וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לוקה בשכלו הוצא להורג – על אף שפרקליטו היה שיכור

רוברט וויין הולסי, בן 49, הוצא להורג בגין הריגת סגן שריף בשוד מכולת ב-1995 במדינת ג'ורג'יה. בעתירה לבית המשפט העליון נטען כי במשפטו המקורי הוא יוצג על ידי אדם שיכור, אך היא נדחתה ברוב גדול

מדינת ג'ורג'יה הוציאה להורג אסיר שהורשע בהריגה סגן שריף במהלך שוד מכולת ב-1995. האסיר, רוברט וויין הולסי, בן 49, סירב לקבל חומרי הרדמה לפני שהומת הבוקר (רביעי) בזריקה הקטלנית. בית המשפט העליון של ארצות הברית דחה אמש ברוב גדול את בקשתו של הולסי לבטל את הוצאתו להורג. פרקליטיו של הולסי, אסיר שחור הסובל מפיגור שכלי, טענו כי משפטו המקורי ב-1997 התנהל בצורה משובשת, וכי עורך דינו היה אלכוהוליסט שלא הגן עליו כיאות. זה האסיר השני שמוצא להורג במדינה מאז תחילת השנה.

מוקדם יותר דחה גם בית המשפט העליון של ג'ורג'יה את טיעוניהם של פרקליו של הולסי, שאמרו כי השיפוט הנוקשה של אדם הלוקה בשכלו נוגד את החוקה. אז ערערו הפרקליטים לבית המשפט העליון של ארה"ב וטענו כי להולסי יש IQ 70, מה שהופך את הוצאתו להורג לבלתי-חוקית. עם זאת, כאמור, דחה גם הוא את הבקשה. זמן קצר לאחר מכן עתרו עורכי דינו של הולסי פעם נוספת, אך משלא התקבלה הבקשה, בוצע הזריקה הקטלנית והוא הוצא להורג.

עוד בנושא הוצאות להורג בארה"ב
ההוצאה להורג השתבשה, האסיר התענה 43 דקות עד שמת
בארה"ב מאיימים: נוציא להורג אסירים בכיתות יורים
תא הגזים עושה קאמבק: לא אכזרי, סתם הוגן וסביר

המקרה של הולסי זכה לתשומת לב נרחבת בעיקר משום שפרקליטו במשפט המקורי שנערך לפני 17 שנים הודה שהיה שיכור וכי שתה רבע בקבוק וודקה בכל יום. כמו כן, עורך דינו היה עסוק באותו זמן במשפט שהתנהל נגדו בגין גניבה שבו הורשע ונשלח לכלא.

בתוך כך, באותה שעה הוצאה להורג במדינת מיזורי האסיר פול גודווין, שהורשע ברצח שכנתו בסנט לואיס ב-1998. גודווין, בן 48, הומת בזריקת רעל זמן קצר אחרי שהמושל ג'יי ניקסון דחה את בקשתו לחנינה. גודווין הוא האסיר העשירי שהוצא להורג השנה במיזורי. הוא הורשע ברצח שכנתו, האלמנה ג'ואן קרוטס בת ה-63, ובתקיפתה המינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully