וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טירקל אישרה את מינוי איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל

10.12.2014 / 10:27

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל אישרה את מינויו של סגן הרמטכ"ל למחליפו של רב-אלוף בני גנץ. ביום ראשון יובא המינוי לאישור הממשלה

האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
ביום ראשון צפויה גם הממשלה לאשר את מינויו. גדי איזנקוט/דובר צה"ל

ועדת טירקל, הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, אישרה היום (רביעי) את מינויו של אלוף גדי איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. ביום ראשון יובא המינוי לאישור הממשלה.

לפני כשבועיים, בתום הליך ארוך ולאחר כמה דחיות, סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון כי איזנקוט יהיה הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, והעדיפו אותו על פני שני המועמדים הנוספים: אלוף יאיר נווה ואלוף יאיר גולן. גולן ישמש בתפקיד סגנו של איזנקוט, ואילו נווה החליט לפרוש מצה"ל.

עוד על מינוי איזנקוט:
אלוף גדי איזנקוט הוא הרמטכ"ל הבא של צה"ל
המטכ"ל שינהל את המלחמה הבאה
צפו: הרגע המרגש שבו גילה איזנקוט על מינויו לרמטכ"ל

יאיר גולן אלוף פיקוד צפון במהלך תרגיל. ספטמבר 2013. ערן גילווארג
ישמש סגנו של איזנקוט. אלוף יאיר גולן/ערן גילווארג

אלוף איזנקוט התגייס לחטיבת גולני בשנת 1978. הוא עבר דרך שרשרת הפיקוד של לובשי הכומתות החומות, שובץ לגדוד 51, ובשנות ה-80 הוא מונה לסגן מפקד הפלוגה הרובאית בגדוד. לאחר מכן הוא מונה למפקד גדוד 13 וב-1997 קיבל לידיו את הפיקוד על החטיבה כולה.

אחר אך בחר בו אהוד ברק למזכירו הצבאי. לאחר שברק הפסיד בבחירות המשיך איזנקוט בתפקיד עוד כחצי שנה תחת אריק שרון כראש ממשלה. אחר כך מונה איזנקוט למפקד אוגדת המילואים 366 ולבסוף קיבל את הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון. בשנת 2005 הוא מונה לראש אגף המבצעים, ולאחר מלחמות לבנון השנייה הוא הפך למפקד הפיקוד. בשנתיים האחרונות הוא שימש סגנו של גנץ.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully