וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 75 מהשרון במצב קשה אחרי שנחנקה מסופגנייה

16.12.2014 / 20:10

האישה נחנקה בזמן אכילת סופגנייה בטקס הדלקת נרות בבית אבות בשרון, והתמוטטה. צוות מד"א חילץ את חתיכת הבצק שחסמה את קנה הנשימה, ופינה אותה כשהיא מורדמת ומונשמת לבית החולים

מגש סופגניות. ShutterStock
מגש סופגניות/ShutterStock

אישה כבת 75 הובהלה הערב (שלישי) לבית החולים במצב קשה, לאחר שנחנקה מסופגנייה, שאכלה באירוע הדלקת נרות בבית אבות בשרון. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה, כשהיא מורדמת ומונשמת, לבית החולים הלל יפה בחדרה.

פרמדיקית מד"א, מאיה שינה, שטיפלה באישה, סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 75 שוכבת על הרצפה, כשהיא מעורפלת הכרה. אנשים שהיו במקום סיפרו שהיא נחנקה במהלך אכילת סופגנייה. התחלנו טיפול מציל חיים ולאחר ניסיונות לחלץ את חתיכת הסופגנייה, שנתקעה בקנה הנשימה, הרדמנו, הנשמנו ופינינו אותה לבית החולים, כשמצבה קשה ויציב".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
מצ"ח חוקרת 10 פרשיות הונאה, מין וגניבה – באותו גדוד לוחם
חשד לריגול בשגרירות ישראל בנורווגיה: "לא מופתעים"
בית הדין הרבני מונע בדיקת אבהות: "יפגע בחיתון הילד"

במד"א מבקשים להזכיר לציבור להשגיח על האוכלוסייה הקשישה, ילדים ואנשים הסובלים מבעיות בליעה - בזמן אכילת הסופגניות.

"על ילדים עד גיל 9 להדליק נרות רק בעזרת מבוגרים"

חג האורים, כבכל שנה מזמן עוד סכנות, במיוחד בשל הדלקת הנרות בבתים. במרכז הרפואי לילדים שניידר, מבקשים להשגיח על ילדים במהלך טקס ההדלקה. פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשניידר, מזכיר כי מכיוון שחלק מן הפעילויות בחג החנוכה כוללות אש ושמן רותח, קיימת סכנת היפגעות מכוויות אצל ילדים ולכן יש להקפיד הקפדה יתרה בזהירות בפעילויות אלה: "על ילדים עד גיל 9 להדליק נרות רק בעזרת מבוגרים וכן להקפיד על איסוף שיער ארוך ועל לבוש בגדים עם שרוולים צמודים בעת הדלקת הנרות. את החנוכייה מומלץ להניח על מגש או משטח חסין אש אשר יפריד בינה לבין המפה או השולחן. חשוב לזכור להרחיק את נרות החנוכה מווילונות ולא להשאירם ללא השגחה, נרות אלו לא מיועדים לכך. את הגפרורים והנרות יש להרחיק מהישג ידם של ילדים מיד לאחר הדלקת החנוכייה".

בנוסף, הזכיר, "חשוב מאד שלא לאפשר לילדים לטגן סופגניות ולביבות בעצמם, ויש להרחיקם מאזור הכיריים בעת הטיגון. במקרה של כוויה מאש או משמן חם מומלץ לשטוף את האיבר שנכווה במי ברז למספר דקות, לחבוש בתחבושת סטרילית או מטלית נקייה לחה ולפנות לבדיקת רופא. במידת הצורך אפשר לתת אקמול או נורופן לשיכוך כאבים במינון המקובל".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully