וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צוק איתן: הגששים מתאמנים על לוחמה בשטח בנוי

27.12.2014 / 0:30

בעקבות המבצע בעזה, שבמהלכו נאלצו הגששים להתמודד עם זירות מורכבות בלב השכונות הצפופות של הרצועה, הבינו בצבא שיש להכשירם ללחימה בשטח מאוכלס. "מנסים להביא אותנו למצב הכי קרוב למציאות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

לקחי "צוק איתן", שלב היישום: הגששים של אוגדת עזה, שלקחו חלק חשוב בלחימה ברצועה במהלך המבצע בקיץ עברו בשבועיים האחרונים אימון מיוחד וראשון מסוגו, שנועד לחזק את היכולות שלהם בלחימה בשטח בנוי. הסיבה: הגששים היו הראשונים להגיע לזירות השונות בלב ערי הרצועה, לפעמים תוך כדי אש של מחבלי חמאס – ונדרשו לתפעל אירועים מורכבים, בשונה ממה שהורגלו עד כה בפעילות הביטחון השוטף על הגדר.

על מנת לאפשר אימון המדמה את התנאים בלחימה בשטח בנוי, הוא התבצע בעיר רהט שבאזור באר שבע. אחד התרגילים דימה מרדף אחרי מחבלים לתוך שטח אזרחי צפוף. האימון עצמו נבנה בהתאם ללקחים שהופקו מפעילות מערך הגששים במבצע "צוק איתן", ומההבנה כי גם במבצעים הבאים הגששים יהיו שוב בשטח אורבני. לפיכך, הבינו בצבא, יש להתאים את שיטות הפעולה של הלוחמים הללו, שהורגלו בפעילות אחרת, לאתגרים שמביאה עמה לחימה בשכונות מאוכלסות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
עריקאת: ההצבעה על מדינה פלסטינית - ביום שני הקרוב
עשור לאסון הצונאמי בדרום-מזרח אסיה: "לקח לכולנו"
חשד: אם דקרה את בנה בארוחת שישי - ופצעה אותו בינוני

קצין הגששים של אוגדת עזה, רב-סרן סועאד, סיפר שזו הפעם הראשונה שהגששים באוגדה מתורגלים במתווה זה, והוסיף כי פרט לתרגולות בשטח, עברו הלוחמים גם שיעורים מקצועיים. "אחרי שהגששים נכנסו לתוך הרצועה הבנו את ההבדלים ואת ההתמודדויות שבעבודה באזור מאוכלס". סועאד אמר כי התרגיל שילב את כל הקשיים אליהם נחשפו הגששים במהלך המבצע, וכי "בנו אותו בצורה המאתגרת ביותר". לדבריו, "עבודת הגששים היא איטית ודורשת הרבה סבלנות, קפדנות ודיוק. הגששים הם אלו שמגיעים ראשונים אל זירת האירוע ועל כן נדרשים לתת תמונת מצב מלאה בכדי שהכוחות בשטח ידעו איך לפעול".

רב-סמל בכיר דוד נגה, גשש בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, היה חברו של רב-סמל בכיר ביינסיאן דני קסהון – הגשש שנהרג בתקרית חדירת המחבלים ליד קיבוץ ניר עם ב-21 ביולי השנה. הוא הסביר כי "בעבר האימונים היו מתרחשים בשטח פתוח, ופה מדובר בשטח קשה יותר ולא פשוט. שטח שמדמה בצורה טובה את המציאות של היום. באימונים מנסים להביא אותנו למצב הכי קרוב למציאות שרק אפשר".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully