וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עורך דין תיווך בין סוחרי איברים למשפחות של חולים"

21.12.2014 / 17:36

לפי כתב האישום, רונן מילרד קישר בין אנשים שהיו מוכנים למכור כליה בעבור כסף, לבין חולים שאותם איתר בסיוע עובד לשעבר בבית החולים הדסה עין כרם. לאחר 4 שנים שבהן שהה בחו"ל, הוא הוסגר לישראל ונעצר בשדה התעופה

חדר ניתוח. רויטרס
"עשה זאת בעבור בצע כסף תוך ניצול מצבם הפגיע של המעורבים"/רויטרס

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד עורך הדין רונן מילרד בגין סיוע לסחר בלתי חוקי באיברים בין השנים 2006 ל-2010. על פי כתב האישום, מילרד תיווך בין בני אדם שהיו מוכנים למכור כליה מגופם, לבין חולים הזקוקים להשתלת כליה ובני משפחותיהם. את המוכרים איתר בעזרת עובד בגמלאות במחלקת הרשומות הרפואיות של בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. עוד מצוין בכתב האישום כי הוא עשה זאת "בעבור בצע כסף, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית, הנפשית והפיזית, מצבם הפגיע ותוך הפעלת אמצעים כגון הטעיה, הצגת מצגי שווא או איומים".

עוד בוואלה! חדשות:
"סדום ועמורה": נחשפו עשרות שיחות של החשודים בפדופיליה
לשכתה של ח"כ חנין זועבי בנצרת נפרצה; מסכי מחשב נגנבו
תביעה: רופא ילדים תקף מינית תלמידה במסע לפולין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמלט ללרנקה תוך כדי שהוא מפר צו עיכוב יציאה מהארץ. נמל העיר לרנקה שבקפריסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילרד נעצר לראשונה ביולי 2010 ולאחר כמה ימים שוחרר בערבות למעצר בית. במקביל הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, שאותו הפר חודשיים לאחר מכן כשהפליג ללרנקה שבקפריסין מהמרינה שבהרצליה, תוך כדי שהוא מתחזה לאדם אחר. מאז ועד הגשת כתב האישום שהה מילרד בחו"ל, בעוד צו מעצר בינלאומי תלוי ועומד נגדו. עשרה ימים לפני הגשת כתב האישום הוא גורש לישראל ובשיתוף פעולה ותיאום עם גורמי אכיפה זרים, הועבר לחזקת המשטרה ונעצר עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון.

מילרד נאשם בשורה של אישומים, בין היתר בניסיון לקבל 28 מיליון שקלים במרמה בנסיבות מחמירות באמצעות מסמך מזויף וכן בשורה של עבירות מרמה, בהן סיוע לעושק, קבלת דבר במרמה, הפרת הוראה חוקית, התחזות לאדם אחר, מסירת ידיעה כוזבת ושימוש שלא כחוק בדרכון שאינו שלו. "מילרד העניק לפעילות העבריינית חזות חוקית כדי לרכוש את אמונם של המוכרים והחולים ועל מנת להסתיר את טיבה של ההתקשרות האמתית, האסורה על פי חוק", נכתב בכתב האישום.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של מילרד עד תום ההליכים.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully