וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת האופניים החשמליים של המשרד להגנת הסביבה

21.12.2014 / 17:06

במסגרת המאבק בזיהום האוויר, עומסי התנועה ומצוקת החניה, התווספו לאחרונה לצי כלי הרכב של המשרד חמישה זוגות אופניים חשמליים. "דרישה שעלתה מהשטח". ומה חושבים על כך במשרדי הממשלה אחרים?

אנשי המשרד להגנת הסביבה החלו להשתמש באופניים חשמליים. דוברות המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
עובדים של המשרד להגנת הסביבה על כלי הרכב החדש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה צירף לאחרונה לצי כלי הרכב של שלושת מחוזותיו המרכזיים חמישה זוגות של אופניים חשמליים. בכך הפך למשרד הממשלתי הראשון בישראל שמגייס לשורותיו כלי תחבורה חדש יתרום להפחתת זיהום האוויר, עומסי התנועה ומצוקת החניה. האופניים החדשים ישמשו את עובדי מחוזות ירושלים, תל אביב וחיפה בנסיעות פנים-עירוניות, המיועדות לתפעול העבודה השוטפת של עובדי המשרד.

חודשים בודדים בלבד אחרי שגויס השחקן התחבורתי החדש מתגאים במשרד להגנת הסביבה בנתונים המפתיעים, שלפיהם העובדים נוסעים לא פחות מ-1,800 ק"מ בחודש על האופניים החשמליים. "זה התחיל מדרישה שעלתה מהשטח", מסביר אייל ביבי, עוזר סמנכ"ל מינהל במשרד להגנת הסביבה. "עובדים בדרג המקצועי בשלושת המחוזות העיקריים שלנו ביקשו אמצעי התניידות פשוטים יותר שיסייעו להם להגיע לישיבות ופגישות שמתקיימות בין היתר במשרדי ממשלה אחרים או בכנסת". לדבריו, "זה משמש גם עובדים שאין להם רישיון רכב או רכב בהתניידות לפגישות המתקיימות בתוך העיר במרחק של קילומטרים בודדים מהמשרד. בהתחלה רכשנו ארבעה זוגות ובשל הביקוש הגובר הוספנו בהמשך זוג נוסף של אופניים חשמליים".

לצורך רכישת האופניים החשמליים והציוד הבטיחותי הנלווה להם, השקיע המשרד להגנת הסביבה 15 אלף שקל, אלא שבמשרד להגנת הסביבה לא האמינו שבתוך זמן קצר כל כך תוחזר ההשקעה. מהנתונים שנאספו עולה כי השימוש באופניים החשמליים חוסך בחודש 1,260 ק"מ של שימוש ברכבי המשרד.

הצלחת הפיילוט הגבירה את ההתעניינות בכלי הרכב הקטן והפשוט גם מצד משרדי ממשלה אחרים. "היו משרדי ממשלה שפנו אלינו ביוזמתם ואנחנו שמחנו להעביר להם את המידע ואת המפרט של אגף התכנון שלנו", סיכם ביבי. "עד היום אנחנו עוד לא פנינו למשרדים אחרים כי רצינו לראות קודם את רמת השימוש באופניים החשמליים אצלנו. אנחנו שמחים לראות שזה תפס חזק ויכול להיות שבקרוב אנחנו נפנה ביוזמתנו להציע למשרדי הממשלה האחרים להכניס אופניים חשמליים גם לצי הרכב שלהם".

עוד בוואלה! חדשות:
"סדום ועמורה": נחשפו עשרות שיחות של החשודים בפדופיליה
לשכתה של ח"כ חנין זועבי בנצרת נפרצה; מסכי מחשב נגנבו
עליית מדרגה: העונש החמור ביותר נגזר על מבצעי תג מחיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully