וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא כדור הארץ השני? זוהו 8 כוכבים עליהם יכולים להתפתח חיים

נמאס לכם מכדור הארץ? יכול להיות שזה הפתרון שלכם: מדענים הודיעו כי נמצאו עוד 8 כוכבים אותם יוכל יום אחד המין האנושי ליישב, בהנחה שלא חיים עליהם כבר חוצנים

הדמיה של כוכב דמוי כדור הארץ מקיף כוכב מתפתח ויוצר איתו ערפילית פלנטרית. David A. Aguilar (CfA, אתר רשמי
ככה נראית הדמיה של כוכב דמוי כדור הארץ שמקיף כוכב מתפתח ויוצר איתו ערפילית פלנטרית/אתר רשמי, David A. Aguilar (CfA

בסרט "בין כוכבים" יוצאת קבוצת מומחים בחללית דרך חור תולעת, במטרה לחפש כוכבים הראויים ליישוב אדם עקב אסון אקולוגי המאיים להחריב את האנושות בכדור הארץ. עכשיו מגיעה הגרסה המציאותית של הסיפור הזה: קבוצת אסטרונומים הודיעה השבוע כי גילתה לא פחות משמונה כוכבים חדשים אותם יוכל יום אחד המין האנושי ליישב – מה שמכפיל את מספר הכוכבים הקטנים שהמדענים מאמינים שהם באזור ישיב. הכוכבים הללו נמצאים כעת ב"אזור הזהבה" – כלומר אזור בחלל שבו מתקיימים תנאים מתאימים לקיום חיים בדומה לתנאים המאפשרים חיים בכדור הארץ. האזור הזה נקרא אזור זהבה על שם הספר זהבה ושלושת הדומים – האזור הזה לא חם מדי ולא קר מדי.

"יש סיכוי גבוה שמרבית הכוכבים האלה הם סלעיים, כמו כדור הארץ" הסביר גיירמו טורס, ראש צוות המדענים. הוא הסביר כי בין שמונת הכוכבים נמצאים שניים שהם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להיות זהים לכוכב שלנו כיום - קפלר 438B שנמצא במרחק של 470 שנות אור מכדור הארץ ו- קפלר 442 B שנמצא במרחק של 1,100 שנות אור מאתנו. שניהם נמצאים במסלול שמקיף כוכב ננס אדום שקטנים יותר וקרים יותר מהשמש שלנו. אחד מהם מקיף את הננס האדום שלו כל 35 ימים והשני כל 112 ימים. כן יש בהם סיכוי טוב להימצאות מים במצב נוזלי - תנאי הכרחי להימצאות חיים. בנוסף, קפלר 438 B מקבל 40 אחוזים יותר אור מאשר כדור הארץ, אך לא במידה שמסכנת קיום חיים (כיוון שאם יש יותר מדי אור על הכוכב הדבר יגרום לאידוי של מים ואם יש פחות מדי אור המים ייקפאו).

איור המתאר כוכבי לכת בגלקסיית שביל החלב, שאותרו על ידי רכב החלל "קפלר". AP
תבחרו לכם כוכב.../AP

מעבר לרעיון שהמין האנושי יוכל יום אחד ליישב את אחד מהכוכבים האלה, נבדקת כאמור האפשרות שחיים עליהם חוצנים, כיוון שכוכבי לכת באזורים ישיבים נחשבים על ידי חלק מהמדענים כמועמדים המבטיחים ביותר לקיים חיים חוץ ארציים הדומים לחיים בכדור הארץ. לעומת זאת, מדענים אחרים מותחים ביקורת על הסברה הזו – לדבריהם, החוקרים יוצאים מתוך הנחה מוטעית שחיים חוצניים דורשים את אותם התנאים כאלו הנדרשים על ידי החיים בכדור הארץ.

"אנחנו עדיין לא יודעים לבטח שהכוכבים האלה הם באמת ישיבים", ניסה להרגיע את ההתלהבות החוקר דיוויד קיפינג, "אבל אפשר להגיד שהם בהחלט מועמדים מבטיחים". ידרש מחקר נוסף בכדי לקבוע סופית כי מדובר בכוכבים ישיבים והאם יש בהם סימני חיים.

עוד בנושא
ארבע תגליות מדהימות על החלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully