרחבי העולם התאחדו באירוע זיכרון הייתה באשכבה של נלסון מנדלה לפני יותר משנה , שבמהלכה התרחשה לחיצת יד היסטורית בין הנשיא אובמה לנשיא קובה, ראול קסטרו. שום דבר דומה לזה לא קרה אמש בין אבו מאזן לנתניהו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טקס זיכרון בבית הכנסת הגדול בפריז, צרפת. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נאום נתניהו בבית הכנסת בפריז, אמש. הולנד עזב את המקום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נתניהו והולנד הגיעו בערב יחדיו לאירוע זיכרון נפרד של הקהילה היהודית. בכירים בקהילה ביקשו מאנשי נתניהו שראש הממשלה יעדן את קריאתו ליהודים לעלות לישראל, שלדבריהם הייתה בוטה וישירה מדי. נתניהו אכן השתמש בנוסח מעודן יותר. הוא חזר בנאום על מסריו הקבועים, אבל חרג מהתסריט כאשר התייחס באופן מרגש למעשה ההצלה של לסאנה באתילי, העובד המוסלמי בסופרמרקט הכשר שהציל כמה מלקוחות המקום כאשר החביא אותם בחדר הקירור.

הנשיא הולנד, אגב, עזב את מקום האירוע זמן קצר לפני שנתניהו החל לשאת את נאומו. הטענה הרשמית הייתה שהלו"ז העמוס במיוחד של הנשיא הצרפתי בימים אלה, מונע ממנו להישאר. על רקע הצינה המופגנת בינו לבין נתניהו, קל לשכוח שלפני 14 חודשים בלבד, הולנד ביקר בישראל וזכה לאירוח דביק ומחניף במיוחד, על רקע עמדתה הקשוחה של צרפת בשיחות הגרעין עם איראן. נתניהו כינה אותו אז "ידידי" והכביר מילים על הקשר החזק בין המדינות. הבוקר, כל זה כבר נראה כמו היסטוריה רחוקה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully