וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע במרכול: "האישה המבוקשת בצרפת" עזבה את המדינה

אמיר תיבון, שליח וואלה! חדשות לפריז

10.1.2015 / 19:43

לאחר מצוד נרחב לאיתור בת זוגו של המחבל שביצע את הפיגוע ב"היפר כשר", התברר כי היא הגיעה לטורקיה ב-2 בינואר, ומשם המשיכה לסוריה. ניהלה "יותר מ-500 שיחות" עם בת הזוג של המחבל מ"שרלי הבדו"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

חייאת בומדיין, בת זוגו של אמדי קוליבאלי, המחבל שביצע את הפיגוע במרכול היהודי "היפר כשר" שבמזרח פריז, בו נהרגו ארבעה בני אדם, החשודה בסיוע לו, עזבה את צרפת ב-2 בינואר - כך דווח היום (שבת) בעיתון הצרפתי "לה מונד". על פי הדיווח מפי גורמים משטרתיים, אישה הנושאת את דרכונה של בומדיין הגיעה לאיסטנבול, טורקיה, ב-2 בינואר. היא ככל הנראה המשיכה משם לסוריה.

כלי התקשורת בצרפת כינו את בומדיין, בת 26, "האישה המבוקשת ביותר במדינה", וכוחות הביטחון פעלו ביממה האחרונה באופן נרחב על מנת לאתר אותה. אולם כעת, אם יתברר כי היא אכן יצאה מגבולות המדינה, עשוי להיות מדובר בכישלון מודיעיני נוסף של הרשויות בצרפת, שעל פי הדיווחים מהימים האחרונים, הכירו היטב את המחבלים שביצעו את שורת הפיגועים, אך לא הצליחו למנוע את המקרים.

עוד בוואלה! חדשות:
הגיבור שהציל את בני הערובה: "אמרתי להם להירגע"
הכתובת הייתה על הקיר: "המחדלים שהובילו לכישלון המודיעין הצרפתי"
מתיחות בפריז: "דיסנילנד" פונה ממבקרים בעקבות התרעת פיגוע

המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין. לה מונד, צילום מסך
תמונה של בומדיין שפורסמה בעיתון "לה מונד"/צילום מסך, לה מונד

אתמול פנתה המשטרה הצרפתית לציבור בבקשה לסיוע באיתור המבוקשת. פורסמה תמונה שלה, ממעצר בשנת 2010, אז תושאלה בנוגע לבן זוגה. עם זאת, הזהירו כי היא עלולה להיות "חמושה ומסוכנת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הופנו נגדה חשדות בגין מעורבות בהרג השוטרת במונרוז', שבדרום פריז, ביום חמישי, אולם כאמור התברר כי היא כלל לא הייתה במדינה באותה העת. על פי הערכת המשטרה, הייתה תקשורת "קבועה וממושכת" בין בומדיין לבת הזוג של שריף קואשי, מבצע פיגוע הירי במערכת "שרלי הבדו". התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולאן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "יותר מ-500 שיחות טלפון" נוהלו בין השתיים במהלך שנת 2014.

בומדיין וקוליבאלי התאחדו בחודש מאי האחרון, לאחר שחרורו מבית הכלא, ועברו להתגורר יחד בפרבר דרומי של פריז. הם נישאו בטקס דתי בשנת 2009, אולם נישואיהם לא מוכרים על ידי הרשויות בצרפת, מכיוון שלא נרשמו בטקס אזרחי. היא אחת משבעה ילדים, והועברה למשפחת אומנה בגיל שש, לאחר מות אמה. על פי דיווח בעיתון הצרפתי "לה פריזיאן", היא פוטרה מעבודתה כקופאית, מאחר שסירבה להסיר את הניקאב, כיסוי הפנים המלא, שעטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully