וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרהיב: נחשפה תמונה חדשה של "עמודי הבריאה"

בנאס"א יחגגו השנה 25 שנים לטלסקופ החלל "האבל" - ולרגל המאורע נחשפת תמונה חדשה של "עמודי הבריאה" כפי שמעולם לא נראו ומסתבר שהם הולכים ונעלמים

צילום של טלקסקופ האבל. נאס"א, אתר רשמי
כך זה היה נראה פעם. "עמודי הבריאה" כפי שצולמו לפני 25 שנים/אתר רשמי, נאס"א

לפני 25 שנים שיגרו לחלל את טלסקופ החלל של נאס"א, "האבל", והשנה לרגל החגיגות שיחולו באפריל החליטו בנאס"א לפרסם תמונה חדשה בחדות גבוהה של ערפילית הנשר - או כפי שכונתה התמונה הישנה "עמודי הבריאה" - שצולמה על ידי טלסקופ החלל.

תמונת "עמודי הבריאה" הפכה במהרה לאחת התמונות הסמליות ביותר של החלל החיצון לאחר שצולמה בשנת 1995 על ידי "האבל". העמודים הללו נמצאים בערפילית הנשר - צביר פתוח של כוכבים בקבוצת הכוכבים "זנב הנחש", המוקף בענני אבק וגז היוצרים ערפילית פליטה. הוא נמצא במרחק של כ-7,000 שנות אור מכדור הארץ ובו מתבצע תהליך של יצירת כוכבים. המדענים סבורים שהאזורים האפלים בערפילית הם אבי-טיפוס של כוכבים.

"עמודי הבריאה" כפי שהם נראים היום

"עמודי הבריאה" בצילום של טלקסופ האבל. נאס"א, אתר רשמי
"עמודי הבריאה" בצילום של טלקסופ האבל/אתר רשמי, נאס"א

התמונה החדשה נחשפה השבוע בכנס אגודת האסטרונומיה האמריקאית בסיאטל והיא מאפשרת תצוגה חדה, רחבה וצבעונית יותר של 3 עמודי הגז המרהיבים כשמסביבם כוכבים המוארים באינפרה אדום.

כפי שניתן לראות בתמונה - העמודים הולכים ונעלמים להם. "אני מתרשם מכמה שהעמודים האלה זמניים", סיפר פול שוואן מאוניברסיטת אריזונה, שעבד על התצפיות הראשונות של ערפילית הנשר, "הם הולכים ונעלמים מול עינינו. הזנבות של העמודים מתחממים ומתהדים לחלל. תפסנו את העמודים האלה ברגע מאוד ייחודי וקצר מועד באבולוציה שלהם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully