וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למהומות עקב מות השר: צה"ל מתגבר כוחות ברמאללה

10.12.2014 / 23:46

לקראת הלוויית השר הפלסטיני זיאד עבו עין שמת בעימותים עם צה"ל, הוחלט על תגבור שיוצב בסביבות רמאללה. האלוף מרדכי בראיון לסקיי ניוז: "ההפגנה לא הייתה צריכה להסתיים במוות"

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כינס הערב (רביעי) בעקבות מותו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין במהלך עימות עם צה"ל בכפר תומוס עיא הערכת מצב שבה הוחלט על תגבור כוחות ליד רמאללה. התגבור כולל הכנסת שני גדודים לאזור והעברת שתי פלוגות מג"ב מאחריות משטרת ישראל לצה"ל. זאת, על רקע חשש למהומות לקראת הלווייתו של אבו עין מחר בצהריים.

עוד בוואלה! חדשות
הרצוג ולבני הכריזו על איחוד - ורוטציה
נחשף שם מפלגתו החדשה של משה כחלון
דיווח: "צרפת ביצעה חילופי שבויים עם אל-קאעדה"

שר פלסטיני מת לאחר עימות עם צה"ל במהלך הפגנה. צילום מסך
"ננקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להבין מה קרה שם". השר הפלסטיני חש ברע, מעט לפני מותו/צילום מסך

בתוך כך, מתאם הפעולות של הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, התראיין הערב לרשת "סקיי ניוז" והביע צער על מות אבו עין. "אותו אני מכיר ברמה האישית. שוחחתי עם השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח ודרשתי לצרף פתולוג ישראלי לניתוח שלאחר המוות. ביקשנו חקירה משותפת על מנת שנבדוק את מה שאירע בהפגנה - שלא הייתה צריכה להסתיים במוות. לא הייתה כוונה מצדנו להגיע לתוצאה הזאת. הצעתי לפתוח בחקירה משותפת של כל המשתתפים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימות עם חייל בהפגנה בכפר תורמוס עיא שצפונית לרמאללה. סקיי ניוז בערבית, אתר רשמי
המראיין עימת את מרדכי עם צילומים של שוטרים המפעילים כוח כנגד השר/אתר רשמי, סקיי ניוז בערבית

"אנחנו רוצים להבין מה קרה שם", המשיך מרדכי. "פתחנו בחקירה של המשטרה הצבאית. במידה ויתברר שהטעות היא שלנו - נתנצל. ננקוט בכל האמצעים הנדרשים. אנו ידועים בנחישות לרדת לחקר האמת".

המראיין היקשה על האלוף, ועימת אותו עם הצילומים שבהם נראים חיילים מפעילים כוח כלפי השר אבו עין. מרדכי השיב לו: "אני מקבל את דבריך. אנחנו רוצים לחקור, לבחון את הצילומים. לברר את הפרטים. נביא צוות חקירה מהצבא ומהמשטרה. נבדוק כיצד פעלו החיילים. נביא צוות פלסטיני".

"כניסה של שר לאירוע שכזה מלבה את האש"

מוקדם יותר היום התייחס קצין בכיר בצה"ל לתקרית. לדבריו, ההפגנה במקום על רקע סכסוך קרקעות בין המאחז עדי עד לבין הכפר הפלסטיני קוסרא תוכננה בשבועים האחרונים, ובמהלכה תכננו הפלסטינים לנטוע עצים בסמוך לעדי עד. כוחות צה"ל בפיקוד מג"ד של פיקוד העורף, משמר הגבול וקציני מפקדת תיאום וקישור (מת"ק)", נפרשו במקום, ולפי הקצין הבכיר: "20 דקות לפני האירוע מגיע השר הפלסטיני אל המקום".

הוא הסביר כי "נקבע קו ברור שנאסר על המפגינים לעבור, אך הם רצו לנטוע עצים כ-30 מטר מהבית הקיצוני של עדי עד. נאמר להם לפנות למנהל האזרחי על מנת ליישב את סכסוך הקרקעות. נציג המת"ק מזהה את השר, ואז נוצרת בשטח מידת חיכוך שלא ברור איך התפתחה. במקום מושלכים רימוני גז והלם ותוך כדי ההתרחשות מתמוטט השר, מפונה לרמאללה ושם מת מפצעיו". הקצין הבכיר הדגיש כי "כניסה של שר לאירוע שכזה מלבה את האש".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully