וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: כמו בכל בחירות, חוקרים כדי לפגוע במפלגה

במפלגה הגיבו על החקירה נגד ח"כ פאינה קירשנבאום ואחרים בחשד לקבלת שוחד, ואמרו שמדובר בתופעה החוזרת בכל מערכת בחירות. "לאחר שתישכך ההמולה התקשורתית יתברר שאין מאחורי הפרסומים דבר"

צילום: טל אנגלנדר, יותם רונן, עומר מירון, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מפלגת ישראל ביתנו הגיבה על חשיפת הפרשה שבמסגרתה שורת אנשים בשירות הציבורי, ובהם סגנית שר הפנים ח"כ פאינה קירשנבאום ואחרים במפלגה, חשודים במעורבות בקבלת שוחד בתמורה לתקצוב עמותות וגופים וקידום מקורבים. "כפי שקרה בכל מערכת בחירות מאז הוקמה ישראל ביתנו בשנת 1999, גם הפעם לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה", נכתב בהודעה.

"אם דבר החקירה היה מתפרסם לפני שהוכרז על הקדמת הבחירות או אחריהן, ניתן היה לחשוב שאולי מדובר בדבר ענייני, אך העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות מעידה יותר מכל על הכוונות העומדות מאחורי העניין, שנועדו לפגוע בישראל ביתנו", נכתב בתגובת המפלגה. "אנו בטוחים בחפותם של האנשים ובכך שכמו בפעמים קודמות, לאחר שישככו הרעש וההמולה התקשורתית, יתברר שאין מאחורי הפרסומים הללו דבר זולת הרצון, שלא יצלח, להזיק לישראל ביתנו".

עוד בוואלה! חדשות:
ילד בן 7 נהרג בדליקה בבית שמש, אביו נפגע קשה
הרצוג: "קסאמים כלכליים וחברתיים – בגלל מדיניות נתניהו"
אחרי 30 שנים: הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב

בחירות מקומיות- פאינה קירשנבאום בחדר מצב של משרד הפנים בכפר המכבייה עם סגירת הקלפיות, אוקטובר 2013. ניב אהרונסון
"גם הפעם לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה". ח"כ קירשנבאום/ניב אהרונסון

בתגובה לדברים, קיים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, שיחה עם ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן וראש יאח"ה, תנ"צ אפרים ברכה. הוא ביקש לחזק את ידם ואת ידי השוטרים העוסקים בפרשה כבר יותר משנה.

עוד ביקש המפכ"ל לדחות מכל וכל את הטענות והאשמות חסרות השחר כלפי העוסקים במלאכה. "משטרת ישראל הוכיחה לאורך השנים כי היא עשתה ותעשה ככל יכולתה בכדי להילחם בשחיתות הציבורית בכל הדרכים והאמצעים העומדים לרשותה, חובתה לשמור על צביונה הדמוקרטי של המדינה וכל זאת בשוויוניות וללא משוא פנים", אמר.

"החקירה מתנהלת למעלה משנה והמעבר לחקירה גלויה, הוא פועל יוצא של הערכת מצב הראיות ובשלותן ומשיקולים מקצועיים בלבד. הדבר נעשה בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה ולאחר שנבחנו מכלול השיקולים לרבות הרגישות בתקופת הבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
"המעבר לחקירה גלויה הוא פועל יוצא של הערכת מצב הראיות ובשלותן"/דרור עינב

הבוקר הותר לפרסום כי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן במשטרה, יחידה 433, חוקרת פרשה שבמסגרתה מלבד קירשנבאום נחקרים מנכ"ל משרד ממשלה, שר לשעבר, כמה ראשי מועצות מקומיות ובכירים בחברות ציבוריות. על פי החשד, סגנית השר ואחרים היו מעורבים בהקצאת כספים של משרדים ממשלתיים לעמותות ולגופים בתמורה לשוחד וטובות הנאה לבכירים. כמו כן, היא חשודה כי מינתה וקידמה מקורבים לה לתפקידים שונים ותיאמה עמם העברת תקציבים.

בסך הכול במסגרת הפרשה נחקרים יותר מ-30 איש המחזיקים במשרות ציבוריות. במסגרת חקירת המשטרה נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים שעל פי החשד יש ברשותם חומר הרלוונטי לחקירה. גם כמה מנכ"לים ובכירים בחברות ציבוריות נעצרו בפרשה. החשודים שייעצרו יובאו אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

על פי המשטרה, החקירה חשפה את קיומה של שיטת פעולה מאורגנת, שבמסגרתה החשודים או אנשים שונים מטעמם העבירו במסגרת תפקידם הציבורי כספים בהיקפים של מיליוני שקלים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים ותשלומים.

סגנית השר המואשמת בפרשת שוחד בדרך לחקירה, דצמבר 2014. יותם רונן, צילום מסך
קירשנבאום במכוניתה בדרכה לחקירה, הבוקר/צילום מסך, יותם רונן

הבכירים חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. המשטרה חושדת כי החשודים "חברו יחדיו ופעלו באופן שיטתי לקידום ענייניהם הפרטיים והציבוריים ולקבלת כספים לצרכים אישיים וזאת תוך ביצוע עבירות שונות, באופן שפגע מהותית במנהל התקין בתחומי עיסוקם".

התיק הלך והתפתח מתוך כמה פרשות קטנות, ובשלב מסוים רשויות האכיפה זיהו שיש ביניהן דמויות משותפות ושיטת פעולה. מרגע שזוהו המעורבים הבכירים, והתגלה היקף השחיתות ,הנושא הגיע לידי היועץ וינשטיין. אחד השיקולים שהובאו בחשבון בהחלטה להעביר את החקירה לשלב הגלוי הוא הבחירות המתקרבות. וינשטיין הנחה להמשיך בחקירות כרגיל על אף הבחירות המתקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully