וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה הורה לפתוח מחדש את מפעל "פרי הגליל"

השופט נענה לבקשת ההסתדרות וקרא להשיב את העבודה לסדרה בדיון במעמד צד אחד, לאחר שנציגי הנהלת המפעל לא התייצבו. הבעלים הודיע שיערער על ההחלטה

צילום: סוכנות ג'יני, אדריאן הרבשטיין; עריכה: יאיר דניאל

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת נענה הבוקר (שני) לבקשת ההסתדרות והורה להנהלת "פרי הגליל" לפתוח את המפעל מחדש ולהשיב את העבודה לסדרה. השופט מירון שוורץ נתן את ההחלטה במעמד צד אחד, לאחר שנציגי הנהלת פרי גליל ובאי כוחם בחרו שלא להתייצב לדיון. נציגי העובדים אמרו כי יפרקו את אוהל המחאה במפעל ברגע שתחודש העבודה במקום.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על החלטת בית הדין. "ההסתדרות פנתה לבית הדין על מנת להבטיח ששום גורם לא יוכל להשתמש בעובדים כבני ערובה וכמנוף להפעלת לחץ במסגרת המשא ומתן", אמר. "ההסתדרות תמשיך לפעול להגנת זכויות העובדים".

הבעלים והמנכ"ל של המפעל, אושיק אפרים, הודיע שאין לו טענות כלפי העובדים, אך יערער על החלטת בית הדין לעבודה. לטענתו, הוא עדיין לא קיבל את מסמך ההיתר של השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' לפתיחת המפעל, ואף לא נמסר לו על הדיון בבית המשפט. הוא הוסיף כי הוא מכבד את החלטת בית הדין לעבודה ומאפשר לעובדים להיכנס למפעל, אבל לא לעבוד, וכי הודיע מראש לעובדים שיקבלו שכר על הימים שבהם המפעל היה סגור.

בתגובה לטענתו של אפרים כי לא קיבל זימון לדיון בבית המשפט, הגיבו בהסתדרות: "מנהל המפעל הודיע לנציגי ההסתדרות כי הוא העביר לאפרים את הבקשה ואת הזימון. מטרת המסירה היא שהנמען ידע על הבקשה ועל הדיון, וכך נעשה במקרה זה. עוד יצוין כי אפרים לא הגיע אתמול גם לשימוע אליו זומן במשרד להגנת הסביבה. מטרת השימוע היתה ללכת לקראתו ולתת לו הארכה לרישיון העסק".

לקריאה נוספת:
בתוך אולם אירועים: נחשפה מעבדת הידרו וסמים במיליונים
שנה אחרי אסון ההדברה בירושלים: בן נולד למשפחת גרוס
עונשה של זקן קוצר בשליש, תשתחרר מהכלא בעוד כמה ימים

עובדי מפעל פרי הגליל מחוץ למפעל הבוקר, ינואר 2015. סוכנות ג'יני
"לבעלי המפעל אין זכות להשתמש בנו ככלי משחק". העובדים שהתבצרו במפעל "פרי הגליל", אתמול/סוכנות ג'יני

יו"ר ועד העובדים של המפעל, מוטי חזיזה, פנה במהלך הדיון לשופטים ואמר כי כל רצונם של העובדים הוא לשוב לעבודה. "אי אפשר לשלול מאתנו זכות זו", אמר חזיזה. "כבוד העובד במדינת ישראל נרמס. אנחנו חיים בסרט שבו אנחנו לא רוצים לקחת חלק, ומשמשמים כלי משחק במאבק". לדבריו, "בעלי המפעל אכן השקיעו כסף רב במפעל, אבל אין להם זכות להשתמש בנו ככלי משחק".

חזיזה גם ביקר את התנהלות מרכז ההשקעות, שבמשך שנה עיכב העברת כמיליון שקלים למפעל. הוא תמה מדוע המדינה עיכבה את העברת הכסף ולא טיפלה בזמן בליקויים שלטענתה מנעו העברת הכסף. את עובדי פרי הגליל ייצגו עורכות הדין של ההסתדרות ורד וייץ ושירה גוטמן. לדיון הגיע גם יו"ר ההסתדרות בגליל העליון, יונה פרטוק.

עובדי מפעל "פרי הגליל" התבצרו החל ממוצאי שבת במפעל, הממוקם בחצור הגלילית, במחאה על סירובו של הבעלים להחזיר את העבודה במפעל למתכונת רגילה ועל כוונתו להשאירו סגור למרות ההיתר המיוחד שנתן השר לביטחון הפנים ישראל אהרונוביץ' לפתיחתו. מטרתם של העובדים הייתה למנוע כניסה או יציאה של סחורות ושל בני אדם משטח המפעל.

בין היתר, חסמו חלק מהעובדים את הכניסה למפעל באמצעות כלי הרכב שלהם, ומנעו ממשאיות לעבור. אחרים הצטופפו באוהל מחאה שהוקם במקום כדי להתגונן מפני הגשם. "התחושות כאן קשות מאוד. אנשים כאן אומרים שתמיד אנחנו סוג ב', אנחנו האנשים הקטנים הולכים להיות אלה שמשלמים את המחיר", אמר אתמול מישל מלכה, חבר בוועד העובדים. "נמאס לנו כבר שהסיפור הזה כל הזמן חוזר על עצמו. עד מתי זה יימשך הבטיחו לנו שייתנו למפעל את מה שהבטיחו לנו אבל אנחנו שוב צריכים לחזור ולסגור ולהתבצר במפעל?".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully