וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש דורש מיליון דולר תמורת גופת העיתונאי ג'יימס פולי

מתווכים מטעם הארגון מבקשים למכור לארה"ב את שיירי גופתו של העיתונאי, שסרטון רציחתו זעזע את העולם בקיץ האחרון: "אם נקבל את הכסף, נספק דגימת די-אן-אי". בוושינגטון בודקים את הדיווח

אזכרה לעיתונאי ג'יימס פולי – אירביל, עיראק – 24 באוגוסט 2014. AP
אזכרה לג'יימס פולי באירביל, עיראק, זמן קצר אחרי הירצחו בחודש אוגוסט/AP

מתווכים מטעם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) דורשים מיליון דולרים בתמורה לגופתו של העיתונאי ג'יימס פולי שהוצא להורג בסוריה בקיץ האחרון. כך דיווח היום האתר "באזפיד", לפי שלושה מקורות שהוגדרו "מקורבים" לארגון הטרור.

פולי, בן 40, נעלם בסוריה בסוף 2012. בחודש אוגוסט פורסם סרטון המתעד את המחבל לבוש השחורים, המכונה "ג'יהאד ג'ון", כורת את ראשו. פולי היה הראשון מבין שורה של שבויים אמריקניים ובריטיים, שהוצאתם להורג תועדה בסרטונים מזעזעים. בעבר דווח כי דאעש דרש 100 מיליון דולר תמורת חייו של פולי, ורצח אותו אחרי שממשל אובמה סירב לשאת ולתת עמו.

לפי הדיווח שהתפרסם היום, המתווכים אומרים כי דאעש מבקש ליצור קשר עם ממשלת ארה"ב ועם משפחתו של פולי. הם מוכנים לספק דגימות שיוכיחו כי גופתו של פולי עדיין נמצאת ברשותם.

לקריאה נוספת || רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח

דאעש מגלגל מיליארדי דולרים בשנה

אחד המקורות, שזוהה כמורד לשעבר בעל קשרים לדאעש, אמר כי "הארגון רוצה לקבל מיליון דולר, ולאחר מכן יעביר דגימות די-אן-איי לטורקיה. "הם לא יתנו את הדגימות בלי לקבל את הכסף", הבהיר.

משפחתו של פולי סירבה להגיב לדיווח. מקור במחלקת המדינה בוושינגטון אמר: "אנו בודקים האם אנשי 'המדינה האיסלאמית' מנסים למכור את שייריהם של חטופים אמריקנים".

לפי פורבס, דאעש הוא ארגון הטרור העשיר בעולם, עם מחזור שנתי מוערך של כשני מיליארד דולרים. תשלומי כופר תורמים רבות להון של הארגון: לפי ה"ניו יורק טיימס", פולי העביר את ימי האחרונים בעינויים קשים על-ידי סוהרי דאעש, משום שממשלת ארה"ב סירבה לשלם עבורו כופר. עמיתיו לשבי, בהם צרפתים וספרדים, שוחררו בזה אחר זה תמורת כופר של מיליוני אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully