וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון באפגניסטן: עשרות נהרגו בחתונה מפגיעת רקטה

1.1.2015 / 14:00

הרקטה שוגרה במהלך חילופי אש עם לוחמי הטליבאן. בן דודה של הכלה: "תשעה מילדיי נעדרים, אני אוסף חלקי גופות". אתמול הסתיימו רשמית 13 שנות המלחמה בטרור והצבא המקומי החליף את נאט"ו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 28 בני אדם נהרגו אמש (רביעי) בחתונה באפגניסטן מפגיעת רקטה שנורתה בחילופי אש בין הצבא ללוחמי הטלביאן. המשטרה במחוז הלמנד חוקרת כיצד החיילים ירו את הרקטה לעבר הבית שבו התקיימה החתונה.

הרקטה, או פצצת מרגמה לפי אחד הדיווחים, נורתה באזור שבו נערכים קרבות קשים בין צבא אפגניסטן לטלביאן בחצי השנה שחלפה מאז שארה"ב נסוגה מהמדינה.

דובר המשטרה, פריד אחמד עובייד, אמר כי 45 בני אדם פונו לבתי החולים בבירת המחוז לשכאר גה. עבדול חלים, בן דודה של הכלה, אמר כי תשעה מילדיו נעדרים בעקבות הפיצוץ. לדבריו, הרקטה פגעה בבית בזמן שהאורחים המתינו בחצר להגעת הכלה. "אני אוסף חלקי גופות", אמר חלים. "אני לא יודע אם הם שייכים לילדים שלי או שייכים למישהו אחר".

חייל אמריקני בבסיס במחוז לגמאן שבמערב אפגניסטן – דצמבר 2014. רויטרס
חייל אמריקני עוזב בסיס במזרח אפגניסטן, השבוע/רויטרס

אתמול הסתיימה רשמית משימת כוחות נאט"ו באפגניסטן, שהחלה לפני 13 שנה בפלישה שהובילה להדחת שלטון טליבאן אחרי פיגועי 11 בספטמבר. בעקבות הפלישה גדל כוחו של אל-קאעדה במדינה.

צבא אפגניסטן, המונה כ-350 אלף איש, יקבל הבוקר את השליטה הביטחונית במדינה. 2014 הייתה השנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון עבור הכוחות המקומיים: כ-5,000 חיילים ושוטרים נהרגו בקרבות ובפיגועים, ועוד 10,000 אזרחים נהרגו.

באפגניסטן מקווים לקבל סיוע מפקיסטן השכנה בשל התחממות היחסים בין המדינות. אחרי הטבח בבית הספר בפשוואר בתחילת דצמבר, הצהירו שתי המדינות כי יעבדו יחד עם ארה"ב כדי להילחם בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully