וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי התראה מוקדמת: שביתה כללית בחברת החשמל

יו"ר ועד העובדים, מיקו צרפתי, הודיע במפתיע במהלך דיון של ועדת הכלכלה על שביתה בשל מדיניות העסקת עובדים זמניים בחברה ובשל סירוב המדינה לחתום על הסכם הרפורמה. הטיפול בתקלות יתנהל במתכונת שבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שביתה מפתיעה. עובדים של חברת החשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועדת עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, הודיע היום (שלישי) במפתיע במהלך דיון בוועדת הכלכלה על שביתה כללית שתחל באופן מידי. זאת, בשל מדיניות העסקת עובדים זמניים בחברה ובשל סירובה של המתמשך של המדינה לחתום על הסכם הרפורמה. במקביל להודעתו של צרפתי, נמסר מוועד העובדים כי הטיפול בתקלות יתנהל במתכונת שבת.

"קיומה של חברת החשמל נמצא על סף תהום וארגון העובדים אינו מתכנן להיות המבוגר האחראי כאשר כל נורות האזהרה נדלקו מזמן. במצבה הנוכחי, החברה אינה יכולה לספק את השירות הנדרש לציבור", אמר צרפתי. "הגיע הזמן להבהיר למקבלי ההחלטות מה עלול לקרות אם חברת החשמל לא תהיה פה מחר. ההשלכות מפיטורי מאות עובדים הינן הרות אסון. מי ידאג שהחשמל במדינת ישראל לא יפסיק לזרום?".

עוד בוואלה! חדשות:
אתם הכרעתם: הנושא החשוב בבחירות - חברה וכלכלה
העבריין החשוד בגיוס קולות ברמת גן: שלום ימיני
סוכנויות הביון ידעו על המתקפה במומבאי אך לא הצליחו למנוע אותה

מיקו צרפתי יו"ר ועד העובדים של חברת חשמל במסע"ת בעקבות עיצומי עובדים, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
"היום כבר אין לי מה להפסיד". מיקו צרפתי/שלומי גבאי

לדבריו של צרפתי, "ארגון עובדי חברת חשמל אינו יכול לסבול עוד את מדיניות 'הדלת המסתובבת' של העסקת עובדים תלויים על בלימה עד להחלפתם באחרים כל חמש שנים. המשמעות של המדיניות שנכפתה על ההנהלה על ידי משרד האוצר היא שליחתם הביתה של עובדים טובים וראויים והעסקת עובדים זמניים ללא ביטחון תעסוקתי בדומה, לצורת העסקה פסולה של עובדי קבלן, ואנו לא נאפשר זאת יותר. היום כבר אין לי מה להפסיד. אני יודע שעובדי חברת החשמל נתנו הכול גם בשביל החברה וגם בשביל המדינה".

צרפתי הוסיף ואמר כי "ממשלת ישראל חייבת להתעורר מהתרדמת ולצאת מהבועה ולהבין כי לא משנה מי יהיה ראש הממשלה במדינת ישראל או איזה מפלגה תקבל יותר קולות כי לאחר התמוטטות חברת החשמל כל הציבור ישלם את המחיר. הימנעות המדינה מלחתום על הסכם הרפורמה הקיים מהווה עוד אבן דרך לקריסתה של חברת החשמל ויותר מכך לפיטוריהם של מאות עובדים זמניים, חלקם מהפריפריה, ושליחתם היישר למעגל האבטלה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

משרד האוצר: "השביתה - הפרה של הנחיית בית הדין לעבודה"

מההסתדרות נמסר: "אין מקום לדלת מסתובבת ולפיטורי עובדים ארעיים. צריך להפסיק את שיטת ההעסקה הנצלנית הזו גם בחברת החשמל. בשנה האחרונה העובדים גילו אחראיות רבה למצב החברה ונהגו באיפוק תוך ויתורים כואבים אל מול צעדי ההנהלה והתעלמות משרדי הממשלה מהמצב הקשה שאליו הגיעה החברה. לא העובדים אשמים במצב הקשה אלה להיפך. עובדי חברת החשמל מסורים ונותני שירות מהטובים במשק. ההסתדרות לא תאפשר לפגוע בעובדים. חשוב להבהיר, כי אספקת החשמל לא תיפגע".

לטענת משרד האוצר, "נושא הרפורמה בחברת החשמל נמצא בתהליכי דיונים בבית הדין הארצי לעבודה. כל עוד התיק תלוי ועומד קיימת הנחייה של בית הדין שלא לשבות ולא לעשות צעדים חד-צדדיים. עיצומים אלו באים על מנת לייצר לחץ מיותר על הממשלה ופגיעה חסרת מהות ותכלית בצרכני החשמל ובמשק כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully