וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהמצור בצרפת: "פגשתי את המחבלים ולחצתי את ידם"

נציג מכירות במפעל שבו מתבצרים המחבלים סיפר כיצד הצליחו השניים להיכנס למקום. "הם היו לבושים שחור, חשבתי שהם שוטרים מיחידה מיוחדת למרות שהבנתי שמשהו כאן מוזר"

עובד בבית הדפוס שבו מתבצרים שני המחבלים מסר עדות מצמררת על כניסתם למפעל. לדבריו, הוא לחץ את ידו של אחד מהאחים סעיד ושריף קואשי כאשר הגיעו הבוקר למפעל בעיירה דמרטאן-אן-גואל שמצפון לפריז.

אתר החדשות הצרפתי "פראנס אינפו" מצטט את עדותו של האיש, נציג מכירות בבית הדפוס שזוהה בשמו הפרטי, דידייה. הוא תיאר כיצד נתקל באחים קואשי, שהורו לו להסתלק מהמפעל שבו הם מתבצרים כעת. לדבריו, האחים קואשי באו למפעל בסביבות השעה 08:30 ואמרו כי נקבעה להם פגישה עם מישל, בעל בית הדפוס.

שוטרים מכתרים מבנה שבו לפי החשד מתבצרים האחים קואשי שביצעו את טבח העיתונאים בפריז. רויטרס
המחבלים נכנסו לבית הדפוס ונחשד שהם אנשי ביטחון. זירת האירוע היום/רויטרס

דידייה לחץ את ידו של אחד מהמחבלים, אותו חשב ברגע הראשון לקצין משטרה, משום שהיה לבוש כולו שחורים, עוטה אפוד מגן וחמוש ב"רובה אחד לפחות". "לחצנו ידיים, והוא אמר לי לעזוב את המקום", העיד דידייה על האיש אותו סבר בטעות לשוטר. "לך מכאן, אנחנו לא הורגים אזרחים".

העובד הודה כי הוא "חשב שהסיטואציה מוזרה", וכי בעודו יוצא מהמפעל הבין כי דבר מה אינו כשורה". "אבל לא הבנתי מה קורה. האם זה שוד או חטיפה?. כעת אלך למלא לוטו, כי היה לי מזל מאוד גדול הבוקר".

כוחות משטרה צרפתיים מכתרים בית דפוס בעיירה דמרטן אן-גואל בה לפי החשד מתבצרים המחבלים מפריז. גוגל מפס, אתר רשמי
אלפי שוטרים בקרבת המתחם/אתר רשמי, גוגל מפס

כוחות משטרה גדולים, בהם לוחמי יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור, מכתרים הבוקר מפעל דפוס בעיירה דמרטאן-אן-גואל שמצפון לבירה, שם מתבצרים לפי החשד האחים סעיד ושריף קואשי, החשודים שטבחו ב-12 עיתונאי המגזין "שרלי הבדו". תושבים באזור ותלמידי בתי ספר הונחו שלא לצאת מהמבנים כל עוד לא הסתיים האירוע. כמו כן, מחשש שהמחבלים מחזיקים בידם טילי כתף, שניים מארבעת המסלולים בשדה התעופה שארל דה גול הסמוך נסגרו. על פי דיווחים שונים, כ-80 אלף שוטרים משתתפים במבצע ללכידת החשודים.

קודם לכן ניהלו הכוחות על הכביש המהיר N2 מרדף מלווה בחילופי אש אחרי השניים, אשר לפי החשד גנבו מכונית ולכדו לפחות בן ערובה אחד. כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי מהירי נהרג אדם אחד ונפצעו כמה נוספים, שפונו לבית החולים. הרשויות בצרפת שללו את הדיווחים שלפיהם יש הרוג באירוע.

כוחות משטרה צרפתיים מכתרים בית דפוס בעיירה דמרטן אן-גואל בה לפי החשד מתבצרים המחבלים מפריז. לה פיגרו, אתר רשמי
השוטרים מחוץ לבית הדפוס/אתר רשמי, לה פיגרו

אתמול דיווחה רשת CNN, בהסתמך על מקורות אמריקניים שקיבלו את המידע מהמודיעין הצרפתי, כי אחד משני האחים, סעיד בן ה-34, ביקר בתימן ב-2011, שם התאמן עם כוחות אל-קאעדה. ל פי המידע, קואשי, אחיו הגדול של שריף בן ה-32, התאמן בירי מכלי נשק שונים, וייתכן שגם בייצור פצצות. אימונים אלה סייעו לו, לכאורה, לבצע את הטבח.

ייתכן שסעיד קואשי ביקר בתימן יותר מפעם אחת. שרת המשפטים הצרפתית, כריסטין טאובירה, אמרה בריאיון לרשת האמריקנית כי "אחד האחים" ביקר בתימן ב-2005. היא סירבה להתייחס לשאלה אם אחד מהם או שניהם מזוהים עם ארגון אל-קאעדה, ששלוחתו בתימן נקראת "אל-קאעדה בחצי האי ערב" (Al-Qaeda in the Arabian Peninsula, או AQAP).

במקביל, בוחנות הרשויות בצרפת את האפשרות שאחד משני האחים ביקר בסוריה בשנה האחרונה - כל הנראה מדובר בשריף, שהורשע ב-2008 לאחר שניסה להצטרף לכוחות הלוחמים בעיראק וריצה 18 חודשי מאסר בצרפת.

שוטרים מכתרים מבנה שבו לפי החשד מתבצרים האחים קואשי שביצעו את טבח העיתונאים בפריז. רויטרס
שוטרים מכתרים מבנה שבו לפי החשד מתבצרים האחים קואשי שביצעו את טבח העיתונאים בפריז/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully