וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפה באטלס לתלמידים - בלי ישראל: "כך הלקוחות רוצים"

אטלס לימודי שמדפיסה אחת מהוצאות הספרים הגדולות בעולם השמיט את שמה של ישראל ממפות המזרח התיכון. "עבור הלקוחות במפרץ הפרסי, הכללת השם תהיה בלתי מתקבלת על הדעת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת המפות המופיעות באטלס. שמה של ישראל נמחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוצאת הספרים האמריקנית הארפר קולינס השמיטה את שמה של מדינת ישראל מהמפות בסדרה של אטלסים לימודיים הנמכרים במדינות ערב. הארפר קולינס היא אחת מחמש הוצאות הספרים הגדולות בעולם, והיא נמצאת בבעלות "ניוז קורפ" של איל-העיתונות רופרט מרדוק.

צילום של אחת המפות פורסם באתר The Tablet, שבועון נוצרי הרואה אור באנגליה. במפה, שצולמה מ"אטלס קולינס של המזרח התיכון" המיועד לתלמידי בית הספר היסודי, לא מופיעה ישראל. עם זאת, העיר עזה מסומנת בבירור, וכך גם "הגדה המערבית".

"קולינס ברתומליו", חברת הבת של הארפר קולינס האחראית להדפסת האטלס, מתארת את הספר ככזה ש"נכתב במיוחד עבור בתי ספר במזרח התיכון", ואומרת כי "המפות מעניקות כיסוי מפורט של האזור ושל הנושאים הקשורים בו".

ההוצאה מסרה בתגובה כי הכללת שמה של ישראל במפות היא עניין "שאינו מתקבל על הדעת" עבור לקוחותיה במפרץ הפרסי, וכי השמטת השם נובעת מ"העדפות מקומיות".

לפי הפרסום ב-Tablet, פקידי מכס באחת ממדינות המפרץ אף עצרו את משלוחי הספרים, והסכימו לשחררם רק אחרי שהמילה "ישראל" נמחקה מכל המפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully