וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לריגול בשגרירות ישראל בנורווגיה: "לא מופתעים"

עיתון נורווגי חשף אמצעי ריגול המסוגלים להקליט שיחות טלפון סלולריות באזור השגרירות הישראלית באוסלו. הרשויות פתחו בחקירה. "אנחנו לא יכולים להתעלם מהאפשרות שמדובר בסוכנויות זרות. ריגול כזה אינו מתקבל על הדעת"

שגרירות ישראל באוסלו, נורווגיה. Google Street View, צילום מסך
שגרירות ישראל באוסלו/צילום מסך, Google Street View

המשטרה בנורווגיה פתחה בחקירה בעקבות חשד למבצע ריגול רחב היקף בלב הבירה, אוסלו, על ידי גורמים זרים. זאת, בעקבות חשיפת העיתון הנורווגי "אפטנפוסטן" בסוף השבוע האחרון, שאיתר אמצעי ביון אלקטרוניים בסמוך לבנייני הממשל ולשגרירויות זרות, בהן שגרירות ישראל ושגרירות ארצות הברית.

"אנחנו לא מופתעים מכך שפעילות כזאת מתקיימת", מסר היום (שלישי) סגן שגריר ישראל בנורווגיה, ג'ורג' דיק, בעקבות החשיפה. הוא אישר כי הגורמים בשגרירות גילו על כך רק לאחר הפרסום בתקשורת ואמר כי השגרירות בוטחת ברשויות המקומיות שיטפלו במקרה, אשר נחשף בתום חקירה סמויה של העיתון שנערכה כחודשיים.

עוד בוואלה! חדשות:
הרגע שבו מטוסי קרב כמעט התנגשו: "מה לעזאזל?". צפו
חשד לריגול בארה"ב: מהנדס ניסה להעביר למצרים שרטוטים סודיים של נושאת מטוסים
ירדן: הסרנו ציוד ריגול ישראלי שנמצא בשטחינו

סגן שגריר ישראל בנורווגיה, ג'ורג' דיק. צילום מסך מתוך פייסבוק, צילום מסך
"חשוב לא רק להגן על המידע המסווג, אלא גם לשמור על ביטחון אנשי השגרירות" סגן השגריר דיק/צילום מסך, צילום מסך מתוך פייסבוק

סגן השגריר הוסיף: "ברור שנקטנו באמצעי זהירות על מנת להגן על המידע שלנו. חשוב לא רק להגן על המידע המסווג, אלא גם לשמור על ביטחון אנשי השגרירות". לדבריו, "לאור ניסיונות תקיפה של שגרירויות ישראליות ברחבי העולם, אנחנו לוקחים איומים כאלה ברצינות, ופועלים בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון הנורווגיים".

דוברת יחידת המודיעין של משטרת נורווגיה, סיב אלסן, מסרה: "אנחנו לא יכולים להתעלם מהאפשרות שמדובר בסוכנויות ביון זרות". לדבריה, אמצעי הריגול שנמצאו קלטו אותות סלולריים והקליטו שיחות טלפון. "אם יתברר כי זה נכון, ריגול כזה אינו מתקבל על הדעת באופן מוחלט", הוסיף שר המשפטים אנדרס אנונדסן.

מחקירת הסוכנות הנורווגית לביטחון לאומי, NSM, עולה עד כה כי "הממצאים של 'אפטנפוסטן' אמיתיים". משטרת אוסלו הודיעה אתמול כי היא תצטרף למאמצי החקירה, ותבדוק אם בוצע ריגול גם נגד גורמים ברובע העסקי של הבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully