וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: העירייה סירבה לקבור תינוקת צוענייה

ראש עיריית שמפלאן, פרבר של פריז, טען כי "הוראותיו לא הובנו כהלכה", אולם כאבה של המשפחה של מריה פרנצ'סקה בת החודשיים וחצי נותר גדול. "לא דרשנו דבר, רק להביא את בתנו לקבורה, לפני שהיא עולה לשמיים"

צוענים ליד פריז, צרפת. AP
צוענים במושבה מחוץ לפריז/AP
"אסור להחריף את כאבה של האם, שנשאה את התינוקת בבטנה במשך תשעה חודשים, ואיבדה אותה לאחר חודשיים וחצי"

יותר מ-24 שעות לאחר החשיפה בעיתון הצרפתי "לה פריזיאן" שעוררה סערה, לפיה נדחתה בקשתה של משפחה צוענית לקבור את בתם התינוקת בבית העלמין של שמפלאן, פרבר דרומי של פריז, טען היום (ראשון) ראש העיר כי דבריו "לא הובנו כהלכה". על פי הדיווח המקורי, הרשויות סירבו לקבור את התינוקת מריה פרנצ'סקה, בת עשרה שבועות, בטענה כי "אין מספיק מקומות פנויים" בבית העלמין, וכי "ניתנת עדיפות למשלמי מסים".

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, ראש עיריית שמפלאן כריסטיאן לה קלרק טען היום: "בשום שלב לא התנגדתי לקבורתה". הוא הוסיף כי השיח התקשורתי סביב הפרשה "יצא מפרופורציה". לדבריו, למשפחה ניתנה הבחירה בין שמפלאן לעיירה הסמוכה, וויסו, שם נערכה לבסוף ההלוויה, והוראותיו בנושא לא היו ברורות מספיק, ויצרו בלבול בקרב פקידי העירייה.

נציב זכויות האזרח של צרפת (Défenseur des droits), ז'אק טובון, מסר כי הוא "מזועזע" מהמקרה, והצהיר כי יבחן טיפול משפטי. לאחר שמותה של התינוקת נקבע בבית החולים בקורביי, בעקבות מוות בעריסה, המשפחה ביקשה מחברה לוויות בעיר להשיג אישור מהעירייה לקבור אותה. לדברי מנהל החברה, ז'וליאן גנזי, ראש העיר סירב "ללא הסבר".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
בקינגהאם: "הנסיך לא היה מעורב ביחסי מין עם קטינה"
מלחמת האזרחים בתימן: לפחות 7,000 הרוגים ב-2014
ניגריה: בוקו חראם השתלט על בסיס צבאי, החיילים נמלטו

צוענים ליד פריז, צרפת. AP
"תשובות כאלה הן נדירות מאוד". מושבת צוענים ליד פריז/AP
מרבית תושבי צרפת הצוענים – כ-20 אלף במספר – חיים במושבות, ונתונים להריסות בתים ולפינויים מצד הרשויות

"הוא לא חייב להסביר את החלטתו, אולם תשובות כאלה הן נדירות מאוד", הסביר גנזי. ראש עיריית וויסו, רישאר טרנקייה, הסכים לערוך את ההלוויה בשטח עירו, והבהיר כי מדובר ב"שאלה של הומניות". לדבריו, "אסור להחריף את כאבה של האם, שנשאה את התינוקת בבטנה במשך תשעה חודשים, ואיבדה אותה לאחר חודשיים וחצי".

הורי הילדה, בשנות ה-30 לחייהם, חיו בצרפת בשמונה השנים האחרונות, לאחר שהגירו מרומניה. יש להם שני בנים נוספים, בני חמש ותשע, והם חיים מחוץ לשמפלאן, במושבה זמנית ללא חשמל או מים. מרבית תושבי צרפת הצוענים – כ-20 אלף במספר – חיים במושבות דומות, ונתונים להריסות בתים ולפינויים מצד הרשויות במדינה.

האם, איליאנה, אמרה היום ל"לה פריזיאן" כי "כיום בצרפת, אנחנו צריכים להתאחד". לדבריה, "אני לא מבינה. אנחנו לא דורשים דבר עבורנו, אנחנו רק רוצים להביא את בתנו לקבורה, לפני שהיא עולה לשמיים". היא סיפרה כי מאז מותה של התינוקת, בליל ה-26 בדצמבר, היא "לא הפסיקה לבכות".

בן זוגה, מארין, הטיח ביקורת קשה בראש העיר. "אין לו לב", אמר. "עם מה שהוא עשה, הוא רק החריף את הכאב. העצב שבא עם אובדן בתנו הקטנה עצום, ובמה שעשה, הוא רק הוסיף לאבל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully