וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת הערובה מהמרכול הצילה פצועים: "אני לא גיבורה"

10.1.2015 / 22:35

זארי סיבוני תיארה בשיחה עם בן דודה, ח"כ יוני שטבון, את שעבר עליה ב"היפר כשר" בפריז. "כולם היו בטוחים שהיא יד ימינו, אבל למעשה הוא תפעל אותה וככה היא גם הצליחה לעזור לפצועים", סיפרה אמה

צלמים זמניים מורשים

"אני לא גיבורה, זה לא אני. השם עזר לי. לא רציתי להיות שם" – כך סיפרה הערב (שבת) בדמעות זארי סיבוני, בת 19, אחת מבנות הערובה שהעבירה שעות קשות במרכול "היפר כשר" ברובע ה-12 של פריז, בשיחה שניהלה עם בן דודה, חבר הכנסת יוני שטבון (יחד - העם איתנו). לאחר צאת השבת, התקשר שטבון לבית המשפחה, ושוחח עם זארי ועם אמה. האם סיפרה כי זהו יום הולדתה של זארי, והעובדה ששרדה את המתקפה הקשה היא "מתנה לכבוד יום ההולדת".

לדברי האם, המחבל ירה לעבר זארי פעמיים, אך לא פגע בה. היא התחבאה מתחת לקופה, אולם בשלב מסוים המחבל, אמדי קוליבאלי, שם לב אליה, ואמר לה "לעזור לו". לדברי האם, "המחבל ירה באחד הילדים במקום בראשו, וזארי אמרה לו 'עזוב אותו, הוא מת'. למעשה, הוא עדיין היה בחיים והיא לקחה אותו לצד וטיפלה בו".

עוד בוואלה! חדשות:
פורסמו שמות ההרוגים במרכול היהודי: "נרצחו ללא רחמים"
"רוצות לחיות יחד": יהודייה ומוסלמית בפריז השסועה והאבלה
נחשפה הקלטה מהמרכול: "תפסיקו לתקוף את דאעש"

שוטר מניח פרחים בזירת הפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז, ינואר 2014. GettyImages
שוטר מניח זרים בזרית הפיגוע במרכול, היום/GettyImages
"המחבל ירה באחד הילדים במקום בראשו, וזארי אמרה לו 'עזוב אותו, הוא מת'. למעשה, הוא עדיין היה בחיים והיא לקחה אותו לצד וטיפלה בו"

כאשר הבין קוליבאלי כי זארי "בעלת תושייה", לדברי האם, הוא תפעל אותה במקום. בין היתר, ביקש ממנה לכסות את המצלמות, לסגור את הדלתות ולכסות את החלונות במקום. "כולם היו בטוחים שהיא יד ימינו, אבל למעשה הוא תפעל אותה וככה היא גם הצליחה לעזור לפצועים", סיפרה.

זארי התגוררה בישראל במשך שלוש שנים, אולם לפני כמה חודשים שבה לצרפת לאור קשיי קליטה, ובמטרה לחסוך כסף ולעלות לארץ. בחודשים האלה, היא עבדה בתור קופאית בסופר הכשר בשכונה, שרבים בה יהודים שהיגרו מצפון אפריקה בשנות ה-50'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת הפיגוע במרכול הכשר בפריז, 10 בינואר 2015. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

במהלך השיחה, תיארה האם את קשיי הקליטה ואמרה לשטבון, שכיהן כיו"ר השדולה הצרפתית בכנסת, על הקשיים הרבים שעולים מצרפת חווים בישראל. לדבריה, "בישראל חושבים שהעולים מצרפת מגיעים עם דולרים, אבל לא לכולם יש כסף ולא כולם עשירים. לא קל לנו להיקלט". שטבון הבטיח לה שהוא וחברי כנסת נוספים "יעשו הכול כדי לסייע לעולים מצרפת להיקלט כמה שיותר בקלות" בישראל.

שלט שעליו נכתב "אני יהודי/שרלי – וצרפתי" תלוי מחוץ למרכול הכשר בפריז שבו אירע פיגוע החטיפה, ינואר 2015. רויטרס
"אני יהודי, 'שרלי' וצרפתי". שלט בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

לאחר השיחה, דיבר שטבון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שרת הקליטה סופה לנדבר, וקרא להם להכריז על צרפת כיעד חירום לעלייה. לדבריו, "ישראל אינה ערוכה לקליטה המונית של יהודים מצרפת. במציאות הביטחונית הבלתי אפשרית יש לישראל אחריות להקצות את מלוא המשאבים לטובת העלאת וקליטת יהודים מצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully