וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז סיום מבצע "צוק איתן": צה"ל תקף ברצועת עזה

20.12.2014 / 0:24

צה"ל הגיב לירי הרקטה מאתמול לעבר המועצה האזורית אשכול ותקף תשתית טרור של חמאס בדרום הרצועה. "זוהתה פגיעה מדויקת במטרה". הפלסטינים: לא ידוע על נפגעים

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

(ירי הרקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, אתמול)

חיל האוויר תקף הלילה (שבת) תשתית טרור השייכת לארגון חמאס ממזרח לעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה, בפעם הראשונה מאז תום מבצע "צוק איתן". זאת, בתגובה לרקטה שנורתה אתמול מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בצה"ל דיווחו כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. מקורות רפואיים בעזה הודיעו כי לא ידוע על נפגעים.

עד כה אף ארגון לא לקח אחריות לירי הרקטה מאתמול לעבר אשכול. מדובר במקרה הראשון זה חודש וחצי שבו רקטה מעזה מתפוצצת בשטח ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
"המצב הכלכלי בעזה גרוע מזה שהוביל ל'צוק איתן'"
ישראל חתמה על האמנה הבינלאומית לפיקוח על סחר בנשק
אלמונים ריססו "מוות לערבים" על קיר אולם ספורט באילת

אתר נפילת רקטה, המועצה האזורית אשכול. שי מכלוף
הרקטה שנורתה לעבר המועצה האזורית אשכול, אתמול/שי מכלוף

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר לאחר נפילת הרקטה אתמול כי "מי שחושב שהרתעה צה"לית היא הפתרון לשקט בעוטף עזה לא מבין שמלחמות מוכרעות על ידי מדינאים, שבאומץ מביאים שקט וביטחון". לדבריו, "אחרי 'צוק איתן' הייתה למדינה הזדמנות בלתי-רגילה להביא להסדר ארוך טווח. במקום זה אנו מוצאים את עצמנו עם שעון מתקתק לקראת ההסלמה והמלחמה הבאה".

מזכיר התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, אמר כי "תושבי עוטף עזה חווים פעם נוספת את אוזלת ידה של המדינה. השקט ששרר לאחרונה הוכח כאשליה למציאות שלא משתנה בשנים האחרונות, ולא משנה כמה מבצעים צבאיים יעשו. במציאות שכזו, שבה לא נמצא פתרון קסם יעיל, אני מצפה מראשי המדינה לזנוח לרגע את הפוליטיקה ולעשות ככול הניתן על מנת לתמוך בתושבי עוטף עזה, שהם הם הגיבורים שניצבים אל מול האש". לדבריו, "נכון להיום עדיין לא יושמו תוכניות הסיוע והתמיכה שאושרו לאחר מבצע "צוק איתן", ואני קורא לבצע אותם בדחיפות וביעילות".

בחודשים האחרונים גברו שיגורי הניסוי של חמאס ובמערכת הביטחון טוענים שהמצב הכלכלי הקשה ברצועת עזה לא תורם לעניין. הניסיונות להתחיל בשיקום הרצועה תקועים בשל אי ההסכמה בין הרשות הפלסטינית לחמאס על האופן שבו יעברו הכספים לארגון, לטובת תשלום לאנשי הארגון. גורמי צבא אמרו הבוקר כי לא מן הנמנע שפלגים או ארגוני טרור מנסים לבחון את מידת הסבלנות הישראלית באמצעות שיגור רקטות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully