וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טופורובסקי העיד בפרשת הטיית המכרזים של מיסז'ניקוב

6.1.2015 / 11:11

הח"כ מיש עתיד הגיע למסור עדות בעניין החשדות נגד שר התיירות לשעבר, שאינם קשורים לחקירת השחיתות המסועפת המתנהלת בימים אלה. לפי החשד, מיסז'ניקוב הטה מכרז לפסטיבל סטודנטים באילת ב-2010

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
צפוי להיות מועמד לדין. מיסז'ניקוב/ניב אהרונסון

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) הגיע היום (שלישי) למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) על מנת למסור עדות בפרשת הטיית המכרזים של שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב. מדובר בפרשה שאינה קשורה לחקירת השחיתות המסועפת המתנהלת בימים אלה. בתגובה לכך, נמסר מהמפלגה כי ביש עתיד "סומכים על עבודת המשטרה ומדגישים את החשיבות בחקירה ממצה למיגור השחיתות בישראל".

לפי החשד, מיסז'ניקוב הטה מכרז של פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה בת זוגו לשעבר, יוליה רוט. כמו כן, מיסז'ניקוב חשוד כי העביר תקציבים בסך מאות אלפי שקלים לערוץ האופנה על מנת לעודד את הנהלת הערוץ להעסיק את רוט. במשטרה חושדים כי חלק מהסכום הגיע לכיסו של השר לשעבר. טופורובסקי עמד בראש התאחדות הסטודנטים בישראל בתקופה שבה על פי החשד אירעה הטיית המכרז, ועוד בתחילת הפרשה הייתה ההערכה כי יזומן על מנת לתת עדות ולספק הסברים בנושא.

בספטמבר הותר לפרסום כי מיסז'ניקוב חשוד בקבלת שוחד. לפני כחודשיים הודיעו חוקרי יאח"ה כי הם צפויים להעמיד אותו לדין.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
חשש ממצור: דיווחים על מחסור במזון בירושלים
על אף הרחבתו: כך עקפו המחבלים את אזור החיץ המצרי
המסמך הפלסטיני מבהיר: המטרה - תביעה על פשעי "צוק איתן"

ח"כ בועז טופורובסקי ואשתו שלי הרמן בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
טופורובסקי/טלי מאייר

ביולי 2010 החליט משרד התיירות להשתתף במימון פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בחסות התאחדות הסטודנטים. לאחר כחודש התקשר המשרד בהסכם עם ההתאחדות להפקת הפסטיבל, אך בפועל הוא הופק על ידי חברה פרטית. לפי החשד, מיסז'ניקוב הטה את תוצאות המכרז על האירוע לטובת חברת הפקות שבה עבדה רוט. במסגרת הפרשה גם היא נחקרה, אך עד כה לא התקבלה החלטה אם להעמיד גם אותה לדין.

במשטרה בדקו את התנהלותו של השר לשעבר הן בקידום הפסטיבל והן בקידומה של רוט כמפיקה באירוע. לפי החשד, השר נפגש פעמיים עם מארגן האירוע, שהוא גם מנכ"ל חברת ההפקות, מחוץ למשרד. לאחר מכן קיבל ממנו השר מכתבים, שמהם השתמע כי החברה סברה שהמשרד יאשר את השתתפותו במימון הפסטיבל, וזאת עוד לפני שהנהלת המשרד אישרה את בקשת החברה הפרטית להשתתף. במשטרה בדקו את האפשרות שהכספים עבור מימון הפסטיבל מצאו את דרכם לכיסו של מיסז'ניקוב, ולכן הוא קידם אותו באופן כזה.

לצורך הפקת הפסטיבל העסיק המשרד את רוט באפריל 2010, והיא קיבלה 69,600 שקלים בתמורה לשירותיה. לעומת זאת, במסמך שהגיש המשרד בנוגע לתקציב שהועבר להפקת הפסטיבל, נותרו סימני שאלה במקום סכום נקוב בעבור שירותי הפקה. לפי החשד, רוט קיבלה את התפקיד כחלק מההיכרות עם שר התיירות דאז מבלי לעבור את התהליך הנהוג של מכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully