וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המאמצים: הפלסטינים פנו למועצת הביטחון של האו"ם

הצעת ההחלטה שהוגשה על ידי ירדן קוראת להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' וכן לסיים את הכיבוש תוך שנתיים. לדברי השגריר הפלסטיני באו"ם, נוסח ההצעה עדיין פתוח למשא ומתן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הפלסטינים הגישו למועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה לסיום הסכסוך עם ישראל – כך אמר הלילה (חמישי) השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור. הנציג הפלסטיני הוסיף כי נוסח ההחלטה עדיין פתוח למשא ומתן.

ההצעה הוגשה על ידי ירדן בנוהל כחול - היא העברה למזכירות מועצת הביטחון ויהיה ניתן להעלותה להצבעה ביממה הקרובה. עם זאת, השגריר הפלסטיני לא התייחס בדבריו למועד שבו צפויה להתקיים ההצבעה בפועל, והדבר עשוי להתעכב זמן מה. ההצעה קוראת להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967, וכן לסיום הכיבוש תוך שנתיים.

עוד בנושא:
נתניהו: "לא יכתיבו לנו מהלכים חד-צדדיים"
הפנייה הפלסטינית לאו"ם: אבו מאזן משחק שחמט מול נתניהו
"הניסיון לכפות תנאים ידרדר את המצב"

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, בהצעה נכתב כי הפלסטינים מעוניינים ב"פתרון כולל ובר קיימא אשר יביא לקיצו את הכיבוש הישראלי ואשר יגשים את חזון המדינה הפלסטינית". עוד נכתב כי הפלסטינים שואפים להגיע להסדר תוך שנה מרגע שההצעה תתקבל וכן הם מעוניינים בנסיגה הדרגתית של ישראל מהשטחים עד סוף 2017.

"אנו נמשיך במשא ומתן עם האמריקנים ועם כל מי שמוכן לכך, בתקווה שמועצת הביטחון תאמץ משהו מההצעה וכדי לפתוח דלת רצינית לשלום", אמר מנסור. "אנו מוכנים לעבוד עם כל מי שרוצה לעבוד אתנו על דברים משמעותיים".

לפני הגשת ההצעה אמרו הפלסטינים כי הם מעוניינים בהצבעה מהירה על הצעת ההחלטה, אך הם נסוגו, ככל הנראה בשל לחץ שהפעילו מדינות ערביות ובהן גם ירדן שאמרה כי היא מעוניינת שההצעה תהיה מקובלת גם על ארה"ב.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר האמריקאי ג'ון קרי ברומא. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"וושינגטון תטיל וטו". בנימין נתניהו וג'ון קרי ברומא, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר התייחס שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, להצעת ההחלטה ואמר כי לארה"ב לא תהיה בעיה עם "הצעה מתחשבת". "לא תהיה בעיה אם הפלסטינים יגישו הצעה שלא תחמיר את המצב, שתהיה באווירה של שיתוף פעולה ותוביל לפתרון הבעיה", אמר קרי. הוא הוסיף כי ארה"ב מוטרדת מהשפה שבה נעשה שימוש על ידי הפלסטינים בנקודות זמן שונות.

למרות הניסיונות הרבים שביצע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להדוף את המהלך, שלשום החליטה הרשות הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון. ההחלטה התקבלה בתום פגישה טעונה שקיימו בכיר הרשות סאיב עריקאת ושר החוץ האמריקני בלונדון. במהלך הפגישה הודיע קרי לעמיתו כי "וושינגטון תטיל וטו על הצעת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה שעריקאת השיב לקרי כי נתניהו לא הותיר ברירה בידי הפלסטינים, אלא לפנות למועצת הביטחון. הבכיר הפלסטיני הוסיף כי "לפלסטינים כבר אין שום דבר להפסיד". לדבריו, במקרה של הטלת וטו אמריקני תפנה הרשות לכלל הארגונים הבינלאומיים ובראשם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כדי להתקבל אליהם במעמד של מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully