וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים מתבצרים במפעל דפוס מצפון לפריז

כוחות משטרה גדולים מכתרים מפעל דפוס בעיירה דמרטאן-אן-גואל, שבו נמצאים לפי החשד האחים קואשי. ככל הנראה, בידיהם בני ערובה. מחשש שבידי המחבלים טילי כתף, נסגרו שני מסלולים בשדה התעופה שארל דה גול

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

- המחבלים מתבצרים במפעל דפוס מצפן לפריז, ככל הנראה עם לפחות בן ערובה אחד
- חשש: השניים מחזיקים טילי כתף שעלולים לסכן מטוסים
- מסתמן: קיים קשר בין רוצח השוטרת לשני המחבלים

כוחות משטרה גדולים, בהם לוחמי יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור, מכתרים הבוקר (שישי) מפעל דפוס בעיירה דמרטאן-אן-גואל שמצפון לבירה, שם מתבצרים לפי החשד האחים סעיד ושריף קואשי, החשודים שטבחו ב-12 עיתונאי המגזין "שרלי הבדו". תושבים באזור ותלמידי בתי ספר הונחו שלא לצאת מהמבנים כל עוד לא הסתיים האירוע. כמו כן, מחשש שהמחבלים מחזיקים בידם טילי כתף, שניים מארבעת המסלולים בשדה התעופה שארל דה גול הסמוך נסגרו. המשטרה פתחה במשא ומתן עם האחים קואשי ועל פי כלי התקשורת בצרפת הם אמרו לשוטרים כי הם "מעוניינים למות כשהידים"

קודם לכן ניהלו הכוחות על הכביש המהיר N2 מרדף מלווה בחילופי אש אחרי השניים, אשר לפי החשד גנבו מכונית ולכדו לפחות בן ערובה אחד. כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי מהירי נהרג אדם אחד ונפצעו כמה נוספים, שפונו לבית החולים. הרשויות בצרפת שללו את הדיווחים שלפיהם יש הרוג באירוע.

טבח העיתונאים בצרפת || עוד כותרות:
דיווח: אחד ממבצעי הפיגוע בפריז התאמן עם אל-קאעדה בתימן
הירי בצרפת: הוסר מאמר שטען כי המוסד אחראי לפיגוע
המצוד בפריז: הרשויות יפצחו את "רשת הסיוע הג'יהאדיסטית"?

כוחות משטרה צרפתיים מכתרים בית דפוס בעיירה דמרטן אן-גואל בה לפי החשד מתבצרים המחבלים מפריז. לה פיגרו, אתר רשמי
שוטרים במפעל, הבוקר/אתר רשמי, לה פיגרו

אתמול דיווחה רשת CNN, בהסתמך על מקורות אמריקניים שקיבלו את המידע מהמודיעין הצרפתי, כי אחד משני האחים, סעיד בן ה-34, ביקר בתימן ב-2011, שם התאמן עם כוחות אל-קאעדה. ל פי המידע, קואשי, אחיו הגדול של שריף בן ה-32, התאמן בירי מכלי נשק שונים, וייתכן שגם בייצור פצצות. אימונים אלה סייעו לו, לכאורה, לבצע את הטבח.

ייתכן שסעיד קואשי ביקר בתימן יותר מפעם אחת. שרת המשפטים הצרפתית, כריסטין טאובירה, אמרה בריאיון לרשת האמריקנית כי "אחד האחים" ביקר בתימן ב-2005. היא סירבה להתייחס לשאלה אם אחד מהם או שניהם מזוהים עם ארגון אל-קאעדה, ששלוחתו בתימן נקראת "אל-קאעדה בחצי האי ערב" (Al-Qaeda in the Arabian Peninsula, או AQAP).

במקביל, בוחנות הרשויות בצרפת את האפשרות שאחד משני האחים ביקר בסוריה בשנה האחרונה - כל הנראה מדובר בשריף, שהורשע ב-2008 לאחר שניסה להצטרף לכוחות הלוחמים בעיראק וריצה 18 חודשי מאסר בצרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים מכתרים מבנה שבו לפי החשד מתבצרים האחים קואשי שביצעו את טבח העיתונאים בפריז. רויטרס
כוחות מיוחדים במהלך המרדף אחר האחים קואשי/רויטרס
שוטרים מכתרים מבנה שבו לפי החשד מתבצרים האחים קואשי שביצעו את טבח העיתונאים בפריז. רויטרס
שוטרים בדרכם למפעל שבו מתבצרים המחבלים/רויטרס

על פי הערכת הגורמים האמריקנים שדיברו עם CNN, שהותו של סעיד קואשי בתימן עשויה להיות עדות לכך שהאחים ביצעו את הטבח בפריז על רקע קריאה לפעולה שפורסמה במגזין תעמולה אינטרנטי המזוהה עם AQAP. המגזין, "Inspire" שמו, קרא בשנה שעברה לרצוח את העורך הראשי של "שרלי הבדו", סטפן שרבונייה. זאת, עקב הקריקטורות הרבות שפורסמו לאורך השנים בעיתון שלעגו לנביא מוחמד.

על פי אחד הגורמים, היות שעבר זמן רב יחסית בין שהותו של סעיד קואשי בתימן לבין הפיגוע בפריז, יהיה קושי לדעת אם המעשה בוצע בהוראה ישירה של ארגון אל-קאעדה בתימן, או שהאחים ביצעו אותו על דעת עצמם בהשפעת האידיאולוגיה שלו.

ביום חמישי לפנות בוקר הסגיר עצמו למשטרה נהג המכונית שמילט את שני המחבלים מזירת הפיגוע, חמיד מוראד בן ה-18. במהלך הלילה נעצרו לדברי המשטרה 7 בני משפחה ומקורבים אחרים של שני המחבלים הנמלטים, בפשיטות שנעשו באזור העיר רמס שבצפון-מזרח צרפת.

(עדכון ראשון: 10:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully