וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית תוך שבוע: מסגד הוצת בשוודיה

משטרת שוודיה סורקת אחרי אדם שהשליך בקבוק תבערה על מסגד בעיר אופסלה, שבמרכז המדינה. לפני 3 ימים נשרף מסגד בדרום המדינה ובערב חג המולד נפצעו 5 מבקבוק תבערה שהושלך על מסגד ממזרח לבירה שטוקהולם

מסגד בעיר אופסלה, שבמרכז שוודיה, שעליו נזרק בקבוק תבערה, 1 בינואר 2015. רויטרס
ניידת משטרה מחוץ למסגד שבו אירעה התקיפה, היום/רויטרס

משטרת שוודיה פתחה היום (חמישי) בסריקות אחרי אדם שניסה להצית מסגד בעיר אופסלה, שבמרכז המדינה. מדובר בתקרית השלישית מסוגה שהתרחשה בשבוע האחרון במדינה הסקנדינבית. לדברי דובר המשטרה המקומית, טורסטן המלין, "מישהו זרק בקבוק תבערה על המבנה, אולם הוא לא עלה באש". עוברי אורח דיווחו למשטרה כי הבחינו לקרות שעות הבוקר היום בדמות חשודה שהשליכה חפץ בוער לעבר המסגד. "הפשע סווג כניסיון להצתה, כוונדליזם וכהסתה לשנאה", נמסר בהודעה מטעם המשטרה, שקראה לעדי ראייה להעיד על מה שראו.

רק לפני שלושה ימים נשרף בשעת לילה מסגד בעיר אלסוב שבדרום המדינה. גם במקרה זה חושדים במשטרה כי מדובר בהצתה מכוונת. בערב חג המולד נפצעו חמישה אנשים מבקבוק תבערה שחדר דרך החלון למסגד בעיר אסקילסטונה, שנמצאת ממזרח לבירה שטוקהולם. ראש הממשלה סטפן לופבן כינה את ההתקפה "פשע שנאה" והצהיר כי שוודיה "לעולם לא תהיה סובלנית כלפי סוג זה של פשיעה".

על פי כתב העת "אקספו", בשנה האחרונה היו יותר מ-12 תקיפות נגד מסגדים בשוודיה. התקיפות התרחשו על רקע הוויכוח הסוער סביב נושא ההגירה ושילובם של מחפשי מקלט במדינה. התמיכה במפלגת הימין הקיצוני "השוודים הדמוקרטיים" נמצאת בעלייה בתקופה האחרונה. היא כמעט הצליחה להפיל את ממשלת המרכז-שמאל ולהביא להקדמת הבחירות, שבהן הייתה מגדילה ככל הנראה את כוחה, אולם הסכם של הרגע האחרון הציל את הממשלה מקריסה.

עוד ידיעות מהעולם
טורקיה: אדם השליך רימון על מעון ראש הממשלה ונעצר
אסון באפגניסטן: עשרות נהרגו בחתונה מפגיעת רקטה
ליטא מאמצת את האירו ומתרחקת יותר ויותר מפוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully