וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צרפת ביצעה חילופי שבויים עם אל-קאעדה"

מקור במאלי מסר כי שני לוחמים של הארגון שוחררו מבית הכלא תמורת סרז' לזרביץ', ששוחרר אתמול לאחר שלוש שנים בשבי. צרפת, שמסרבת לשלם כופר עבור אזרחיה החטופים, הודתה שהיה מו"מ, אך לא פירטה מעבר

נשיא צרפת פרנוסאה הולנד וסרז' לזרביץ', אזרח המדינה ששוחרר משבי אל-קאעדה לאחר שלוש שנים, 10 בדצמבר 2014. רויטרס
נשיא צרפת הולנד מתחבק עם סרז' לזרביץ', האזרח ששוחרר משבי אל-קאעדה, היום/רויטרס

שחרורו של סרז' לזרביץ', אזרח צרפת שנשבה על ידי ארגון המסונף לאל-קאעדה במאלי ב-2011, בוצע בתמורה לשני שבויים של הארגון, שהיו מעורבים בחטיפתו – כך מסר היום (רביעי) גורם ביטחון במאלי לרשת BBC. על פי דיווח של גורם בבית הכלא שבו השניים הוחזקו, הם הועברו מתאיהם והוסעו לשדה התעופה, משם המריאו לניז'ר השכנה.

השניים, החברים בארגון אל-קאעדה במגרב האיסלאמי, היו מעורבים בחטיפת אזרחי צרפתי נוסף, פיליפ ורדון, שנהרג בזמן השבי. לאחר שחרורו של לזרביץ', לא נותרו אזרחים צרפתים בידיהם של ארגוני טרור ברחבי העולם.

עם זאת, בפריז טרם אישרו את הדיווח וממשלת צרפת טוענת באופן קבוע שהיא לא תשלם כופר עבור שבויים. השר סטפן לה פו, שנשאל לגבי הדיווחים על עסקת שבויים, אמר רק כי "היה משא ומתן". גם הנשיא פרנסואה הולנד, שקיבל היום את פניו של לזרביץ' בשדה תעופה צבאי ליד פריז, לא פירט איך הוא שוחרר, ורק הודה לממשלות של מאלי ושל ניז'ר. לזרביץ', מצדו, הודה להולנד על כך "שעשה הכל כדי לשחרר אותי".

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב: לוקה בשכלו הוצא להורג – על אף שפרקליטו היה שיכור
סוריה: שלושה עיתונאים נהרגו מפגיעת טיל במכוניתם
הסולטן החדש: ארדואן מחיה את השפה העות'מאנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully