וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו באשכול נגד הממשלה: "הכביש מסכן את הילדים"

18.12.2014 / 11:25

כ-250 תושבי עוטף עזה הפגינו בצומת סופה בדרישה מהמדינה לנקוט בצעדים, אשר יפחיתו את מספר תאונות הדרכים בכביש 232, אחד מדרכי הגישה המרכזיות באזור. "כשאין לנו את האיום הביטחוני - יש את הכביש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

כ-250 תושבי המועצה האזורית אשכול הפגינו הבוקר (חמישי) בצומת סופה נגד הממשלה בשל ריבוי תאונות הדרכים בכביש 232. הכביש מהווה דרך גישה מרכזית עבור רבים מתושבי יישובי עוטף עזה. הוא נמתח לאורך 80 ק"מ, ממפגשו עם כביש 10 בסמוך למסוף כרם שלום בגבול עם מצרים ורצועת עזה ועד לצומת אשכולות שעל כביש 4 בסמוך לניצנים. בין השנים 2014-2007 נהרגו שבעה בני אדם שנסעו על הכביש ונפצעו רבים נוספים.

"זה כביש מאוד צר. עוברות פה קרוב ל-400 משאיות מדי יום לכיוון מחסום (כרם שלום) ובחזרה - בהרבה מאוד מהמקרים עם עודף משקל עליהן במהירות מופרזת ונגד חוקי התנועה", אמרה שרון קלדרון, תושבת האזור שהשתתפה בהפגנה. "השבוע הייתה פה לצערנו תאונה שנגמרה באסון נוראי: תושבת האזור שלנו נהרגה והבן שלה פצוע בבית חולים בגלל משאית שבאה מולה. כל כך הרבה משאיות בכביש שהוא נתיב אחד לכל כיוון זה לא הגיוני ובלתי אפשרי. אנחנו רוצים להוריד מפה את מסת המשאיות, אם על ידי פתיחה של עוד מעבר נוסף על כרם שלום ואם על ידי עצירה של הכביש למשאיות לכמה שעות בשעות הבוקר והצהריים כשתלמידים מגיעים וחוזרים מבתי הספר".

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד וידאו נדיר: צה"ל מטפל במורדים שנפצעו בסוריה
בשל איומים: בוטלה הפצת הסרט על ההתנקשות בקים ג'ונג און
ביקורת על דוח טאוב: "עוני? התנהלות לקויה של הציבור"

תושבי המועצה האזורית אשכול הפגינו בצומת סופה נגד הממשלה בשל ריבוי תאונות הדרכים בכביש 232, דצמבר 2014. שי מכלוף
תושבי אשכול בהפגנה בצומת סופה, הבוקר/שי מכלוף

קלדרון הוסיפה כי "החיים של הילדים שלנו נמצאים פה בסכנה יום-יומית. כשאין לנו את האיום הביטחוני - יש את הכביש. עכשיו המצב עוד יחסית רגוע כי המצב הביטחוני רגוע. ברגע שיש פה קצת תנועה, יש גם תנועת כלי רכב צבאיים ואי אפשר לנסוע על הכביש. נסיעה הביתה שיכולה לקחת חמש דקות במצב טוב, יכולה לקחת 20 דקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המדיניות צריכה להשתנות לחלוטין"

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הגיע להפגנה ותקף את מדיניות הממשלה. "המדיניות צריכה להיות שכבישים, גם כשנמצאים בפריפריה, לא שייכים למפלגה פוליטית. הצלת חיים לא מבדילה בין ליכודניק לבין מישהו מהשמאל. זה לא עובד ככה. לכן צריך לטפח את הפריפריה ואת הכבישים".

לדבריו, "המדיניות צריכה להשתנות לחלוטין. אנחנו מנסים לצמצם (את הטיפול בכביש) מחמש שנים לשלוש שנים ורוצים שתהיה אכיפה של המשטרה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully