וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם בדרכם לעצרת הגינוי לפיגועים בפריז

גם משלחת מישראל, ובה ראש הממשלה, יצאה לארמון האליזה לקראת הצעדה שבה צפויים להשתתף כמיליון בני אדם לזכר 17 הנרצחים במתקפת הטרור בעיר. נתניהו: "הטרור האיסלאמי מאיים על האנושות כולה"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

מנהיגים מכל העולם עושים הבוקר (ראשון) את דרכם לצרפת כדי להשתתף בעצרת לזכר הנרצחים במתקפת הטרור בשבוע שעבר בבירה פריז. מישראל צפויים להשתתף בעצרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הכלכלה נפתלי בנט. לפני המראתו, אמר נתניהו כי הוא נוסע להשתתף בעצרת לגינוי פיגועי הטרור בשם המאבק המחודש בטרור האיסלאמי "שמאיים על האנושות כולה".

בשעה 9:00, שעון פריז (10:00 שעון ישראל), ייפגש נשיא צרפת פרנסואה הולנד עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת בארמון האליזה, ובשעות הצהריים יתכנסו שם המנהיגים המגיעים להשתתף בעצרת. בין היתר, צפוי להגיע למקום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כך על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. עוד ישתתפו בעצרת מנהיגים רבים ממדינות אירופה, ובהם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב; התובע הכללי של ארצות הברית אריק הולדר, כמה ראשי מדינות מאפריקה ומנהיגים ממדינות ערב – עבדאללה מלך ירדן, ראש ממשלת תוניסיה מהדי ג'ומעה ושר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, שייח עבדאללה בן זיד א-נהיאן.

עוד על מתקפת הטרור בפריז:
פורסמו שמות ההרוגים במרכול היהודי: "נרצחו ללא רחמים"
נחשפה הקלטה מהמרכול: "תפסיקו לתקוף את דאעש"
הפיגוע במרכול: "האישה המבוקשת בצרפת" עזבה את המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לעצרת הזיכרון ההמונית בפריז ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"כל יהודי שרוצה לעלות לארץ יתקבל כאן בזרועות פתוחות". נתניהו, בטרם המראתו לפריז הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בסביבות השעה 16:00 תצא לדרך צעדה בשני מסלולים מכיכר הרפובליקה שבשדרות וולטר ותגיע עד לכיכר נסיון. על פי ההערכות, בצעדה ישתתפו כמיליון בני אדם. מאוחר יותר, ב-19:00, יתקיים טקס מיוחד של הקהילה היהודית בצרפת בבית הכנסת הגדול בפריז במעמד הנשיא הולנד, ובה ישתתף גם ראש הממשלה נתניהו. "אני אומר שם שכל יהודי שרוצה לעלות לארץ יתקבל כאן בזרועות פתוחות", הדגיש ראש הממשלה טרם המראתו.

נסיעתו של נתניהו לפריז באה אחרי בלבול מסוים ומסרים סותרים למארגני העצרת בדבר הייצוג הישראלי הצפוי בה. תחילה דווח כי ראש הממשלה לא ישתתף בעצרת משיקולים ביטחוניים, ובהמשך הוא אף הודיע רשמית כי לא ישתתף. אולם לאחר ההודעה מלשכתו של ליברמן על כוונתו להשתתף באירוע, שינה ראש הממשלה את עמדתו וביקש לבחון מחדש את הנסיעה. לבסוף יצאה אמש הודעה על כך שבכוונתו להשתתף בעצרת. בסביבת נתניהו דחו את הטענות שלפיהן הוא החליט לנסוע בגלל ליברמן. לדברי הגורמים, נתניהו ביקש למצוא פתרון שיאפשר לו לטוס ולאורך כל הזמן הזה נעשו מאמצים על מנת שהוא יוכל להשתתף בעצרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מסלול צעדת האבל לזכר ההרוגים במתקפת הטרור בפריז. גוגל מפות, אתר רשמי
מפת מסלולי הצעדה/אתר רשמי, גוגל מפות

אמש התקיים בתל אביב טקס הזדהות לזכר הנרצחים בפיגוע בסופרמרקט היהודי "היפר כשר". עשרות בני אדם השתתפו בטקס, ברובם חברי הקהילה הצרפתית בישראל, יוצאי המדינה, וכן אנשי דיפלומטיה ואנשי ציבור. סגן שר הדתות אלי בן דהן השתתף אף הוא באירוע, ונשא תפילה לזכר ההרוגים.

מתקפת הטרור שהכתה את פריז בשבוע שעבר, והתפרסה על פני שלושה ימים, גבתה את חייהם של 17 בני אדם. ביום רביעי נכנסו שני מחבלים, האחים סעיד ושריף קואשי, למערכת המגזין "שרלי הבדו" וירו למוות ב-12 בני אדם. ביום חמישי רצח מחבל נוסף, אמדי קוליבאלי, שוטרת בדרום העיר, ויום לאחר מכן הוא התבצר במרכול כשר במזרח העיר ושם רצח ארבעה בני אדם נוספים. שלושת המחבלים חוסלו בידי כוחות הביטחון.

עמרי נחמיאס השתתף בהכנת הידיעה.

פרנסואה הולנד – 9 בינואר, 2015, פריז. AP
ישתתף בעצרת של הקהילה היהודית לצד נתניהו. הנשיא הולנד/AP
טקס זיכרון לזכר נרצחי הפיגועים בפריז, שנערך ברחבת מזא"ה 9 בתל אביב, ינואר 2015. גיא יחיאלי, מערכת וואלה! NEWS
טקס לזכר ההרוגים בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, גיא יחיאלי
מדליקים נרות לזכר הרוגי הפיגועים בפריז, ינואר 2015. רויטרס
אבל בפריז/רויטרס
אלפים באירוע לזכר הרוגי הפיגועים בפריז, מרסיי, ינואר 2015. רויטרס
אלפים בעצרת זיכרון במרסיי/רויטרס
צעדת זיכרון בניס לרוגי הפיגועים, צרפת. AP
צעדת זיכרון בניס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully