וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבתי הסוהר תיפתח הרעה

11.12.2014 / 15:05

שלום דומרני ובני שלמה בדרום, "עקא" ו"קוסם" בירושלים, מוטי חסין ושני בנים למשפחת אבוטבול מנתניה - כל אלו צפויים לצאת לחופשי או שיצאו זה מכבר מהכלא. צפו פגיעה

"המשטרה נכנסת לכוננות ספיגה, לא מן הנמנע שנראה בקרוב ניסיונות חיסול ברחובות הערים הגדולות". במילים אלו הגדיר גורם בכיר בעולם הפשע הישראלי את התקופה שלפנינו, תקופה בה צפויים להשתחרר מהכלא ראשי ארגוני פשיעה בכירים, בהם שלום דומרני, בני שלמה ויעקב (עקא) שמעון, לצד כאלו ששוחררו לא מכבר. נראה כי על אף המלחמה האינסופית שמנהלת נגדם המשטרה, החובות שנותרו פתוחים ברחובות הפשע בישראל יציתו את מלחמות הארגונים מחדש. וואלה! חדשות פורסת את הסכסוכים ודמויות המפתח המעורבות בהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרום הלוהט

שלום דומרני: 15 חודשי מאסר בפועל בגין איומים על הרב יעקב איפרגן מנתיבות. משתחרר עד ינואר 2015

שתי דמויות שהעסיקו מאוד את חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומיות (יאחב"ל) והיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) הן ראשי ארגוני הפשע בדרום - שלום דומרני ובני שלמה. לוואלה! חדשות נודע כי שניהם צפויים להשתחרר בחודש הקרוב ממאסרם. השחרור המשמעותי והקרוב יותר הוא של דומרני - בעוד שלושה שבועות בלבד. דומרני הצליח לחמוק מעונש כבד הרבה יותר, לאחר שהורשע באיומים על "הרנטגן" - הרב יעקב איפרגן, ערב הבחירות המקומיות ב-22 באוקטובר 2013. באותו ערב, הגיע דומרני לחצרו של הרב יחד עם כמה מחבריו ועשה "חראקות" בקרבת הבית כאקט של איום. דומרני, שתמך ברב אחר – יורם אברג'יל, ובמועמד אחר לראשות העיר, אמר למאמיניו של הרנטגן כי "יש דרכים לטפל במי שפוגע בכבוד הרב (אברג'יל. י"א). אם אתם לא עושים לו כלום (לרב אברג'יל. י"א) אז אני אשמור עליכם".

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
יחזור לביתו במושב עוצם וינסה להחזיר שליטה על מקורות ההכנסה שלו. דומרני/דייב בוימוביץ'

דומרני אף התקשר לרוחמה איפרגן, אשתו של הרב ואמר לה כי "יש כמה אנשים שנסחפו טיפה יותר מדי, אז הם יועמדו הופ הופ במקום שלהם", וביקש כי בואו לרב יישאר דיסקרטי. "אם ישאלו, הגעתי לביתו כדי להשכין שלום ולקבל ממנו ברכה", דרש דומרני. רעייתו של הרנטגן הרגיעה את דומרני והבטיחה שהדבר יישאר בסוד. דומרני היה יוצא נקי מהפרשה, אלא שלא כך סבר עוזרו של הרב שהפך לעד מדינה בתיק האיומים. דומרני הורשע באיומים על הרב איפרגן ונשלח ל-15 חודשי מאסר שמסתיימים כאמור בעוד שלושה שבועות.

חוקרי היאל"כ דרוכים מאוד לקראת חזרתו של דומרני למבצרו שבמושב עוצם. עם כניסתו לכלא, איבד דומרני מהתהילה לה זכה ברחובות הערים הדרומיות בישראל. הסיבה המרכזית לכך היא השתלטות על "שטחי המחיה" שלו על ידי ראש הארגון המתחרה – בני שלמה. לפי מידע מודיעיני של המשטרה, שלמה הצליח לגייס במשך השנתיים האחרונות עריקים מארגונו של דומרני והשתלט על מקורות ההכנסה שלו ובניהם כריית חול וענפים אחרים בפעילות של דומרני. מאבק האיתנים בין השניים כבר ידע חיסולים וניסיונות חיסול שעלולים לחזור שוב בקרוב.

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
הכוכב החדש בעולם הפשע. בני שלמה/ניב אהרונסון

בני שלמה: שנת מאסר בפועל בגין סחיטה של בעל סוכנות למכוניות יוקרה. משתחרר בינואר 2015

היום כבר מסכימים כולם: בני שלמה, יחד עם אחיו שלום, הוא הכוכב החדש בעולם הפשע הישראלי. לא רק ששלמה הוגדר במשטרה כ"ראש ארגון פשיעה" – כבוד ששמור לאנשי עולם תחתון בכירים, אלא שהוא הציג לעולם הפשע טכנולוגיות חדשות ולמעשה היה הראשון ב"דור ה-Y" של העולם התחתון. במשטרה חוששים מאוד מתבונתו של שלמה, וסבורים כי באמצעות מומחי טכנולוגיה הצליח לשלב לתוך הארגון מערך חדשני ומסוכן, שמציב אתגרים חדשים בפני ניסיונות סיכול החיסולים של המשטרה. שלמה ואחיו נעצרו בפעילות מונעת לאחר שהתעורר חשד כי הם מנהלים מעקב באמצעות מצלמה משוכללת אחרי מספר 2 בארגונו של דומרני – צ'יקו דהן – שמנסה מאז נכלא הבוס שלו לשמור על שלמות הארגון ופעילותו.

אחד האירועים שהעלו את הסכסוך המר בין השניים בסדר העדיפויות של המשטרה הוא ניסיון החיסול של בני שלמה לאור היום בצומת גבעתי בדרום בחודש יולי 2013. חוליית חיסול של שלושה "חיילים" ארבה לרכבו המשוריין של שלמה ליד הצומת בכביש שבין קריית גת לאשקלון וכחמישה קילומטרים ממערב למושבו של דומרני. כשרכבו המשוריין של שלמה התקרב, פתחו המחסלים באש לעבר השמשה הקדמית. שלמה נפגע קלות מרסיסים ופונה לבית החולים. "מי היה יעד החיסול?", שאל חוקר משטרה את שלמה בבית החולים. "לא יודע", השיב שלמה שהוסיף: "אבל אני מאוים".

החוקר: האם יש לך מושג מי ניסה לפגוע בכם?"

שלמה: "לא".

רק לאחר אותו ניסיון החיסול הבינו במשטרה את עומק הסכסוך והיקפו. מיד לאחר מכן, רחובותיה של אשקלון בערו וגם גבו קורבנות, בייחוד מהצד של דומרני. אנשי דומרני ספגו חיסולים וניסיונות חיסול, כאשר האבידה הגדולה ביותר הייתה חיסולו של ג'קי בניטה – איש הכספים של הארגון ופציעתו הקשה של אבי ביטון בפיצוץ מכוניתם של השניים באוקטובר אשתקד.

ניב זגורי: שבע שנות מאסר שקוצרו בשנה לאחר ערעור לבית המשפט העליון בגין השלכת רימון לעבר ביתו של קצין מודיעין ומעורבותו בהשלכת רימון לעבר העיתונאי ארצי חלפון מ"ידיעות הדרום". צפוי להשתחרר בחודש פברואר 2015

בשנה האחרונה נשמו לרווחה במשרדי ימ"ר הנגב. משה רובין, ממשיך דרכו של מי שכונה "אימת באר שבע" - ניב זגורי, הועמד לדין בגין מעורבות בניהול ארגון פשיעה. אלא ששמחתם של הבלשים התבררה כמוקדמת מדי. לאחר כמעט שש שנות מאסר צפוי בפברואר הקרוב לצאת ראש ארגון הפשיעה הבאר שבעי לחופשי. הערכה במשטרה כי מיד עם שחרורו, צפוי זגורי לחזור ולהשתלט על קווי הסחיטה באיומים ועל דירות מסתור להימורים שהפעיל, בייחוד לאור העמדתם לדין של יריביו הפוטנציאליים.

הוואקום בירושלים מתמלא

יעקב (עקא) שמעון: שלוש שנות מאסר בגין החזקת אקדח ואופנוע גנוב. משתחרר בינואר 2015

האיש שמכונה "אברג'יל של ירושלים" שלפי המשטרה מהווה את הסכנה הגדולה ביותר, צפוי להשתחרר בינואר 2015. מרחץ הדמים במשולש ראשון לציון-בת ים-חולון שגבה יותר מ-17 קורבנות, רשום על שמו של העבריין הוותיק משכונת הר חומה בירושלים. במשטרה מעריכים כי בדרכים שונות ובאמצעות חבירה לעבריין מוטי חסין, הביא עקא לחיסול שורה של עבריינים שהעזו לערוק לארגון המתחרה של האחים מוסלי. עקא הוא גם האיש שלדברי גורמים בעולם התחתון נותר האחרון שעוד מכבד את ערך הנאמנות כלפי חבריו (במיוחד כלפי יצחק אברג'יל).

המחשה למסוכנות הגדולה שהוא מהווה ניתן למצוא בניסיון החיסול של יוסי מלכה, זה שכזכור פרש מעולם הפשע. מידע מודיעיני של המשטרה מצביע על כך שאנשיו של עקא ניסו כבר פעמיים לפגוע במלכה, התקרית האחרונה אירעה באילת בעת שהעבריין הצעיר והכוח העולה בזירת הפשע, מאור מהגר יחד עם חברו שי שטרית ניסו לפגוע בו. בעקבות טיפ שקיבלו, המתינו מהגר ושטרית ליד מלון "מג'יק פאלאס", שם התאכסן מלכה. אלא שהמשטרה, שעקבה אחרי השניים הצליחה לעצור אותם בטרם ביצעו את זממם ומנעו בכך את חיסולו של מלכה.
"אתה לא מבין, בספר תורה, אתה לא עושה כלום, פתאום אתה רואה עוקבים במלונות, בשיחים, בגגות", סיפר מהגר לעקא על המעקב אחריו מתוך כתלי הכלא שם הוא מרצה עונש מאסר על דקירה של מלכה לפני חמש שנים.

עקא: "מטומטמים חבל על הזמן".

מהגר: "שמה, איפה שאתה נמצא, יש ג'וקים עם כנפיים. שיפצו שמה לפחות?", התעניין מהגר בתנאים בכלא תל מונד.

עקא: "לא אחי, משפצים עכשיו".

מהגר: "יש מקלחות כמו בקשת כזה, נכון? אתה צריך לשבת על כיסא מפלסטיק, ולמשל הברז עולה מלמעלה, בקשת כזה. בתל מונד, בישן, איפה שהיה הנוער".

עקא: "לא, מה פתאום, כמו שהיה, הייתי פה ב-86'".

מהגר: "תגיד לי והכול בסדר?".

עקא: "כן, אני בפסילה קצת, של קנטינה וזה".

מהגר: "לא".

עקא: "כן, חודש בערך. טלפון שבועיים וכוס אמא שלהם".

מהגר: "בגלל לכלוכים לא?".

עקא: "לא. סתם אומרים אני זרקתי טלכרטים. ראו במצלמות, אני יודע. סתם כמו גן ילדים".

אלי (קוסם) נעים. 16 חודשי מאסר על סחיטת שכנו. משתחרר בפברואר 2015

אלי נעים המכונה "קוסם" הוא אולי האדם ביש המזל הגדול ביותר בזירה הירושלמית. בכל פעם לאחר שהוא משתחרר ממאסר, הוא מצליח לסבך את עצמו בדברים פעוטים ביותר. כך גם היה בתיק של סחיטת שכנו במתחם הולילנד המושמץ בבירה. מצלמות האבטחה במתחם תיעדו כיצד ה"קוסם" נוגח ובועט בשכנו, והכול לעיני ילדיו של השכן. העילה: ניסיון של נעים להשתלט על קו חלוקת סולר שברשות השכן. "אתה לא בא לי טוב, אני אוציא לך פלטינה פלטינה", נקלט ה"קוסם" אומר לשכנו. ה"קוסם", שבילה את מרבית חייו הבוגרים בכלא, צפוי לשוב לירושלים, אך ייתכן כי ירכז מעתה את פעילותו דווקא באזור גוש דן. מידע מודיעיני מצביע על כך שה"קוסם" מקיים שיתוף פעולה הדוק עם ארגונם של האחים מוסלי בגיוס חיילים חדשים לארגון של האחים שנחשב לעשיר ביותר במרכז.

גוש דן ונתניה - אימפריות עולות, אימפריות נופלות

מוטי חסין: זוכה מתיק רצח של אבי דוד. שוחרר בספטמבר 2014

הנפילה המהדהדת של תיק הדגל של ימ"ר תל אביב, טרפה את הקלפים בעולם התחתון במרכז. חסין, ששומר על עסקיו בגוש דן של יצחק אברג'יל - העבריין מספר אחד בישראל, זוכה מרצח אבי דוד במסעדה בבת ים בשנת 2011. חיסולו של דוד היה אחד בסדרה של התנקשויות בעולם התחתון שמקורה בסכסוך פתוח ואלים בין ארגונו של אברג'יל בניצוחם של "עקא" וחסין לבין הארגון של האחים מוסלי. הסגרתו לארה"ב של אברג'יל אמנם פגעה בתחילה בפעילות ארגונו, אבל החזרתו ארצה להמשך נשיאה בעונש חיזק את הקואליציה עם "עקא", חסין והעבריין אבי רוחן שהפכה לכוח החזק ביותר בגוש דן. במשטרה חוששים כעת כי אלו ינסו לנגוס בעסקיהם של האחים מוסלי, גם במחיר דמים.

המדינה מערערת על זיכוי של מוטי חסין באשמת רצח, בית המשפט העליון נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
זיכויו טרף את הקלפים בעולם התחתון במרכז. מוטי חסין בבית המשפט/נועם מושקוביץ

אביב אבוטבול: 50 חודשי מאסר בגין החזקת מטען חבלה וקשירת קשר לפשע. שוחרר בנובמבר 2014

הרבה נכתב וסופר על חיסולה הכמעט סופי של משפחת אבוטבול – אחת ממשפחות הפשע החזקות והמשפיעות ביותר במשך העשורים האחרונים בישראל. פרנסואה אבוטבול, בנו של ראש המשפחה האגדי פליקס שנרצח בקזינו בפראג בפברואר 2002, צעד בדרכי אביו וחוסל אף הוא בתחנת דלק בשנת 2011. אביב אבוטבול, בנו של צ'רלי, אחיו של פליקס, הצליח לשכנע את ועדת השחרורים של שב"ס שהוא פונה לדרך חדשה לאחר שאביו שם קץ לחייו בחודש אפריל האחרון. במשטרה מעריכים שאביב, שהורשע בנשיאת מטען חבלה וקשירת קשר לביצוע פשע, הוא היחיד שיכול לשקם את כוחה של המשפחה וכי זאת תהיה מטרתו הראשונה מיד לאחר שחרורו מהכלא.

אביב אבוטבול החשוד במכירת קוקאין ואקסטזי לסוכן סמוי בהארכת מעצר, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"היחיד שיכול לשקם את עסקי המשפחה. אביב אבוטבול/נמרוד סונדרס

אבי אבוטבול: 10 שנות מאסר בגין מעורבות ברצח רענן לוי בשנת 2004. שוחרר לפני ארבעה חודשים

אבי אבוטבול, בן דודו של אביב אבוטבול, נכלא לאחר שהורשע במעורבות ברצח הצעיר רענן לוי מחוץ למועדון הלילה של קיבוץ שפיים בדצמבר 2004. הוא הורשע בסיוע לפרנסואה אבוטבול ("הג'ינג'י", אחיו של אביב), לרצוח את הנער לאחר ויכוח על לבה של צעירה אחרת בקיבוץ שמצפון לתל אביב. במשטרה מעריכים כי החבירה של אבי לאביב אבוטבול עלולה להוביל להחייאתם של עסקי המשפחה באזור נתניה.

שי שירזי: חמש שנות מאסר בגין סיוע בהריגה. שוחרר בנובמבר 2014

"נסיך עולם הפשע הישראלי". כך מגדירים במשטרה את בנו של שחקן הכדורגל לשעבר, "היורש של אביו". על אף שכוחו של אביו - ריקו שירזי דעך בעקבות מלחמת חורמה מול הארגון של אבוטבול, הערכה המרכזית של חוקרי היאחב"ל היא ששירזי הבן יתפוס עמדת מפתח בעולם התחתון בנתניה. לצד הסכסוך הישן עם משפחת אבוטבול שגם קרנה בינתיים, הדאגה המרכזית שניצבת לפתחו של שירזי הצעיר נובעת בעיקר מן הדמויות הבכירות בארגון שלו הוא, שמנסות להשתלט על הארגון ולהשיל את שירזי מגבם.

הצפון של איש אחד

מיכאל מור: שב מחו"ל, נעצר ליומיים - ושוחרר

כבר בשדה התעופה חיכו בלשי היאחב"ל לראש ארגון הפשיעה הצפוני, מיכאל מור ששב ארצה ב-24 באוקטובר השנה. למרות חשדות כבדים מצד המשטרה למעורבותו של מור בסחיטה באיומים באילת ובצפון הארץ ואף חשד לסחיטת גורמים בקבוצת הכדורגל הפועל חיפה, החליט בית המשפט לשחרר אותו לביתו. במשטרה מעריכים כי מור ינסה תחילה לפתור סכסוכים פנימיים שהתפתחו בארגונו בזמן שהותו בתאילנד ובדרום אפריקה בשלוש השנים האחרונות. עדות לכך היא חיסול אחיו, בדרי מור, בחודש יולי האחרון. במקביל, במשטרה מעריכים כי קיימת אפשרות שמור הוא חלק מקואליציה שנרקמת סביב האינטרסים של משפחת אברג'יל יחד עם "עקא", מוטי חסין ואבי רוחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully