וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה "כנופיית היי-טק" שהטילה אימה על פתח תקווה

31.12.2014 / 13:39

כתב אישום צפוי נגד דוד שימול וניר עוזיאל, ראשיה של אחת משתי כנופיות יריבות שאחראיות בין היתר למעשי רצח, הפעלת מטעני חבלה ומעשי סחיטה בעיר. בחקירה נתפס ציוד בטכנולוגיה מתקדמת

מטען חבלה התפוצץ במכונית בפתח תקווה, אוקטובר 2014. מד"א
הכנופיה ניסתה לחסל חברי כנופיה יריבה. מכוניתו של "ויוי" אטיאס שהתפוצצה באוקטובר/מד"א

שני ראשי כנופיית פשע מפתח תקווה נעצרו, בין היתר בחשד שניסו לרצוח חברי כנופיה יריבה בעיר. הכנופיה ידועה בטכנולוגיה המתקדמת שהיא מפעילה לצורך העבירות, ועל כן היא זכתה במשטרה לשם הקוד "כנופיית ההיי-טק". המשטרה הצליחה לגבש די ראיות נגד השניים, דוד שימול וניר עוזיאל, והיום (רביעי) הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום. עוד הצטברו ראיות נגד שי חברים נוספים בכנופיה, יוסי בסטיקר ומני אלופר.

מדובר בהישג נוסף ליחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז ולתחנת המשטרה בפתח תקווה, לאחר שבשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד ראש הכנופיה היריבה, אברהם "ויוי" אטיאס, וכן נגד פעיל הכנופיה מתנאל "בצל" פרי, בגין ניסיון רצח. "מעצרם של שני ראשי הכנופיות הוא מהלך משמעותי, והוא אמור להפחית בצורה משמעותית את רמת האלימות בפתח תקווה", אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר במחוז המרכז בעקבות ההתפתחויות.

העיר פתח תקווה זוכה בעשר השנים האחרונות לתנופת פיתוח, בפרט בענף הבנייה, מה שמשמש גם קרקע פורייה לארגוני פשיעה המציעים מגוון שירותים של הלוואות ליזמים שנקלעו למצוקת מזומנים, שירותי שמירה ופעילות גבייה. על רקע זה התפתח בשנים האחרונות מאבק דמים בין כמה ארגוני פשיעה שניסו לבסס את מעמדם בעיר. שתי הכנופיות הללו פועלות בעיר בשנים האחרונות ומנהלות ביניהן מאבק ממושך. להערכת המשטרה הן אחראיות לשורה של אירועי אלימות קשים. בין היתר שמות הארגונים נקשרים עם מעשי רצח, עם הפעלת מטעני חבלה, עם מעשי סחיטה ועבירות נוספות.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
בנימין בן אליעזר הגיע לחקירה נוספת בפרשת השוחד
4 שוטרים ובהם קצין נעצרו בחשד ששפכו מים רותחים על עצור
חשד לרצח באילת: גופת אישה נמצאה עם סימני אלימות

ציוד של כנופיית פשע בפתח תקווה שהוחרם, מכשירGPS  סלולרי, דצמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
מכשיר GPS משדר לאחור שנתפס בחקירה/חטיבת דובר המשטרה

בחודש שעבר הוקם כוח משימה מיוחד בהנחיית מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן, לאחר שורת אירועים פליליים חמורים שהתרחשו בעיר. ב-31 באוקטובר יצא ראש הכנופיה היריבה "ויוי" אטיאס מביתו בקרני שומרון והגיע לביקור ברחוב צלח שלמה בפתח תקווה. כשהוא שב למכוניתו הוא הבחין במטען שהוצמד לרכב וברח מהמקום. מיד לאחר מכן התפוצץ כלי הרכב. החוקרים שבדקו את הזירה מצאו בסמוך לכלי הרכב נרתיק שחור ועליו מגנט הצמדה, ובתוכו מכשיר GPS סלולרי משדר לאחור, כלומר כזה שניתן לקליטה באמצעות אתר אינטרנט המאפשר לדעת בכל עת את מיקום המכשיר באמצעות סיסמה, מכשיר המשמש גם את המשטרה וארגוני מודיעין לצורך מעקבים.

ב-17 בנובמבר זוהו ברחוב ארבע הארצות בפתח תקווה דוד שימול ומני אלופר כשהם רוכבים על קטנוע. בחיפוש שנערך בקטנוע נמצא מכשיר GPS מסוג דומה לזה שנמצא בזירה הראשונה. זמן קצר לאחר מכן, זוהו ברכב ניר עוזיאל ויוסי בסטיקר, ובחיפוש במכוניתם נמצאו מכשיר לשיבוש תדרים ומכשיר להאזנה מרחוק. השניים נעצרו, ובחיפוש שערכו השוטרים בסמוך לביתו של עוזיאל נמצאו קסדות אופנועים, טלפונים סלולריים מבצעיים – שיכולים לשמש להפעלת מטעני חבלה, וכן מכשיר GPS נוסף. כוח המשימה המשיך בסריקות ואיתר בקומת קרקע של בניין רב-קומות בעיר קטנוע, ובסמוך אליו מזוודה מוסתרת ובה מערכות הפעלה של אזעקות מהסוג המשמש גם כן להפעלת מטעני חבלה מרחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתנאל פרי ואברהם "ויוי" אטיאס החשודים בניסיון רצח והחזקת מטען חבלה בהארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה, דצמבר 2014. דרור עינב
הואשמו בניסיון רצח. אברהם "ויוי" אטיאס ומתנאל "בצל" פרי/דרור עינב

בחקירה הצליחו השוטרים לאתר במכשיר הטלפון של אחד החשודים סיסמה לאתר האינטרנט שאליו משדרים מכשירי ה GPS, ובבדיקת השידור של המכשיר התברר הוא מוצמד לכלי הרכב של חבר מכנופייתו של אטיאס. החוקרים איתרו את כלי הרכב וגילו עליו את המכשיר המוסלק. במשטרה נדהמו מהיכולות הטכנולוגיות המתקדמות שהפעיל הארגון.

מדובר בחקירה מורכבת ביותר שהצריכה סיוע בגיבוש הראיות מיחידות מקצועיות במשטרת ישראל, לרבות יחידת הסייבר בלהב 433 ומעבדת חבלה של תל אביב. עם הגשת הצהרת התובע היום בגין ניסיון רצח ועבירות בילוש והתחקות אחר אדם אחר, הושלם המהלך הצפוי להשפיע רבות על היקף הפשיעה החמורה בעיר.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully