וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הרחבתו: כך עקפו המחבלים את אזור החיץ המצרי

6.1.2015 / 9:40

מצרים החלה בהרחבת אזור החיץ שבין המדינה לרצועת עזה מ-500 מטרים לקילומטר. עם העמקת האזור, מצאו מבריחי הנשק נתיב כניסה נוסף למצרים - דרך הים. בסיום בנייתו, אזור החיץ יהיה בעומק של כשני קילומטרים

עבודות של צבא מצרים להריסת בתים באזור רפיח – נובמבר 2014. רויטרס
עבודות הצבא המצרי ברצועת החיץ, נובמבר 2014/רויטרס

חודשיים לאחר שהחלו בהקמתה של רצועת חיץ בגבול שבין מצרים לרצועת עזה, המודיעין המצרי גילה נתיב הברחה נוסף: לצד המנהרות, הים החל להיות זירה להעברת אמצעי לחימה. אמנם הוקמה גדר בגבול הימי בין השתיים, אך המבריחים מצליחים לעקוף אותה באמצעות סירות זודיאק ועוגנים בחופי עזה או סיני. ברוב הפעמים, הסירות משמשות להברחת אמצעים להפעלת רקטות שמיוצרות ברצועה או חומרי נפץ.

בתוך כך, בימים האחרונים החלו המצרים בביצוע השלב השני בתכנית – הרחבת הרצועה מכ-500 מטרים לקילומטר. במסגרת העמקת הרצועה, מצרים תהרוס 1,200 בתים ברפיח המצרית ויושביהם ייאלצו להתפנות מהמקום. השלב הזה מהווה את החלק השני בלבד בתכנית נרחבת שבסופה עומק הרצועה יעמוד על 2,000-1,500 מטרים.

עוד על מצרים בוואלה! חדשות:
אחרי שנתיים: ישראלי שנכלא במצרים הושב לישראל
משפט חוזר לשלושה עיתונאי אל-ג'זירה הכלואים במצרים
"סיסי מפר את חירויות האזרח במצרים יותר מכל נשיא שקדם לו"

הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
הריסת בתים ברפיח. אוקטובר 2014/רויטרס

מצרים תיישב את המשפחות שיפונו במסגרת התכנית לאל-עריש בתחילה, ובעתיד ל"רפיח החדשה" – עיר פרבר שתוקם בקרבת רפיח. אפשרות נוספת ליישובן של המשפחות המפונות היא "איסמעיליה החדשה", שתוקם בשנים הקרובות בסמוך לאיסמעיליה, הממוקמת על גדות תעלת סואץ.

הקמתה של רצועת החיץ נועדה לסייע למצרים להילחם בטרור, הן בהברחות בין רצועת עזה למצרים והן בפעילי ארגון הטרור אנסאר בית אל-מקדס, שנשבעו אמונים לאחרונה לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). צבא מצרים עומל בחודשים האחרונים בדחיפות רבה על מנת להשלים את המלאכה ונעזר בכ-16 גדודים ובהם כוחות קומנדו, חיל רגלים ושריון. העשייה המהירה והמידית של מצרים, נעשית על בסיס מודיעין לפיו פעילי הטרור ברצועת עזה זוכים לסיוע, במסגרתו הם אומנו וקיבלו אמצעי לחימה שאמורים לשמש נגד צבא מצרים.

עוד באותו נושא

"הנכבה של סיני": צבא מצרים החל בהריסת בתים ברפיח

לכתבה המלאה
הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
אזרחים מסתובבים בין ההריסות, במקום שיהפוך לאזור חיץ אוקטובר 2014/רויטרס

בסופו של דבר, הרצועה אמור להביא לניתוקם של לוחמי הג'יהאד מהאספקה שלה זכו עד כה מרצועת עזה. על פי דיווחים בכלי התקשורת המצרים, רק אתמול חוליית אנשי ג'יהאד ניסתה לחדור לסיני דרך מנהרת טרור, לאחר שזכתה לקבל בעזה סיוע מאסיבי מארגון חמאס. רוב המנהרות אמנם אינן פועלות עוד, אך מדי פעם מצליחים המבריחים משני צדי הגבול לבנות מנהרה חדשה. לאחרונה חשף הצבא המצרי מנהרה באורך 1,700 מטרים. ועדיין, להערכת הצבא המצרי, מאמציו נושאים פרי והובילו לבריחתם של כמה עשרות ג'יהאדיסטים מסיני ללוב. במקביל, נרשמת ירידה ניכרת בהיקף פעילות הטרור בחצי האי, ובימים אלה היא מתמקדת בעיקר בצפון-מזרח סיני, כלומר, ברפיח ובשייח זוויד.

יחד עם הקשיים הכרוכים בהקמת רצועת החיץ, במצרים ציינו לטובה את התנהלות האוכלוסייה המקומית באזור רפיח, אשר מקלה עליהם ומתפנה מהמקום על אף הפיצוי הזעום שהם מקבלים עבור הריסת ביתם – כמה מאות דולרים בלבד.

לפניות לכתבה אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully