וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה שהעלימה את ישראל מהמפה: "מתנצלים, האטלס יושמד"

דובר הארפר קולינס האמריקנית אמר כי כל עותקי האטלס, שהופץ במדינות ערב ויועד עבור תלמידי יסודי, כבר הוסר מהמדפים. השבוע אמרו בחברה כי השמטת ישראל "נובעת מהעדפות מקומיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת המפות המופיעות באטלס. שמה של ישראל הושמט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוצאת הספרים האמריקנית הארפר קולינס, שהשמיטה את שמה של מדינת ישראל מהמפות בסדרה של אטלסים לימודיים שפרסמה במדינות ערב, התנצלה, אספה את כל העותקים שנותרו בחנויות ותשמידם - כך דיווח הלילה (שישי) אתר ה"דיילי מייל" הבריטי.

דובר החברה אמר ל"דיילי מייל" כי החברה "מביעה חרטה על השמטת השם 'ישראל' מ'אטלס קולינס של המזרח התיכון'" - אטלס המיועד לתלמידי בית ספר יסודי במדינות ערב. "המוצר הזה הוסר מהמדפים וכל העותקים שנשארו ברשותנו יושמדו. אנו מתנצלים על ההשמטה ובפני כל מי שנפגע". הארפר קולינס היא אחת מחמש הוצאות הספרים הגדולות בעולם, והיא נמצאת בבעלות "ניוז קורפ" של איל העיתונות רופרט מרדוק.

עוד בוואלה! חדשות:
רגב לוואלה! חדשות: "רוצה להיות שרת השיכון בממשלה הבאה"
רמז לבאות? דרעי לתומכיו: "נמשיך כולנו יחד, אני אתכם"
בכיר בלשכת עורכי הדין נחקר באזהרה: "רודפים אותי"

צילום של אחת המפות שבה בוצעה ההשמטה של שם מדינת ישראל פורסם השבוע באתר The Tablet, שבועון נוצרי הרואה אור באנגליה, ועורר ביקורת רבה. במפה, שצולמה מ"אטלס קולינס של המזרח התיכון", לא מופיעה כאמור ישראל, אך העיר עזה מסומנת בבירור, וכך גם "הגדה המערבית".

ההוצאה מסרה אז בתגובה כי הכללת שמה של ישראל במפות היא עניין "שאינו מתקבל על הדעת" עבור לקוחותיה במפרץ הפרסי, וכי השמטת השם נובעת מ"העדפות מקומיות". לפי הפרסום ב-Tablet, פקידי מכס באחת ממדינות המפרץ אף עצרו את משלוחי הספרים, והסכימו לשחררם רק אחרי שהמילה "ישראל" נמחקה מכל המפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully