וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד ביטול הטיול השנתי: "לטיול לא יצאנו"

התלמידים צעדו מכיכר ספרא לביתו של ראש הממשלה, שם בכוונתם להעביר את הלילה באהלים. "ליוני מטבריה אין את היכולת הכלכלית לצאת לטייל, ואתם ביטלתם אותו כדי לקדם אינטרסים"

מחאת תלמידים נגד ביטול הטיולים השנתיים, ירושלים ינואר 2014. גדעון צנטנר, צילום מסך
"חסר מבוגר אחראי". הצעדה לכיוון ביתו של ראש הממשלה, היום/צילום מסך, גדעון צנטנר

כ-400 תלמידים הפגינו הערב (שני) מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במחאה על ביטול הטיולים השנתיים. תלמידים מכל הארץ צעדו מכיכר ספרא לביתו של נתניהו, המכהן כשר חינוך מאז התפטר ח"כ שי פירון בתחילת החודש, בדרישה שיתערב במשבר. חלק מהתלמידים אף הקימו אוהלים ופרשו שקי שינה במטרה להעביר את הלילה מול ביתו. מועצת התלמידים הארצית הכריזה כי תשבית את הלימודים בשבוע הבא, אם לא יוחזרו לאלתר הטיולים.

התלמידים קראו קריאות מחאה ואחזו בשלטים עם הכיתוב "גם אם הם מסתכסכים - לא על גב התלמידים" ו"לטיול לא יצאנו". תהל שטובר, יו"ר מועצת הנוער והתלמידים המחוזית ותלמידת כיתה י' בבית הספר התיכון "פלך" בירושלים, שהשתתפה בהפגנה אמרה כי "אנחנו חייבים להפסיק לשמש קלף מיקוח בין ארגון המורים למשרד החינוך".

האוטובוסים שעמם הגיעו המפגינים לירושלים נתרמו להם על ידי חברות הטיולים, שפרנסתם נפגעה קשות מההחלטה.

עוד באותו נושא:
סערת הטיולים השנתיים: מאות תלמידים הקימו אוהלי מחאה
המורה הואשם במות התלמיד - טיולי התיכונים יושבתו
נער טבע למוות בטיול שנתי - המנהל יואשם בגרימת מותו

מחאת תלמידים נגד ביטול הטיולים השנתיים, ירושלים ינואר 2014. גדעון צנטנר, צילום מסך
"אנחנו נחזיר את התלמידים לשבילים - ואת המבוגרים לשולחן הדיונים!"/צילום מסך, גדעון צנטנר

בחודש שעבר החליט יו"ר ארגון המורים רן ארז על השבתת הטיולים השנתיים במחאה על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין עובדים של משרד החינוך בגין גרימת מותו ברשלנות של התלמיד נתנאל אירני בן ה-16 מירושלים שטבע למוות בטיול שנתי ב-2009. לאחר פרסום ההחלטה הודיע ארז לראשונה על השבתת הטיולים השנתיים בחטיבות הביניים ובתיכונים, אולם חזר בו יום לאחר מכן בשל התערבותו של שר החינוך לשעבר שי פירון. שבועיים מאוחר יותר, לאחר שראה כי לא הושגה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, הורה ארז על חידוש השביתה מיד לאחר חג החנוכה.

ארגון המורים והסתדרות המורים נועדו כמה פעמים בשבוע שעבר עם מנכ"לית משרד החינוך מיכל דהן, במטרה להסדיר את הנושא. בפגישה האחרונה הוחלט כי הצדדים יפנו ליועץ המשפטי של משרד החינוך על מנת לקבל ממנו חוות דעת שתעניק למורים חסינות בטיולים השנתיים, ובכך להביא לסיום השביתה. הצדדים קבעו להיפגש שוב בעוד כשבועיים כדי לדון בממצאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מחאת תלמידים נגד ביטול הטיולים השנתיים, ירושלים ינואר 2014. גדעון צנטנר, צילום מסך
מחאת תלמידים נגד ביטול הטיולים השנתיים, ירושלים ינואר 2014/צילום מסך, גדעון צנטנר

בשבוע שעבר פנתה יו"ר מועצת התלמידים הארצית, גל יוסף, במכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראה להתערבותו. שטובר הוסיפה כי "אנחנו מבקשים שיפסיקו לפגוע בנו על מנת לפתור את הסכסוכים ביניהם. אנחנו מרגישים שחסר מבוגר אחראי שיבוא ויפתור את הבעיות ולכן הכול נעשה על חשבוננו. אני חושבת שמדהים שמתקבצים בני נוער מכל הארץ למען מטרה משותפת זה מנפץ את הסטיגמה שהנוער של ימינו הוא אדיש".

ממקום הצעדה אמרה יוסף כי צעדי המחאה יוחרפו. "ליוני מטבריה אין את היכולת הכלכלית לצאת לטייל, ואתם ביטלתם לו טיול כדי לקדם אינטרסים. לטל מטבריה לא תהיה יותר הזדמנות להגיע למצדה. אנחנו לא נרפה, נקרא למבוגרים לחזור אל שולחן הדיונים, נשבות ב-14 בינואר והצעדים עוד יחריפו", היא אמרה. "אנחנו נחזיר את התלמידים לשבילים - ואת המבוגרים לשולחן הדיונים! ואדוני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הזמן למבוגר אחראי. אנחנו קוראים להתערבותך".

אופק שגיא, תלמידת כיתה י"ב מקיבוץ נהלל שהגיעה להפגנה, סיפרה כי גם בבית ספרה נדחו כל הטיולים השנתיים ואף קיימת האפשרות שהם יבוטלו. "הגענו אוטובוס שלם. רצינו להפגין מול המועצה האזורית ואז החלטנו על שיתוף פעולה. אנחנו רוצים שיזוזו דברים", היא אמרה. "אני די בטוחה שאנחנו נשבית את הלימודים, לא רוצים לשבות אבל כל יום מתבטלים עוד ועוד טיולים. אני חושבת שהמורים צריכים לקבל את החיסיון שלהם אבל לא באמצעות איומים על הקלות וטיולים שנתיים, בדרכי נועם ולא בצורה מלוכלכת. יש אוהלים ויש חבר'ה שיישארו לישון".

"המאבק הזה הוא לא רק על הטיולים"

פז כהן, מפורום וועדי הורים יישוביים ויו"ר ועדת ההורים בירושלים, הגיע גם הוא להפגנה כדי לתמוך בתלמידים. "הורי ישראל צועדים עם תלמידי ישראל במסעם הצודק להחזרת הטיולים לבתי הספר. במקום שבו אנשים מבוגרים חוששים לקחת אחריות, באים תלמידי ישראל, נוקטים יוזמה ולוקחים אחריות לעתידם. המאבק הזה הוא לא רק על הטיולים, אלא על הצורך של מערכת החינוך לערב את התלמידים בעשייה החינוכית".

גם ארגון ההורים הארצי הביע תמיכה בהפגנה ונציג מטעמו מסר כי "אנו תומכים במועצת התלמידים במחאתם המוצדקת כנגד ביטול הטיולים השנתיים. הפתרון הפשוט והמתבקש הוא לדרוש ממשרד החינוך להגדיל את פוליסת הביטוח".

סגן שר החינוך וממלא מקומו, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), שנכח במקום, הצדיק את מאבקם של התלמידים ואמר כי הנהלת משרד החינוך תעשה הכול כדי למנוע את העיצומים והשביתה. "אנחנו פועלים בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי להחזיר את הטיולים למערכת החינוך. אנו פועלים יחד עם ארגון המורים למציאת פתרון ראוי להחזרת הטיולים למסלולם תוך דאגה לשלומם וביטחונם של התלמידים והמורים".

מרכז השלטון המקומי וארגון ההורים הארצי פנו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה למצוא פתרון מידי לביטול הטיולים השנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully