וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת צרפת חיסלה את כל המחבלים, 4 בני ערובה נהרגו

בצפון פריז חוסלו שני המחבלים מהפיגוע בעיתון "שרלי הבדו", שהתבצרו במפעל דפוס עם בן ערובה. במרכול כשר במזרח הבירה נהרג אדם שנעל עצמו עם כמה לקוחות, בהם נשים וילדים. חוטף נוסף הצליח להימלט

19:44: כלי תקשורת בצרפת מדווחים כי חוטף נוסף, שלא היה מוכר למשטרה, ברח מהמכולת הכשרה במהלך הפריצה של כוחות הביטחון למקום.

18:58 מקור משטרתי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות ארבעה מבני הערובה נהרגו במרכול הכשר.

18:35 החוטף מהמרכול הכשר נהרג.

18:31 כמה בני ערובה שוחררו מהמרכול.

18:30 משטרת צרפת אישרה ששני המחבלים נהרגו ובן הערובה שהיה בידם שוחרר.

18:23 כלי תקשורת בצרפת מדווחים שהמחבלים בצפון פריז חוסלו.

18:20 חילופי אש ופיצוצים נשמעים גם סמוך למרכול הכשר במזרח פריז.

שוטרים בסמוך למעדניה הכשרה בה על פי החשד מתבצרים שני מחבלים עם בני ערובה, פריז, ינואר 2015. רויטרס
המרכול הכשר, הערב/רויטרס

17:58 חילופי אש עזים נשמעים כעת במפעל בו מתבצרים המחבלים בצפון פריז. ככל הנראה המשטרה החלה בפריצה למבנה. במקום נראים ניצוצות ופיצוצים.

17:50 החשוד בחטיפה התראיין לעיתון לה פריזיין ב-2009. במאמר שהתפרסם ב-15 ביולי של אותה שנה, נכתב כי אמדי קוליבאלי עומד להיפגש עם הנשיא ניקולא סרקוזי, במסגרת מיזם של ארמון האליזה לעידוד העסקה של צעירים צרפתים במשק. קוליבאלי מצוטט במאמר: "אני מאוד שמח. אני לא יודע מה אגיד לו. אני מניח שאתחיל בברכת שלום, ואני מקווה שהנשיא יוכל לעזור לי להשיג עבודה". לפי המאמר, קוליבאלי עבד בשעתו במפעל קוקה-קולה. לא ידוע אם הוא נפגש לבסוף עם סרקוזי.

17:10 דוד, שגיסו פטריס נפצע בירי במרכול בפורט דה ונסן, סיפר לוואלה חדשות: "יש חמישה אנשים חטופים. שניים כבר מתו ואחד נפצע מכדור בידו. המחבלים ירו בו בחוץ, ולאחר מכן נכנסו וסגרו את הדלת. אשתו נמצאת לידו בבית החולים, היא מפחדת מאוד. ילדיו נמצאים בבית הספר הסמוך להיפר, ונתנו הוראה למורים שלא לאפשר לילדים לצאת החוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצוץ במפעל הדפוס, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפו בפיצוץ במפעל

16:55 פרטים נוספים נחשפים על זהותו של אמדי קוליבאלי, האדם שככל הנראה מחזיק בבני הערובה במרכול הכשר ושירה אמש למוות בשוטרת בדרום העיר. הוא בן 33 ומתגורר בפרבר דרום-מזרחי של פריז. קוליבאלי ושריף קואשי - אחד המחבלים מהפיגוע במערכת "שרלי הבדו" - תוארו כשניים ממאמיניו האדוקים ביותר של המחבל הצרפתי-אלג'יראי ג'מיל בגאל, חבר אל-קאעדה. חייאת בומדיין, בת 26, הייתה חברתו לחיים עד 2010 וגרה בביתו בזמן שנשא עונש מאסר.

16:45 קורין מלול, תושבת שכונת מונרוז' בפריז שבה נרצחה אמש שוטרת, סיפרה לוואלה! חדשות: "כאשר המחבלים הגיעו לכאן הם ניסו להגיע לגן ילדים יהודי. אבל הם נקלעו לתאונת דרכים, ואחד מהם יצא מהאוטו עם קלצ'ניקוב, ראה שהיו שם שוטרים וירה בשוטרת". לדבריה, "אלמלא אותה תאונת דרכים, הם היו נכנסים לגן הילדים".

16:40 משטרת פריז הורתה לסגור את כל בתי העסק בשכונה היהודית המפורסמת רו דה רוזייה שבמרכז העיר.

16:33 התנועה מסביב למגדל אייפל חזרה לסדרה, אחרי שהופסקה לזמן קצר בשל התרעת שווא על ירי.

16:25 רשת RTL מדווחת כי החוטף דורש לשחרר את המחבלים המתבצרים בצפון פריז ולהפסיק לאלתר את המבצע המשטרתי, אחרת יוציא להורג את בני הערובה.

פיגוע במרכול כשר – פריז, 9 בינואר 2015. GettyImages
שוטרים מפנים לקוחות ועוברי אורח באזור המרכול בצהריים/GettyImages

לפחות חמישה בני אדם כבני ערובה מוחזקים במרכול כשר במזרח פריז. המשטרה מכתרת את המקום ויש דיווחים סותרים על נפגעים. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, אדם אחד נפצע קשה. לפי רשת בי-בי-סי, שני בני אדם נהרגו.

במקום מוחזקים גם נשים וילדים. המעורבים בחטיפה הם בני זוג, שאחד מהם רצח אמש שוטרת בפריז - ושיש להם קשר למחבלים המתבצרים מאז הבוקר בצפון העיר, שני האחים סעיד ושריף קואשי.

לדברי משטרת צרפת החשודים בחטיפה הם אמדי קוליבאלי, בן 33, וחייאת בומדיין, בת 25. כוחות רבים של היחידה נגד טרור מכתרים את המרכול. לפי דיווחים מהמקום, החוטף - או החוטפים - חמוש היטב, ואמר לשוטרים: "אתם יודעים היטב מי אני".

טרור בצרפת - עוד כותרות:
המחבלים מתבצרים במפעל מצפון לפריז
עדות מהמצור בצרפת: "פגשתי את המחבלים ולחצתי את ידם"
דיווח: אחד ממבצעי הפיגוע בפריז התאמן עם אל-קאעדה בתימן

המרכול הכשר HyperCacher

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לירי, כיתרו כוחות משטרה גדולים, בהם לוחמי יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור, מפעל דפוס בעיירה דמרטאן-אן-גואל שמצפון לבירה, שם התבצרו החשד האחים קואשי. תושבים באזור ותלמידי בתי ספר הונחו שלא לצאת מהמבנים כל עוד לא הסתיים האירוע. כמו כן, מחשש שהמחבלים מחזיקים בידם טילי כתף, שניים מארבעת המסלולים בשדה התעופה שארל דה גול הסמוך נסגרו.

קודם לכן ניהלו הכוחות על הכביש המהיר N2 מרדף מלווה בחילופי אש אחרי השניים, אשר לפי החשד גנבו מכונית ולכדו לפחות בן ערובה אחד. כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי מהירי נהרג אדם אחד ונפצעו כמה נוספים, שפונו לבית החולים. הרשויות בצרפת שללו את הדיווחים שלפיהם יש הרוג באירוע.

ביום חמישי לפנות בוקר הסגיר עצמו למשטרה נהג המכונית שמילט את שני המחבלים מזירת הפיגוע, חמיד מוראד בן ה-18. במהלך הלילה נעצרו לדברי המשטרה 7 בני משפחה ומקורבים אחרים של שני המחבלים הנמלטים, בפשיטות שנעשו באזור העיר רמס שבצפון-מזרח צרפת.

(עדכון ראשון: 14:38)

כתבים וצלמים סמוך לזירה בה מתבצרים החשודים ברצח במערכת העיתון שארלי הבדו, ינואר 202015. Pascal Le Segretain, GettyImages
עיתונאים בזירה השניה בצפון פריז, שם מתבצרים המחבלים מהפיגוע בעיתון/GettyImages, Pascal Le Segretain

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully