וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר ההתאבדויות בצה"ל הוכפל: "אין קשר ל'צוק איתן'"

1.1.2015 / 23:38

נתוני אכ"א העלו את תמונת המצב העגומה, לפיה בשנת 2014 נרשמו 13 התאבדויות בצבא, לעומת שבע בשנה שלפניה. בצה"ל מתעקשים שמוענק טיפול תקין בנושא הטעון: "אנחנו מחלקים שאלונים לחיילים כדי לזהות כוונות אובדניות"

לוחמי צה"ל בדרך לרצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
לוחמי צה"ל במבצע "צוק איתן"/רויטרס

נתוני אגף כוח אדם (אכ"א) בצה"ל שפורסמו היום (חמישי) חשפו כי בשנת 2014 נהרגו 105 חיילים בעת שירותם הצבאי. 70 מהם נהרגו במהלך פעילות מבצעית, כש-63 מהם נהרגו במהלך מבצע "צוק איתן". 13 חיילים נהרגו בתאונות דרכים באזרחות ושבעה חיילים מתו בשל נסיבות רפואיות. עוד עלה מהנתונים כי בשנה החולפת, 15 חיילים מתו כתוצאה ממקרים החשודים כהתאבדויות – זאת לעומת הנתון משנת 2013, שבה נרשמו שבע התאבדויות בצה"ל. מדובר בעליה של פי שניים במספר האירועים החשודים כהתאבדויות בשנה בלבד.

"לא זיהינו קשר בין אירועים מבצעיים למקרי האובדנות", אמר קצין בכיר באכ"א. לדבריו, צה"ל פועל באופן שוטף על מנת לנסות ולמנוע התאבדויות. "מבדיקות ראשוניות שבוצעו לא זיהינו פער בטיפול נקודתי בחיילים. אנחנו מדברים עם מפקדים בכל הרמות, כולל מפקדי מחלקות. אנחנו מחלקים שאלונים לחיילים, כדי לזהות בעיות או כוונות אובדניות". הוא הוסיף כי על אף העלייה החדה בנתונים בשנתיים האחרונות, מדובר בירידה ביחס להתאבדויות בשנים האחרונות. "עד לפני חמש שנים היו לנו בממוצע בכל שנה 30 חיילים מתאבדים", אמר. "צמצמנו את כלי הנשק לחיילים ביחידות עורפיות, אבל יש גם התאבדויות מקפיצה מגובה או תלייה".

לדברי הקצין הבכיר, אגף כוח האדם מקבל ייעוץ בנושא ההתאבדויות בצה"ל מוועדה אזרחית אשר מתמחה בהתאבדויות. הוא הוסיף כי כל מקרה התאבדות מתוחקר על ידי קצין בדרגת אלוף-משנה ובנוסף לכך, נפתחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בעניין.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
הפילה עליו תיק: נתניהו יעשה הכול כדי למנוע מרגב תפקיד בממשלה
בשל תקלה: החמקן העתידי של צה"ל לא יוכל לירות בתותח
שנאת הזרים בגרמניה בעלייה; מרקל: "להתנער מהגזענים"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully