וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הפתולוגי: "השר הפלסטיני מת מהתקף לב כתוצאה מלחץ"

ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, שהשתתף בנתיחת גופתו של זיאד אבו עין, הדגיש אם הוא לא היה חולה לב, הוא לא היה מת מהחבלות. ברשות הפלסטינית ממשיכים לטעון שהוא מת משאיפת גז. מסע ההלוויה החל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גופתו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין, שמת אתמול בהפגנה בכפר תורמוס עיא, נותחה הלילה (חמישי) במכון הפתולוגי באבו דיס שברשות הפלסטינית. במשרד הבריאות ובמכון לרפואה משפטית ממשיכים לטעון כי אבו עין מת מהתקף לב, אך הפלסטינים טוענים כי הוא מת משאיפת גז. מסע הלווייתו יצא הבוקר מהמרכז הרפואי ברמאללה לכיוון בית העלמין באל-בירה.

ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד"ר חן קוגל, הסביר לכולם ברור שאבו עין מת מהתקף לב בעקבות מחלה שממנה סבל. "הייתה לו מחלה ממושכת", אמר לוואלה! חדשות. "הוא הגיע להפגנה הזאת כאשר יש לו 80% של חסימה בעורקי הלב. מצאנו אצלו שטפי דם בצוואר. סיבת המוות היא חד משמעית התקף לב שככל הנראה נגרם כתוצאה מדחק, אבל אין מחלוקת על כך שמהסתכלות על החבלות שנמצאו בגופו עולה שאם הלב שלו לא היה חולה השר לא היה מת מהן".

מותו של השר הפלסטיני - כותרות נוספות:
שר פלסטיני מת; הרשות: נפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל
מחשש למהומות עקב מות השר: צה"ל מתגבר כוחות ברמאללה
בצה"ל מאשימים: "השר הפלסטיני ליבה את האש"

הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימות עם חייל בהפגנה צפונית לרמאללה, דצבר 2014. רויטרס
"מסקנות הנתיחה מקובלות על כולם". אבו עין בהפגנה אתמול/רויטרס

הוא שיבח את שיתוף הפעולה עם הרופאים הפלסטינים והירדנים. "שיתוף הפעולה היה מכובד", ציין. "הייתה בינינו הערכה הדדית. אין לנו מחלוקת איתם והמסקנות הללו מקובלות על כל הרופאים שלקחו חלק בניתוח". לדבריו, הרופאים עדיין ממתינים לתוצאות של בדיקות של חבלה באזור הפה. "אנחנו עדיין בודקים מה עבר עליו בבית החולים וייתכן שהחבלה הזאת נגרמה כתוצאה מהחייאה אבל זה לא משנה את העובדה שסיבת המוות היא התקף לב", הוסיף.

מנגד, השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הרופאים הפלסטינים והירדנים שהשתתפו בנתיחה גופתו של אבו עין בן ה-55 סבורים כי הוא מת כתוצאה מחנק, וזאת לאחר ששאף גז מדמיע שנורה על ידי כוחות הביטחון של ישראל.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

צה"ל טען שסיבת המוות היא התקף לב

אתמול נשמעו דיווחים סותרים בנוגע לסיבה שבגינה מצא את מותו אבו עין, ששימש ראש האגף למאבק בגדר ובהתנחלויות ברשות הפלסטינית. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הוא נפגע מרימון גז והוכה בקת של רובה. מנהל בית החולים ברמאללה מסר כי הוא מת מפצעיו בבית החולים.

גם צלם של רויטרס סיפר כי היה עד לאירוע וראה כי חיילי צה"ל דחפו והכו את אבו זיאד, ותצלום מהאירוע מראה לוחם מג"ב חונק את אבו עין. עם זאת, עדי ראייה סיפרו כי אבו עין נדחף ולא יותר מכך. כמו כן, בסרטון המתעד את רגעיו האחרונים, הוא נראה חש ברע ואוחז בחזהו.

בצה"ל טענו כי הוא ככל הנראה מת מהתקף לב ולא מתקיפת חייל. גורם צבאי ישראלי מסר כי הנושא נבדק ונמצא בתהליך של תחקיר. "ממה שידוע עד כה, כפי הנראה הוא מת מהתקף לב", מסר הגורם. גורם ביטחוני התייחס לתמונה שבה נראה שוטר מג"ב חונק את השר הפלסטיני ואמר כי באירוע שבו נראה שוטר מג"ב לכאורה דוחף את השר "לא הייתה אלימות למעט דחיפות הדדיות במטרה לבלום את המפגינים. כל ניסיון לייחס מידה כזו או אחרת של אלימות לשוטרי מג"ב אינו נכון".

(עדכון ראשון: 08:48)

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully