וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העוקץ הרוסי": נחשפה רשת שהונתה תיירים ישראלים

11.1.2015 / 17:39

4 אזרחי ליטא חשודים שהשתמשו במאגרי רישום האוכלוסין במדינתם וברוסיה, כדי לתקשר עם תיירים בעלי אזרחות כפולה. על פי החשד, הם היו מתקשרים אליהם ודורשים אלפי אירו עבור "שחרור" קרוב משפחתם שהסתבך, ונעלמים

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
שניים מהם הכחישו את המיוחס להם/ShutterStock

ארבעה אזרחי ליטא נעצרו לאחרונה בישראל בחשד שהשתייכו לרשת פשע בינלאומית, שמבצעת על פי החשד מעשי הונאה ברחבי אירופה ולאחרונה גם בישראל. בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשישה ימים את מעצרם של שניים מחברי הרשת. בשנים האחרונות הייתה גרמניה יעד מרכזי לפעילות של חברי הכנופיה, אולם לאחרונה אזרחים רבים ברחבי הארץ הגישו תלונות למשטרה על כך שהם נפלו קורבן לשיטה.

על פי החשד, במסגרת השיטה שמכונה במשטרה "העוקץ הרוסי", השתמשו חברי הכנופיה במאגרי המידע של רישום האוכלוסין וביקורת הגבולות של רוסיה של בליטא, שאליהם הייתה להם גישה. החשודים עקבו אחרי תיירים ואנשי עסקים שנכנסו לרוסיה ושלהם הייתה אזרחות כפולה – אירופית או ישראלית. לאחר מכן, כך על פי החשד, היו בודקים את קשרי המשפחה של התיירים ושל אנשי העסקים והיו יוצרים קשר עם אחד מקרוביהם. חברי הרשת היו מזדהים כגורמים רשמיים ברשויות החירום ברוסיה והיו טוענים כי בן המשפחה נקלע לצרה – מעצר או מעורבות בתאונת דרכים. בתמורה לשחרור בן המשפחה, דרשו חברי הרשת כמה אלפי אירו.

עוד בוואלה! חדשות
הסערה כאן: נזקים בכל הארץ, בוטלו הלימודים מחר בירושלים
איש לילה, פרסומאי ואנשי עסקים: מי תורם לפריימריז בעבודה?
וינשטיין החליט להעמיד לדין את זועבי על הסתה בכפוף לשימוע

בהמשך, על פי החשד, הם הודיעו לבני המשפחה המבוהלים כי הם שולחים שליח לביתם, שיאסוף באופן מידי את הכסף. במקביל, הם האריכו את השיחה כדי למנוע מבני המשפחה לאמת את המידע. רק לאחר שהשליח הגיע ולקח את הכסף, היו מנתקים חברי הכנופיה את השיחה ונעלמים.

שני החשודים שנעצרו והובאו הבוקר לבית המשפט הכחישו באמצעות פרקליטותיהן, עורכות הדין יעל ניסן ואנה ברונשבק, את העובדה כי היו מודעים למנגנון ההונאה וטענו כי הם שימשו שליחים להעברת כסף ללא ידיעתם על דבר העבירה. השופט קבע בהחלטתו להאריך את המעצר כי "מדובר בפרשה חמורה, שנוגעת לעבירות של איסור הלבנת הון, מרמה וקשירת קשר לביצוע פשע. לדבריו, "מעיון בחומר החקירה עולה כי ישנן ראיות אשר אינן עולות בקנה אחד עם טענתם של החשודים למעורבות מצומצמת וחוסר ידיעה לגבי היקף המעשים".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully