וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת הזרים בגרמניה בעלייה; מרקל: "להתנער מהגזענים"

1.1.2015 / 22:29

מסקר חדש עולה כי אחד מכל שמונה גרמנים יצטרף להפגנות נגד האיסלאם אם תנועת "אירופים פטריוטים נגד האיסלאמיזציה של המערב" תגיע לעירם. הקנצלרית גינתה את התנועה וקרא לאזרחי המדינה להפנות אליהם את גבם

הפגנה של תנועת "פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב" בעיר דרזדן, גרמניה, 22 בדצמבר 2014. רויטרס
הפגנה נגד מהגרים בדרזדן, בשבוע שעבר/רויטרס

אחד מכל שמונה גרמנים יצטרף להפגנות נגד האיסלאם אם תתקיים אחת כזאת בעיר מגוריו – כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (חמישי) ומעלה חשש מהתגברות שנאת הזרים בכלכלה הגדולה ביותר באירופה. בתקופה האחרונה מארגנת תנועת "אירופים פטריוטים נגד האיסלאמיזציה של המערב" הפגנות שבועיות בעיר דרזדן שבמזרח המדינה והיא מתכננת להתרחב אל ערים נוספות.

מהסקר עולה כי 13% ישתתפו בהפגנות אנטי-איסלאמיות אם הן יתקיימו קרוב לביתם. כמו כן, 29% מהנשאלים הסכימו כי השפעת האיסלאם על החיים בגרמניה מצדיקה את קיום ההפגנות. בזמן ששני שלישים מהנשאלים קבעו כי הפחד מ"איסלאמיזציה" של גרמניה הוא מוגזם, רבים מהם חוששים מהמספר הרב של מחפשי המקלט במדינה, שרבים מהם מגיעים מסוריה. לנוכח עברה הנאצי של גרמניה, חוקי ההגירה במדינה הם בין המקלים ביותר בעולם – כ-200 אלף מבקשי מקלט הגיעו בשנה האחרונה לגרמניה, פי ארבעה ממספרם ב-2012.

לנוכח הנתונים המדאיגים, קראה הקנצלרית אנגלה מרקל בנאומה לכבוד השנה החדשה לאזרחי המדינה להתנער ממנהיגי התנועה וכינתה אותם "גזענים מלאים בשנאה". לדבריה, "גרמניה חייבת לקבל בברכה אנשים שבורחים מאזורי מלחמה". עם זאת, כמה מחברי הגוש הפוליטי שבו חברה מרקל חוששים לאבד קולות לטובת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" האירו-סקפטית, שרבים מחבריה מגבים את תנועת "האירופים הפטריוטים".

עוד ידיעות מהעולם
טורקיה: אדם השליך רימון על מעון ראש הממשלה ונעצר
אסון באפגניסטן: עשרות נהרגו בחתונה מפגיעת רקטה
ליטא מאמצת את האירו ומתרחקת יותר ויותר מפוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully