וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הדרוזים בלבנון: "להפוך השימוש במריחואנה לחוקי"

ואליד ג'ונבלאט קרא בחשבון הטוויטר שלו להפסיק את רדיפתם של חקלאים שמתפרנסים מגידול מריחואנה. הוא, לעומת זאת, הודה שמעולם לא עישן. "אני תומך בגידול קנאביס לשימוש רפואי"

וליד ג'ונבלאט, מנהיג הקהילה הדרוזית בלבנון, מאי 2014. AP
"מעולם לא עישנתי מריחואנה". ג'ונבלאט בביתו, השנה/AP

מנהיג הדרוזים בלבנון, ואליד ג'ונבלאט, חידש בסוף השבוע האחרון את תמיכתו במאבק ללגליזציה של חשיש בלבנון. בהצהרה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב ג'ונבלאט שגידול מריחואנה – דבר נפוץ באזור הבקאע - "צריך להיות חוקי והמדינה צריכה להפסיק לרדוף את מגדלי המריחואנה"."הגיע הזמן לאפשר לחשיש לגדול, ולהפסיק את צווי המעצר נגד האנשים שמגדלים אותו", כתב הפוליטיקאי הוותיק.

עוד בוואלה! חדשות:
"מתחת לרדאר": הפצועים הסורים שישראל מצילה את חייהם
טרגדיה בקונגו: לפחות 129 בני אדם נספו בטביעת ספינה
מעצר העיתונאים בטורקיה מרחיק את ארדואן מאירופה

שיחים הגדלים ליד גדר גבול ישראל-לבנון. אפריל 2014. אדריאן הרבשטיין
"הלגליזציה תשפר את תנאי החקלאים". גבול ישראל-לבנון/אדריאן הרבשטיין

ג'ונבלאט עורר סערה בחודש מאי האחרון כאשר צידד באופן גלוי בלגליזציה של מריחואנה והדגיש כי צעד כזה יעזור לחקלאים הנאבקים על פרנסתם. "מעולם לא עישנתי מריחואנה, אבל אני תומך בגידול קנאביס לשימוש רפואי וכדי לשפר את תנאי המחייה של חקלאים בצפון לבנון ובבקאע", אמר לערוץ "אל-ג'דיד". "בואו נהפוך את הקנאביס לחוקי ונסדיר את גידולו בחוק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ללבנון עבר עשיר בגידול מריחואנה. גידול חשיש הפך לנפוץ במיוחד במהלך מלחמת האזרחים במדינה שפרצה ב-1975. על רקע התפוררות המדינה, הצליחו מגדלי המריחואנה לפרוח וליצור תעשייה שמגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. אבל 15 שנה לאחר מכן, עם תום המלחמה, הפעילה הקהילה הבינלאומית לחץ על הרשויות בלבנון שיביאו סוף לחוסר הפיקוח על גידול סמים.

למרות יוזמות שונות של האו"ם ושל הממשלה לעזור לחקלאים לנטוש את הרגלם לגדל מריחואנה ולגדל גידולים חוקיים, חקלאים רבים סירבו לכך משום שרוב הגידולים האחרים הם פחות רווחיים באופן ניכר. נראה כי הרווחיות רק הלכה וגדלה בשנים האחרונות, לאור עלייה משמעותית בביקוש לסם. רוב גידולי הסמים, כך אמר חקלאי לסוכנות הידיעות הצרפתית, מועברים לסוריה המשוסעת.

וליד ג'ונבלאט, מנהיג הקהילה הדרוזית בלבנון, מאי 2014. AP
ג'ונבלאט בביתו, השנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully