וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה כאן: נזקים בכל הארץ, בוטלו הלימודים מחר בירושלים

הרוחות שמגיעות עד 90 קמ"ש גרמו לקריסת עצים בכמה יישובים. זיהום האוויר עד פי 38 מהרגיל. מהערב, גשם עז בצפון ובמרכז מלווה בסופות רעמים. יש חשש להצפות. הלילה - שלג בהרי הגליל והגולן שמעל 600 מטרים. בשל הצפי לשלג, לא ילכו מחר לבתי הספר בבירה, בגליל ובחלקים מי

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, עומר מירון, גילי שם טוב, חברת החשמל; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

השלב הראשון של הסערה החורפית כאן - והנזקים עמו: הערב(שלישי) מנשבות בכל רחבי הארץ רוחות עזות מאוד במהירות של 70-50 קמ"ש, עם משבים שיכולים להגיע אפילו עד 90 קמ"ש. בעקבות הרוחות הללו קרסו עצים בין היתר בחיפה, בתל אביב, בירושלים ובמקומות נוספים בצפון ובמרכז. בתל אביב התעופף קרש מאתר בנייה, והמסמר שבו ננעץ בגג רכב. בכל המקרים לא היו נפגעים, ושירותי הכיבוי פעלו לסילוק המפגעים שגרמו לנזקים קלים.

הים התיכון סוער עד רוגש עם גלים של עד שבעה מטרים. הציבור נקרא שלא להיכנס לים בשל סכנת חיים ממשית. בדרום מתחוללות סופות חול נרחבות. האובך שהגיע מהמדבריות, הודות לרוחות העזות, משפיע על כל חלקי הארץ. בראש הרשימה - מזרח הנגב, שם נרשם זיהום של עד פי 38 מהרגיל. במרכז, זיהום של עד פי 25 מהרגיל. עם הגעת המשקעים תהיה הפחתה משמעותית בזיהום האוויר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בן אליעזר בגין שוחד
דיווח: קטאר גירשה את חאלד משעל; חמאס מכחיש
גלנט בדרך למפלגת כחלון: "הגיע הזמן לצאת מהמים"

עם זאת, מדובר רק בהקדמה של המערכת החורפית העוצמתית, שתבוא לשיאה רק מחר בלילה. עד אז ההערכה היא שיירשמו עוד נזקים רבים כתוצאה מהצפות, מפגיעה בתשתיות וכמובן לאור השלג החזוי. משעות הערב החל גשם מלווה סופות רעמים וברד בצפון הארץ ובמישור החוף הצפוני. הצפי הוא לעשרות מילימטרים עוד הערב - מה שעלול לגרום להצפות מקומיות. בהמשך הערב הגשם יגיע גם למרכז. בחרמון כבר מתחוללות סופות שלגים. בנוסף לכך, מהערב החל שלג בצפון רמת הגולן, שהחל להיערם. לקראת חצות הטמפרטורה תרד מספיק כדי לאפשר היערמות שלג גם בגליל העליון מגובה 700 מטרים, ובכלל זה בצפת.

יחידת חילוץ גולן תקים כבר הלילה חפ"ק כוננות בצפת. מדובר בשני צוותים עם רכבי שטח שיהוו כוח חלוץ לגיוס היחידה כולה במידה וידרש. בשעות הקרובות ייחסמו צירי הגישה לעיר בעקבות השלג הצפוי. "עליכם להיערך בהתאם ולהימצא במקום הנוח ביותר בזמן הסערה", קרא ראש העיר אילן שוחט לתושבים, והוסיף כי הודעה על פתיחת מוסדות חינוך תימסר בבוקר.

רחוב שטרן בירושלים, נפילת עץ בעקבות הסופה. ינואר 2015. חיים נאור, תמונות גולשים
עץ שנפל ברחוב שטרן בירושלים/תמונות גולשים, חיים נאור

חברת החשמל פתחה חדר מצב ארצי מיוחד להתמודד עם נזקים אפשריים באספקת החשמל. בירושלים נפתחו שלושה מוקדים לוגיסטיים מהם יצאו צוותי חברת החשמל לתיקון תקלות בזמינות גבוהה יותר כשאלו תוגברו במשאיות, באמצעים מיוחדים ובגנרטורים. "במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, אנו מבקשים מהציבור להתרחק מהמקום ולדווח לחברת החשמל מיידית", אמרו בחברת החשמל. תחזית שיא ביקוש להערב – 11,500 מגוואט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עץ קרס בצפון תל אביב. גיא אלסטר, מערכת וואלה! NEWS
עץ שקרס בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, גיא אלסטר
קרש ננעץ בשמשת כלי רכב ברחוב הארבעה שבתל אביב בעקבות הסופה, ינואר 2015. גילי שם טוב, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב שנפגע מקרש בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, גילי שם טוב

השלג שיתחיל הלילה בצפון עשוי להיערם לשכבה עבה עד שעות הבוקר של רביעי. מחר, יימשך השלג בהרי הגליל והגולן מגובה 600 מטרים. במהלך הבוקר יתפשט השלג בהדרגה להרי המרכז, ולקראת הצהריים יגיע גם לירושלים. החל מהשעות הצהריים השלג יחל להיערם על הקרקע.

לאור השלג שצפוי לרדת מחר בירושלים, החליטה העירייה שלא לקיים את הלימודים בבתי הספר, בגני הילדים ובמעונות היום, כדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים. גם בהתנחלות אפרת שבגוש עציון, ביישובים הגבוהים של המועצה האזורית מטה יהודה, בדרום הר חברון, במועצה האזורית מטה בנימין, בביתר עילית, במבשרת ציון ובמועצה האזורית עציון לא ילמדו מחר בכל מוסדות החינוך. בצפון - במועצה האזורית מרום גליל בוטלו הלימודים. גם באוניברסיטה העברית בירושלים ובפקולטה לרפואה בצפת לא לומדים מחר.

עשרות כלים כבדים, בהם מפלסות שלג, טרקטורים, שופלים, מחפרונים ומשאיות לפיזור מלח, פזורים באזור ירושלים וצפת, בגליל העליון, במועצה אזורית שומרון, בביתר עילית ובאזור חברון. עשרות טונות של מלח להמסת שלג פוזרו באזורים המועדים, ו-100 טונות נוספים יועברו לירושלים ולצפון ביממה הקרובה. עשרות אלפי שקיות חימום ואלפי שמיכות יועברו לרשויות, לחלוקה לתושבים שיזדקקו לכך. כמו כן, לבקשת עיריית ירושלים, הוקצו משאיות עם גנטורים גדולים שנועדו להעניק סיוע במצב חירום לישובים שינותקו מחשמל. הערב הסתיימה ישיבת הערכת מצב של משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית.

הגבלות ראות משמעותיות

עד שעות הלילה של יום רביעי צפויות כמויות גדולות של שלג, ובלילה ייתכן שלג גם בפסגות הר הנגב. בשאר הארץ – מהצפון ועד המרכז, ירד גשם מלווה בסופות רמים וברד. משעות הערב, בצפון הנגב ירד גשם מקומי. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח ולהצפות במקומות המועדים.

מחר ימשיכו לנשב רוחות חזקות מאוד בעוצמה שבין 45 ל-65 קמ"ש, עם משבים שיכולים להגיע עד 90 קמ"ש. בדרום הארץ יוסיף להיות אביך עם סופות חול – שיגרמו להגבלות ראות משמעותיות. עם הגעת המשקעים למרכז האובך ישקע שם. הים יהיה גבה גלים וגובהם ינוע בין ארבעה לשישה מטרים.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: בירושלים מ-2 מעלות בלבד הלילה עד 4 מחר, בתל אביב 10-9, בחיפה 7-6, בעמקי הצפון 6-5, בטבריה 10-9, בקצרין 5-4, בצפת 1-0, במודיעין 10-8, באשדוד 12-10, בבאר שבע 10-5, בים המלח 16-11, במצפה רמון 5-2 ובאילת החמימה יהיו הלילה רק שמונה מעלות מינימום ו-16 מעלות מחר בצהרי היום.

צילמתם תמונות או סרטונים מעניינים במהלך הסערה? שלחו לנו לווטסאפ האדום

עקב תנאי מזג האוויר יחולו שינויים בפעילות הרכבת לכיוון ירושלים. הנוסעים לבירה יתבקשו להחליף רכבת בבית שמש, שם תמתין רכבת עם מספר מקומות כפול מהרגיל – דבר שנועד לענות על עומס הנוסעים המבקשים לעלות לבירה לחזות בשלג. בהתאם להתפתחויות ולירידת השלג, תחסום משטרת התנועה את הצירים המובילים לירושלים – בכלל זה כביש מספר 1, כביש 443, וכביש 375 מכיוון בית שמש. הציבור מתבקש לעקוב אחרי ההודעות שיפורסמו. "הציבור נקרא להקדים את ההגעה או היציאה מהעיר, בהתאם לדיווחים וההודעות שיופצו", אמרו במשטרה. כבישים נוספים ייחסמו אם יהיו הצפות או שיטפונות, והנהגים יופנו לדרכים חלופיות. הרשימה המלאה בתחתית הידיעה.

"זמן סערות מושך אל הים ציבור גדול של גולשי גלים כיוון שתנאי הים הסוערים אופטימליים לגלישה. עם זאת, בזמן הסערה נסחפים אל הים, דרך תעלות הניקוז העירוניות או הנחלים, מזהמים רבים הכוללים שמנים ומתכות כבדות לצד חיידקים וגורמי מחלות מגלישות ביוב", נמסר מעמותת "צלול" אשר פנתה למשרדי הממשלה בבקשה להוציא הוראת אזהרה רשמית מכניסה לים ב-72 השעות הקרובות.

רוח בתל אביב לפני הסופה הגדולה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
רוחני בתל אביב/ראובן קסטרו
גלים מתנפצים בנמל תל אביב במהלך הסערה, 06 בינואר 2015. רויטרס
גלים מתנפצים בתל אביב/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עץ נפל בקיבוץ מגל, נזק לגג ולדוד שמש. ינואר 2015. אלי פררה, תמונות גולשים
עץ קרס בקיבוץ מגל/תמונות גולשים, אלי פררה
אביך ברחובות. אבי כהן
אביך ברחובות/אבי כהן

"המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים בצירי התנועה ומקיימת הערכות מצב שוטפות עם הגורמים הרלוונטיים, בהם הרשויות המקומיות, כיבוי האש, מד"א, חברת חשמל ואחרים – כדי לשמור על שגרת החיים התקינה ככל האפשר", נמסר מהמשטרה. בנוסף לכך, מוקדי 100 תוגברו, המשמרות עובו ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ ישמשו כוח כוננות לאירועים. "משטרת התנועה קוראת לנהגים לנהוג במשנה זהירות בשל הגבלות הראות ותנאי מזג האוויר – ולהימנע מנסיעה בכבישים מוצפים. ההמלצה היא: מי שלא חייב לנסוע בצירים במזג האוויר סוער - שלא ייצא". מוקד אגף התנועה ימסור הודעות לציבור בהתאם להתפתחויות.

משרד התחבורה פתח הבוקר חדר מצב מיוחד בבית דגן שיופעל 24 שעות ביממה. הוא יספק מענה למפגעים וירכז דיווחים מהגופים הכפופים העוסקים בהם: רשות שדות התעופה, חברת נתיבי ישראל, רכבת ישראל, הרכבת הקלה, חברות התחבורה הציבורית ונמלי הים. חברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים קיבלה הנחיה לשמור על הצירים נקיים משלג כדי לאפשר את תנועת הרכבת ללא הפרעה. חברת נתיבי ישראל הצטיידה בכמויות גדולות של מלח לפיזור על הכבישים המושלגים והקפואים. במקביל, הכלים ההנדסיים והמפלסות באזורים השונים נבדקו לקראת פעילותם בפינוי השלג.

ירושלים נערכת לסערה: "הכבישים ייחסמו, נשקול ביטול לימודים". צילום מסך
המפלסות בכוננות בירושלים/צילום מסך

ומה הלאה? בחמישי השלג ייחלש מאוד וייפסק בהרי הצפון. בהרי המרכז ייתכן שלג קל או שלג מעורב בגשם, שלא ייערם. גשם מקומי יוסיף לרדת מצפון הארץ עד מרכז הנגב, אך עוצמתו תיחלש. עדיין קיים חשש לשיטפונות בנחלים. הרוחות ייחלשו אף הן, וגובה הגלים ירד ל-3-2 מטרים. הטמפרטורות ימשיכו לרדת, ובלילה קיים חשש כבד להיווצרות קרח על הכבישים. בשישי, מלפנות בוקר צפוי גל נוסף של שלג קל עד בינוני שירד בעיקר בהרי המרכז, והוא עשוי להיערם. גשם מקומי ירד בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. טמפרטורות המינימום ירדו מתחת לאפס בחלקים שונים של הארץ.
בשעות הבוקר של שבת השלג שהצטבר יימס בחלקו, אבל זה לא הסוף: משעות הצהריים יתחדשו המשקעים בצפון הארץ ובמרכזה והם ילוו בסופות רעמים ובמשבי רוח חזקים ובברד. במהלך הערב הגשם יתפשט גם לדרום, ולפיכך יש חשש לשיטפונות בנחלים. ביום ראשון עדיין צפוי גשם.

הסערה בחוף הכרמל בחיפה, ינואר 2015. אסף בירון, תמונות גולשים
ים סוער בחוף הכרמל/תמונות גולשים, אסף בירון
רוחות חזקות גרמו לגג לעוף בראשון לציון, ינואר 2015. עיריית ראשון לציון,
תוצאת הרוחות העזות בראשון לציון/עיריית ראשון לציון
גלים בראש הנקרה. גד שבתאי, תמונות גולשים
גלים בראש הנקרה/תמונות גולשים, גד שבתאי
הערכות ברשות ניקוז ונחלים כינרת , ניקוי תוואי הירדן סמוך לגשר הפקק על מנת למנוע חסימות והצפות, ינואר 2015. גיא קולר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי סחף בירדן/מערכת וואלה! NEWS, גיא קולר
גלים מתנפצים בנמל תל אביב במהלך הסערה, 06 בינואר 2015. רויטרס
סוער בתל אביב/רויטרס
מוצבי צה"ל בחרמון, בהם שוהים כוחות הנערכים בימים אלו להמשך פעילותם הסדירה גם במזג האוויר הנוכחי, ינואר 2015. דובר צה"ל
החרמון מושלג, אתמול/דובר צה"ל
מוצבי צה"ל בחרמון, בהם שוהים כוחות הנערכים בימים אלו להמשך פעילותם הסדירה גם במזג האוויר הנוכחי, ינואר 2015. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במוצבי החרמון/דובר צה"ל

רשימת החסימות

היערכות אגף התנועה לסערה. אגף התנועה במשטרה, חטיבת דובר המשטרה
היערכות אגף התנועה לסערה/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה במשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully