וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים בצבא? את בה"ד 1 תנקה חברה פרטית, ולא הצוערים

28.12.2014 / 8:49

כמה חברות אזרחיות מתמודדות בימים אלה על מכרז לעבודות ניקיון בבית הספר לקצינים, חרף ביקורת פנימית ועל רקע דרישות לקיצוצים בתקציב. לדברי גורם צבאי, מכרזים בבסיסים נוספים יוצאו בהמשך. "זה לא ראוי"

בה"ד 1 , ינואר 2012. דובר צה"ל
תורנות מטבח כן, עבודות ניקיון לא. צוערים בבה"ד 1/דובר צה"ל

משרד הביטחון פרסם לאחרונה מכרז אזרחי לניקיון בית הספר לקצינים בה"ד 1, דווקא בימים שבהם מתקיים דיון ער על קיצוץ בתקציב. על פי גורם בצה"ל, בכוונת הצבא לפרסם מכרזי ניקיון לעוד כמה מחנות ובסיסים נוספים – חרף הביקורת הפנימית בתוך זרוע היבשה.

בה"ד 1 ידוע כבסיס חשר פשרות בכל הקשור למשמעת וניקיון. את הקו הנוקשה בנושא מוביל זה 46 שנים נגד המשמעת רב-נגד יצחק טאיטו. עם זאת, הוחלט להוציא למכרז את עבודות הניקיון בבית הספר לקצינים, ובכך לצמצם את המשימות שהיו עד כה באחריות הצוערים ועובדי הרס"ר בבסיס.

לקריאה נוספת בוואלה! חדשות:
"חייל גנב דלק בשווי 400 אלף שקל עם דלקנים צבאיים"
תיעוד: חייל גונב רכוש במהלך חיפוש במשאית של פלסטיני
צפו: הלוחמים מדליקים נר עם חברם שנפצע ב"צוק איתן"

במסגרת המכרז, שמתפרסם בימים אלו באתר משרד הביטחון, יתמודדו כמה חברות אזרחיות על ביצוע עבודות הניקיון בסיס ההדרכה המרכזי להכשרת קצינים בצה"ל, הממוקם בקרבת העיר מצפה רמון. ההחלטה עוררה ביקורת בתוך זרוע היבשה.

לטענת גורם המצוי בפרטים, המכרז משדר זלזול בציבור הרחב בשל התזמון שבו נערך. "בעידן שבו אנחנו מצווים לחסוך כסף, לא ראוי להוציא את הניקיונות למכרז. כמו כן, משימת הניקיונות, כמו השמירות ותורנות המטבח, היו ויהיו חלק בלתי נפרד מהכשרת הצוערים", אמר. הוא הוסיף כי בכוונת צה"ל להוציא מכרזי ניקיון למחנות ובסיסים נוספים בצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "שירותי הניקיון בבסיס ניתנים על ידי חברות אזרחיות מתוך כוונה למזער את הפגיעה בהכשרת הצוערים בבסיס. שירותים אלה יינתנו אך ורק במרחבים הציבוריים ובמרכזי הדרכה בבסיס ההדרכה (בה"ד). הצוערים ימשיכו לנקות בעצמם את חדריהם ואת חדרי השירותים בבסיס".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully