וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 7 נהרג בדליקה בבית שמש, אביו נפגע קשה

הילד חולץ מהבית ללא רוח חיים, ועל גופו סימני כוויות ופגיעת עשן. אביו נפגע באורח קשה, לאחר שניסה לחלץ את בנו. האם ושני ילדים נוספים נפגעו קל. בת 28 נפגעה קשה בשריפה בתל אביב

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

ילד בן שבע נהרג הלילה (רביעי) בשריפה שפרצה בבית פרטי ברחוב המורה יעקב בבית שמש. במקרה אחר הלילה, נפגעה צעירה בת 28 בדליקה שהתלקחה בתל אביב באורח קשה.

אביו של הילד בבית שמש, בן 50, פונה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, בעקבות שאיפת עשן, לאחר ששב לבית בניסיון לחלץ את בנו. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו של הילד, שסבל מכוויות ומפגיעת עשן, ופינו לבית החולים הדסה עין כרם את הנפגעים הנוספים, בהם האם, בת 45, ילד בן 11 וילדה בן ארבע, שנפגעו באורח קל משאיפת עשן.

ילד בן 10 נספה בשריפה בבניין מגורים בבית שמש, דצמבר 2014. טלי מאייר
כוחות בזירה השריפה, הבוקר/טלי מאייר

רב-סמל ראשון קובי ארז, דובר מחוז ירושלים בשירותי כבאות והצלה, תיאר את שאירע דקה אחר דקה: "בשעה 12:14 התקבלה הודעה בתחנת כיבוי בבית שמש על שרפה בדירה בקומת קרקע. צוות יצא למקום תוך מספר שניות. ב-12:16 לאחר כשתי דקות, הגיע הצוות למקום הזירה וגילו דירה עם קומת קרקע ופרגולה חיצונית בשלבי בערה מתקדמים. הכבאים, תוך חירוף נפש גדול, נכנסו אל תוך הדירה משני כיוונים ולצערם נגלה לעיניהם המראה הטרגי של הילד שנספה".

"בשלב הזה, הכבאים פינו אותו אל מחוץ לאזור הסכנה, ואל כוחות מד"א שקבעו את מותו. בזירה עדיין נכחו כל בני המשפחה שגם הם חולצו על ידי כוחות הכיבוי", הוא הוסיף.

סב המשפחה חולץ מהבית על כיסא גלגלים יחד עם המטפל שלו, לפני שחולצו שאר בני המשפחה. המטפל לקה בחרדה בעקבות המראות הקשים וטופל במקום.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הגיע לזירה, כמו גם שני חוקרי שריפות, והם בוחנים את נסיבות פרוץ האש. "זהו יום אבל לבית שמש. מדובר באנשים נפלאים מהמשפחות הוותיקות והמייסדות של העיר. רק לאחרונה נסענו להתפלל עמם באומן. הנחיתי את אגפי העירייה לסייע למשפחה ככל האפשר, עובדות סוציאליות של העירייה נמצאות בבית החולים הדסה ומלוות את המשפחה", אמר אבוטבול .

עוד בוואלה! חדשות:
הרצח וההתאבדות: בני הזוג נטמנו, "הילדים נשארו לבד"
בלי התראה מוקדמת: שביתה כללית בחברת החשמל
גרים מעבר לקו הירוק בירושלים? השירות לא יגיע אליכם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ילד בן 10 נספה בשריפה בבניין מגורים בבית שמש, דצמבר 2014. טלי מאייר
ילד בן 10 נספה בשריפה בבניין מגורים בבית שמש, דצמבר 2014/טלי מאייר
"חלקם יצאו לקראתנו וסיפרו לנו שאחד הילדים חסר. האבא התעקש להיכנס לחלץ את ילדיו, ונפגע קשה מהעשן הרב ששאף"

מוטי הרוש, מתנדב איחוד הצלה שהוזעק לזירה, מסר: "כשהגעתי למקום, הדירה עדיין עלתה בלהבות וצוותי כיבוי החלו בפעילות לכיבוי האש ולחילוץ נפגעים. למרבה הצער, מהדירה חולץ ילד ללא רוח חיים. בני המשפחה חולצו בהכרה מלאה. הענקנו להם סיוע רפואי ראשוני עד להגעת האמבולנסים למקום. מדובר באירוע קשה, ונסיבות פרוץ הדליקה אינן ברורות בשלב זה".

פרמדיק מד"א טארק מוסא, שהוזעק אף הוא לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו בית פרטי עולה באש ועשן סמיך שיוצא ממנו. יחד עם כוחות הכיבוי שהגיעו איתנו, נכנסנו לבית והתחלנו לחלץ את הנפגעים. חלקם יצאו לקראתנו וסיפרו לנו שאחד הילדים חסר. לאחר כמה דקות, אותר הילד בחלק הפנימי של הבית, כשהוא ללא רוח חיים עם סימני כוויות קשים ושאיפת עשן, ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום. האבא התעקש להיכנס לחלץ את ילדיו, ונפגע קשה מהעשן הרב ששאף".

"הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל הרדמה והנשמה, ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב", הוסיף. "האמא ושני הילדים ששאפו עשן המתינו אצל השכנים. הם בהכרה מלאה ובמצב קל. לאחר שטיפלנו בהם טיפול ראשוני, פינינו גם אותם לבית החולים. גבר נוסף שלקה בחרדה מהמראות הקשים טופל במקום ולא נזקק לפינוי".

עדי טוויטו, אחד השכנים ומי שהיה מהראשונים להגיע לזירה, סיפר לוואלה! חדשות: "שמעתי רעש של זכוכיות נשברות וצעקות. הוצאתי את הראש מהחלון וראיתי את הלהבות. רצתי לבית, והאש הייתה חזקה מדי. היה פיצוץ שהעיף אותי על החומה. ניסיתי לברוח מהאש, שהייתה חזקה מדי. לא הייתה לי ברירה".

בתוך כך, בשעות הבוקר דווח על בת 28 שנפגעה באורח קשה משאיפת עשן בעקבות שריפה ברחוב החלוצים בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים איכילוב בעיר, כשהיא מורדמת ומונשמת. כמו כן, חולצה מהדירה כלבה ללא רוח חיים. כוחות הכיבוי של תחנת תל אביב השיגו שליטה על האש, ונסיבות המקרה נבדקות.

שריפה ברחוב החלוצים בתל אביב. מד"א
זירת השריפה בתל אביב, הבוקר/מד"א

פרמדיק מד"א, אנדרי פאוטוב, שהוזעק לזירת השריפה בתל אביב, סיפר כי האש פרצה בדירת מגורים בקומה הרביעית של הבניין. האישה חולצה על ידי לוחמי האש, כשהיא סובלת מכוויות בפלג גופה התחתון, ומחוסרת הכרה אחרי ששאפה עשן. "הענקנו לפצועה טיפול רפואי ראשוני בשטח, שכלל טיפול בכאב, הרדמה והנשמה, ופינינו אותה במצב קשה לבית החולים", הוסיף פאוטוב.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 1:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully